Varför ser ni Film på datorn?

Permalänk
Medlem

VARFÖR INTE??! bara tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera,tanka, kolla, radera!!!

EDIT: När jag nämner tanka så menar jag såklart ladda in mitt stora sortiment på 200000000 filmer som jag köpt på ginza för några miljoner. -.-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Kollar på film på datorn med, inget 5.1 till tv'n så det kan man ju fetglömma att man kollar på film utan 5.1... never ever.

720p filmer klarade min p2a med tnt2 kort av att spela up galant så att köpa grafikkort med hd stöd verkar ju helt urlöjligt? :S
1080p blev det dock lite problem.....

720p med en Pentium2? Det finns inte en chans. Du har problem med 720p på en P4 i 2GHz t.ex.

Min OC A64 på 2,2 GHz klarar inte 1080p t.ex.

Permalänk

Re: Varför ser ni Film på datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Sett att många efterlyser hårdvarustöd för 1080p osv när de väljer grafikkort. Eftersom jag inte begriper varför man ser film på en dator får gärna någon upplysa mig eller länka till en sida som klargör detta fenomen.

HD material? Var får ni det ifrån? Finns de HDDVD till PC? Varför vill man bygga en HTPC när en hyffsad DVD spelare kostar några hundralappar? Spelar ni in från TV?

Eftersom jag enbart relaterar (intresserar) mig för grafik/spel när det kommer till grafikkort bör jag uppenbarligen informera mig angående ovanstående huvudbry:)

Det finns HDDVD till PC men jag tror den främsta anledningen är att folk laddar ned filmer i HD-kvalité och kör filmerna via datorn (fast på TV/Hemmabio). DVD-skivor är stenåldern för många nördar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
720p med en Pentium2? Det finns inte en chans. Du har problem med 720p på en P4 i 2GHz t.ex.

Min OC A64 på 2,2 GHz klarar inte 1080p t.ex.

Jag tror att han har fått det lite om bakfoten. Han menar nog vanliga upplösningar.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Jag prioriterar min dator, äger ingen TV. Med en 20" skärm funkar det bra att kolla på "TV" på datorn. Så i mitt fall är det en fråga om prioriteringar. När jag börjar jobba ska jag solklart köpa en riktigt tv och bygga mej en HTPC.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Äger en 22" skärm och en 14" tv så valet för mig är inte svårt.
Desutom är datorstolen skönare än soffan

Visa signatur

Core 2 Duo E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 | XFX nForce 680i LT SLI | Gainward 8800GT 512 *GS* | Aspire 520W | 22" LCD | 2TB HDD
Znote 6625WD

Permalänk
Medlem

Hörde nått om att en DVD för 500:- levererar en bättre bild än en dator med det det värstaste grafikkortet. Själv är jag tveksam - någon som vet mer?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

DarKzY> 1000W 5.1-system till datorn?
Tillåt mig småle...

Noxxer> Klart som f*n att man kör utan 5.1...7.1 FTW
Dessutom........720p på en P2:a.....jag håller med tidigare talare.....

Permalänk
Medlem

Inte så många spel som stöder 7.1 (Battlefield 2142 är det enda jag kommer på) . 6.1 DTS-ES är däremot inte helt ovanligt inom film (LotR mfl) och det stöder X-fi (kanske tom Xtreme Audio)

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk

Jag ser film på TV från dator bortsett om det går någon bra film på TV man inte sett. Samma sak med Serier men ibland är det ett undantag om tjejen vill kolla TV och då kollar jag på min 21" skärm, very nice.

Man sätter på filmen på datorn, klick. Man lägger sig i sängen med sin sambo med feta högtalare runtomkring sig på sin gigantiska TV (28") och diggar. Jag skulle dock haft en större men en 52" kommer att inhandlas inom kort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Blev ett väldigt liv här nu. Men visst, jag vill också markera att jag finns.
Om man t.ex. har en stor TV eller dylikt kan man alltid dra en sladd från datorn till TVn för att stream:a det mesta; spel, film, etc. om man vill göra saker lite intressantare - har man t.ex. stöd för HDMI får man både ljud och bild i TV:n på samma sladd vilket kan vara trevligt. Det är alltid kul att spela StarCraft på en 30"+ (jag är dålig på att uppskatta TV-skärmarnas tumm).

Men hela grejen är mest för se som har t.ex. HDTV apparater och dylikt, då får man mycket mer att jobba på och grafikkortet kan göra mycket av det den gjordes för. HD-DVD spelare finns till PC precis som Blu-Ray, dock helt utan anledning när det kommer till spel, och ganska mycket i onödan i övrigt också enligt mig eftersom det är ett medium som inte används och kommer vara lika dött som ZipDisk när folk kommer fram till idén att "jaha, var detta allt? Dåligt." - och för HDDVD material och dylikt finns Internetz och man kan, med lite flashiga program, spara sina egna filmer i äckligt stort format som man kan köra igång på en trevlig skärm och få in lite surroundljud på det om man är som mig och inte har någon riktig skärm till datorn och snacka om (SyncMaster 750s) och 2.0 högtalare, haah, men det är därför man har hörlurerz och X-fi.

Det finns väldigt mycket möjligheter med t.ex. HDMI och tekniker under det. Sedan kan man alltid få in motsatt signal och ta emot TV-video och rippa den via Movie Maker eller vad som helst ifall man är trött på VHS och har trettiosju hårddiskar eller något i den stilen.

""(citat):
Hörde nått om att en DVD för 500:- levererar en bättre bild än en dator med det det värstaste grafikkortet. Själv är jag tveksam - någon som vet mer?
""
Det handlar nog om att DVD:n, som skivan, kostar 500kr. Haah. En DVD-spelare idag kostar knappt 500kr, och om de plötsligt skulle innovera marknaden skulle den knappast kosta 500kr. Det är någon kines som jävlas bara för att denna var bitter över att han inte har något dator att spela upp sina DVD-filmer på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Hörde nått om att en DVD för 500:- levererar en bättre bild än en dator med det det värstaste grafikkortet. Själv är jag tveksam - någon som vet mer?

Snarare tvärtom. En dator ha betydligt bättre bildkretsar än även dyrare DVD-spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Varför vill man bygga en HTPC när en hyffsad DVD spelare kostar några hundralappar?

Själv köpte jag en HTPC eftersom jag ville ha allting samlat på så lite plats som möjligt. Kan göra allt med min HTPC och TV, så varför inte?

Känns som den smartaste lösningen om man har ont om utrymme, blir inte mycket plats att leva på om man ska ha TV, dvd-spelare, ljudanläggning (HIFI), dator och skärm. Slå ihop alla ovanstående så har man en HTPC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Snarare tvärtom. En dator ha betydligt bättre bildkretsar än även dyrare DVD-spelare.

Resultatet blir sämre om man ska tro tidningen Ljud & Bild (som iof måste motivera sina läsares inköp).

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Resultatet blir sämre om man ska tro tidningen Ljud & Bild (som iof måste motivera sina läsares inköp).

Jag vet inte hur dom gör men så klart blir bilden bättre från en dator än från en DVD spelare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nja, kör du rgb eller hdmi får du jävligt bra bild från en dvd-spelare.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.