Permalänk
Medlem

Xbox 360 med HDMI

Idag var jag på ELGIGANTEN och skulle köpa mig ett XBOX 360 men de fanns inga i butiken så jag frågade en anställd där som sa att alla XBOX 360 har återkallats pga Produktionsfel, En ny version kommer om två veckor med Bättre kylfläns plus att de sitter en HDMI utgång på konsollen.

Var även på MEDIAMARKT där dom hade XBOX 360 Bundle med Gears Of War för 3595kr.

Men jag antar att de var den gamla versionen dom hade där.

Så jag väntar nog i två veckor på den Nya XBOX 360 versionen.

Förväxla inte detta med elite versionen.

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem

Villken otur man har, fick tillbaks en ny xbox efter att jag skickat in min gammla på lagning. Den är tillverkad 2007-07-20 men ingen hdmi port :'(

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Göttttt! Så detta bekräftar då alltså att de nya boxarna med HDMI även är fixade så att dom inte dör helt plötsligt, aka "Ring of death". Nu är det bara att be till spelgudarna att dom även lyckats tysta ner konsollen också.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Ja de får vi verkligen hoppas!

Vore kanon om den var tyst! Men de är väl o hoppas på förmycket???

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Sötast

Men om.... den "gamla" får HDMI, varför skulle då folk köpa den nya?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men om.... den "gamla" får HDMI, varför skulle då folk köpa den nya?

Elite versionen har 120gb hårddisk. den vanliga har bara 20gb

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Göttttt! Så detta bekräftar då alltså att de nya boxarna med HDMI även är fixade så att dom inte dör helt plötsligt, aka "Ring of death". Nu är det bara att be till spelgudarna att dom även lyckats tysta ner konsollen också.

Att kalla ett uttalande från en Elgiganten-anställd för "bekräftelse" är nog årets slamkrypare.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jo de är klar man inte kan vara 100 förräns man ser de med egna ögon, men dom sa ju att dom hade återkallat alla konsoller och att dom skulle börja sälja den nya versionen om 2 veckor, så de får man väl hoppas stämmer.

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Elite versionen har 120gb hårddisk. den vanliga har bara 20gb

Är det inte billigare o köpa den vanliga med 20 gb, sen sätta i en egen hårddisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Är det inte billigare o köpa den vanliga med 20 gb, sen sätta i en egen hårddisk?

Det går inte att sätta in en egen hårddisk. Man måste köpa en 120gigare av microsoft och den är dyr.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Det går inte att sätta in en egen hårddisk. Man måste köpa en 120gigare av microsoft och den är dyr.

Aha okej

Permalänk

Är det inte så att Elite kommer med HDMI men att den bara ska komma i begränsad upplaga och mycket dyrare? Det är väl knappast så att de uppdaterar den vanliga 360an nu när Elite kommer.

Permalänk
Medlem

Nix! Kolla bara på USA Där finns Eliten ute tilsammans med premium med HDMI!

HAr ni ingen koll alls här?

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Villken otur man har, fick tillbaks en ny xbox efter att jag skickat in min gammla på lagning. Den är tillverkad 2007-07-20 men ingen hdmi port :'(

vi borde bilda en klubb du och jag haha! nu hoppas jag nästan på en ring of death så jag kan få en ny (och förhoppningsvis en med HDMI utgång )

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groomer

HAr ni ingen koll alls här?

Instämmer!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groomer
Nix! Kolla bara på USA Där finns Eliten ute tilsammans med premium med HDMI!

HAr ni ingen koll alls här?

Tydligen inte. Hmm undrar om min box kommer paja snart. En har redan pajat och jag lämnade bara in den o sa att dvdn hade pajat. Fick ny utan några frågor.

Permalänk
Inaktiv

om bara 2 veckor! Trevliiigt!

Permalänk
Medlem

Nu är de bekräftat av siten Maxconsole

Kolla länken http://www.maxconsole.net/?mode=news

ELGIGANTEN hade tydligen rätt!

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groomer
Nu är de bekräftat av siten Maxconsole

Kolla länken http://www.maxconsole.net/?mode=news

ELGIGANTEN hade tydligen rätt!

jäklar, då blir det till å ställa den i ett hörn så att den går sönder

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groomer
Nu är de bekräftat av siten Maxconsole

Kolla länken http://www.maxconsole.net/?mode=news

ELGIGANTEN hade tydligen rätt!

Väntar med spänning

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Tips till er med de äldra boxarna. Vira in skiten i en filt eller varför inte en massa filtar? Och kör hårt tills det luktar bränt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Tips till er med de äldra boxarna. Vira in skiten i en filt eller varför inte en massa filtar? Och kör hårt tills det luktar bränt

Man blir nästan liten sugen jo ^^ specielt då TV'n stödjer HDMI bättre en Component ^^. Förvisso skaffar jag en US maskin snart mest troligast endå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Samma här. NTSC maskin är ju givet. Så man kan importera spelen från USA. Sjukt mycket billigare. Kör NTSC PS3 nu och importerar från dvdboxoffice osv. Får 2 spel till samma pris av 1 i Sverige. Gratis frakt och allt. Sen har man också en bra anledning att inte låna ut spelen till polare så att dom kan repa sönder skivorna Inte så bra argument när det kommer till PS3 då den är regionsfri men på 360 funkar det hur bra som helst.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vilket företag skall man satsa på om man vill importera?

Permalänk
Medlem

www.dvdboxoffice.com är en av de bättre ställena ifall du frågar mig.

har personligen inte importerat en konsoll från dem men köper en hel del spel därifrån. En vän köpte sitt Wii därifrån och allt gick bra för han.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag importerar från två ställen... www.dvdboxoffice.com och www.videogamesplus.ca. Vilket utav dem jag väljer berror på vad det är för spel för båda har för och nackdelar. För det första, dvdbox har gratis frakt. Men nackdelen är att det tar sjukt lång tid att få hem spelet! Jag tror att anledningen till att dom ger gratis frakt från USA är att dom väntar tills dom fått in en stor mängd ordrar och sen skickar alla på samma gång och sen därifrån delas ut till folket i EU. För när jag förbokade motorstorm till PS3 vid USA release fick jag spelet typ bara några dagar innan EU releasen som var 1 månad senare. Däremot videogamesplus så tar dom betalt för frakten vilket hamnar på en 10 dollar men dom skickar spelet enskilt och det dyker upp efter ca 1 vecka. Så mitt tips är att om du förbokar spel eller vill ha spelet NU NU NU så använd videgamesplus. Känner du att "ah det spelet verkar fräckt" och inte bryr dig särskilt mycket om att spela det med en gång kör med videogamesplus för att tjäna en slant. Men personligen så tycker jag att 70 spänn kan man både ha och vara utan. Kör med vad du tycker är smidigast.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
En månads väntan lät dock ingen vidare :p,blir nog videogameplus.
Undrar också om det finns nån risk att man behöver skatta sen när man får spelet eller spelkonsolen?

Permalänk
Medlem

En månad var nog att ta i. Men 3 veckor skulle jag vilja säga. Jag har beställt 4 gånger ifrån USA och har alldrig råkat ut för tull. Tror nog inte ens tullen bryr sig om sånt "trams" om man säger så. Dom har större fiskar att fånga om man säger så

Men som sagt vill du ha spelen fort och inte bryr dig om småslantar så kör med videogamesplus. Det rekommenderar jag iaf! Sen att dom verker vara lite mindre företag är ju alltid bra med! Bättre service, sen så känns det alltid lite bättre i hjärat att hjälpa "the little guy".

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Inaktiv

sticker bort till elgiganten imorgon och kollar deras premium lådor! Har de förresten lägsta pris garanti på elgiganten? Såg Xbox 360 premium på siba för 2990! så man kanske kunde få det priset på elgiganten med...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
sticker bort till elgiganten imorgon och kollar deras premium lådor! Har de förresten lägsta pris garanti på elgiganten? Såg Xbox 360 premium på siba för 2990! så man kanske kunde få det priset på elgiganten med...

Kan det hända att prissänkningen är på väg till EU ? För då borde priset hamna på ca. 3000:- för premium.

Hör av dig hur det gick på Elgiganten...