Permalänk

Problem med överklockning

Hej!

Det är så att jag har en pentium 4 660 3600Mhz processor, tempraturen på den ligger mellan 26-30 grader villket jag anser lågt.
Så fort jag försöker överklocka den börjar jag få bluescreens då och då även om tempraturen ligger lågt.
Vad kan jag göra för att undvika dessa bluescreens?

tacksam för svar!

Edit: kylaren jag har är en SuperSilent Freezer 7 PRO. Jag har även märkt att efter att jag startat datorn efter en bluescreen så förlorar jag mina inställningar på det programet som var öppet medans bluescreenen kom. t.e.x. jag förlorade alla mina bokmärken (favoriter) i mozzilla firefox.

Visa signatur

Intel Celeron 2.40GHz, NVIDIA GeForce 6800, 1*256mb 1*512mb ram, 40gb HD

Permalänk
Medlem

Förmodligen klara inte modekortet av att klocka bra. NB eller något annat kanske blir överhettat? Har du temp på andra delar i datorn?

Visa signatur

GAH

Permalänk

Jag är säker på att det inte är överhettning som är problemet eftersom jag har låga temperaturer i datorn.

Visa signatur

Intel Celeron 2.40GHz, NVIDIA GeForce 6800, 1*256mb 1*512mb ram, 40gb HD

Permalänk

Vänta nu, P4, 3.6Ghz och låga temperaturer... Nånting stämmer inte.

Vad har du för rumstemperatur och kylning?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Låter det inte som det skulle kunna vara ngt problem med minnet? Vad kör du dina minnen i/ vilka minnen har du?

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vänta nu, P4, 3.6Ghz och låga temperaturer... Nånting stämmer inte.

Vad har du för rumstemperatur och kylning?

Jag har runt 20c i mitt rum inte så varmt och jag har en SuperSilent Freezer 7 PRO istället för vanliga kylningen, just nu har jag lite problem med min kylpasta som jag kommer byta ut. Men problemet kvarstår.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puckoo
Låter det inte som det skulle kunna vara ngt problem med minnet? Vad kör du dina minnen i/ vilka minnen har du?

Jag har inte så bra "skills" inom datorn :p, men hur ser jag hur mycket de kör i? 2 st 1024MB PC2-4200 DDR2-533 Corsair har jag

Visa signatur

Intel Celeron 2.40GHz, NVIDIA GeForce 6800, 1*256mb 1*512mb ram, 40gb HD