Permalänk

680i eller P35?!

Har köpt ett 8800GTX, beställt en Q6600, G0, så den ska överklockas till typ 3.4 - 3.6.. Har siktat in mej på ett demo ex på komplett, ett XFX 680i..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339227
Men jag är inte säker på om det är rätt kort för mej? Jag lär inte köra SLI, köper nog ett bättre graffe istället.. Är det smartare att köpa typ Asus P5KC eller nått sånt.. måste vara under 1700 från datorbutiken eller komplett, ska beställa grejjer från båda satt.. vad säger ni?! Hålla fast vid demo XFX 680i eller ett ASUS P5K(ngt ngt)?! Vilket är lättast att överklocka stabilt med tex?!

Permalänk
Avstängd

Jag är ju inte jättehaj på de styrkretsarna. Men jag har ju fattat att P35 skulle vara fina grejer. Och jag har ju aldrig varit en intelfantast, men i dagens läge skulle jag föredra intelchippat om jag kör intelprocessor. Det var länge sedan de hade sina buggiga chip nu.
P35 verkar klocka bättre och överlag vara ett mycket trevligt chip att leka med. Om någon har något att invända mot mitt förslag så läser jag gärna vad det skulle vara.

Permalänk
Medlem

Alla kort reagerar olika.... båda är bra kort.

Men jag skulle nog satsa på Asus, utav de två.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Har haft asus striker extreme med 680i rekommenderar inte det för NÅGON, hade problem med verkligen alllltiiiiiiiiing.... bla blir det skiit varmt på nord syd bryggorna. Hade massa fel på kortet. Rekommenderas INTE. Datorn ner på service och de bytte moderkortet till ett asus p5k deluxe med P35... har ej fått datorn än, återkommer med resultat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det var länge sedan de hade sina buggiga chip nu.

Vilka chip har varit buggiga och vad för sorts buggar?

Permalänk
Medlem

*räcker upp en hand* striker ligger på topp i min blacklist också... problemkort och varmt!

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk

okej.. återgår väll till min P5KC idé då.. ^^ Kostar mindre också satt.. Jag tänkte om det inte skulle vara bättre för graffekortet att få komunicera med ett 680i chip.. men det kanske är same same?!

Permalänk
Medlem

ska du inte gå SLI ska du inte köpa 680i punkt slut

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

Re: 680i eller P35?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Har köpt ett 8800GTX, beställt en Q6600, G0, så den ska överklockas till typ 3.4 - 3.6.. Har siktat in mej på ett demo ex på komplett, ett XFX 680i..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339227
Men jag är inte säker på om det är rätt kort för mej? Jag lär inte köra SLI, köper nog ett bättre graffe istället.. Är det smartare att köpa typ Asus P5KC eller nått sånt.. måste vara under 1700 från datorbutiken eller komplett, ska beställa grejjer från båda satt.. vad säger ni?! Hålla fast vid demo XFX 680i eller ett ASUS P5K(ngt ngt)?! Vilket är lättast att överklocka stabilt med tex?!

Är det inte bättre at du tar detta i stället för ett demo kort

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220

------------------------------------------------------------------------------------

Tänk på detta när ni köper demokort
Kopia från Komplett

Denna produkt är en demovara till reducerat pris. Produkten kan inte säljas som ny och kan bero på att den varit använd, har sliten förpackning, repararerad av leverantör och liknande. Efter bästa förmåga lägger vi in information om vad som är orsaken till varans demo-status.

OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti.

NB! Endast kort !!! (drivrutiner, kablar, manual, brackets, IO shield ++ saknas!!)
Varan är en demoprodukt/ersättning från leverantör.
Varan kan ha skruvmärken i fästen osv. (förslitningsdelar).
Märkningen på kartongen motsvarar inte alltid produkten.

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vilka chip har varit buggiga och vad för sorts buggar?

Som sagt, det var länge sedan och helt irrelevant. Tänkte främst på 820 chippen som fick återkallas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Som sagt, det var länge sedan och helt irrelevant. Tänkte främst på 820 chippen som fick återkallas.

Bara rent intresse från min sida. Hoppade över 820, men minns inte vad problemet var.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Bara rent intresse från min sida. Hoppade över 820, men minns inte vad problemet var.

Jag minns inte detaljerna heller. Som sagt, länge sedan de hade problem nu. ;P

Permalänk
Medlem

Om du inte vill vänta på X38 som kommer i början av september tror jag och inte ska köra SLI så satsa på det här korten:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334478
Eller om du har någon krona extra:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334479

Inte läst annat än att dom här två ska vara riktigt grymma.

Permalänk
Medlem

har kört både striker 680i och dfi 680i korten, båda är lysande kort för dig som ska köra SLI, funkar helt utmärkt..har aldrig haft några somhelst problem med dom, båda funkar lysande och klockar bra..

men kör bara med 680i chipset om du ska eller tänkt köra SLI,

ska du inte göra det så är INTEL chipsen nästan bättre att köra med, dom är iaf lättare att klocka med..

har iofs mest kört med 975x korten, och jag tyckte dom va skitbra,

sen har jag läst mkt om p35 och dom ska tydligen va mkt fina dom oxå..men kan inte yttra mig eftersom jag aldrig provat dom

Visa signatur

| QX9650 | E8400 | E3110 | E7300 | 2*9800GTX på onsdag |

Permalänk
Medlem

i dagens läge är det såhär...

SLI = DFI's 680 kort.

INTE SLI - Ett P35 kort kort o gott!

Mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.