Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Jeans tvättas i princip aldrig. Ett par jeans ska ju tvättas kanske 10 ggr under sin livstid. Så det är väl en bra tumregel att bara tvätta dem när det verkligen behövs.

Jaha, är det så. Bra att veta

I alla fall så känner jag igen mig i flera här

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Hedersmedlem

Kalsonger och strumpor byts i regel varje dag, i vissa fall två gånger om dagen och ibland kan de hänga med två dagar. Samma sak gäller för t-shirtar och liknande.

Skjortor har jag oftast tillsammans med t-shirt så de brukar klara sig upp till tre dagar/användningstillfällen. Brukar sällan ha dem på mig hela dagarna heller.

Jeans och andra långbyxor tvättas vid behov, dvs när de blivit skitiga eftersom de sällan blir svettiga. I genomsnitt blir det varannan till var tredje vecka. Undandtaget är dock byxorna som jag har på jobbet, de tvättas varje helg varesig det behövs eller inte. Kombinationen skitigt jobb och ljusa byxor funkar förövrigt oväntat bra, eller så har jag ett par jäkligt lättvättade byxor helt enkelt Har haft det mesta från damm/hydraloljeklägg till ketchup på dem.. och ändå blir de rena

Dusch sker i princip varje dag, dock inte på sommaren då det är bad som gäller.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi

I alla fall så känner jag igen mig i flera här

Har du hittat några kläd-soul mates?

Permalänk

Jag är nog värst här.
Duschar högst två gånger i veckan, oftast bara en gång, t-shirt tills den luktar illa eller smutsig, jeans en gång i veckan. Använder ej andra byxor. Dock jag sällan ut och tillbringar mesta av min tid i en källare.

Permalänk

.....tja.... kläderna gör mannen....

bara man vädrar kläderna efter varje gång man använder dem så,,,

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Mjo, reagerade lite på att vissa skriver att de byter när det luktar illa (inte riktat till någon) Men, man själv känner ju inte att det luktar illa, tills det är riktigt allvarligt. För, man är ju van vid sin egen kroppslukt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Musikälskare

Varannan / Varje dag

Beror på hur dåligt dom luktar...

Jeans bytar jag aldrig typ

EDIT: Kalsingar/strumpor varje dag så klart lol

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

mjaa.. underkläder skulle nog snitta på varannan dag beroende på vad man gör naturligtvis. Jag är inte sådär överdrivet renlig, jag är man! - Samt att jag delar åsikt med nån föregående talare och är singel och känner inte att jag har någon att göra mig fin och fräsch för. Jag lever för mig själv och mig enbart. Dom runt omkring mig kan hålla näsan och käften tilltäppt.

Efhm... Jag är en sådan som gärna byter t-shirt och grejer ett par gånger om dagen ibland. Vissa tröjor (sammanfattar allt på överkroppen just nu) har jag t.ex. bara hemma vid datorn och andra när jag går ut. Jag har nästan aldrig nå fina kläder på mig hemma. Alltså inte ens en skjorta.

Av den anledningen kan jag mycket väl ha fem tröjor framme som är använda ett par timmar vid ett par olika tillfällen. Dessa tvättar jag sen när jag känner att de luktar mysko eller när de passar ihop med övrigt material som jag är påväg att tvätta.

Byxor byter jag var tredje dag och tvättar alltid. Det där med att bara tvätta några gånger per plaggets livstid har jag aldrig hört talats om (men jag tvivlar inte på att det stämmer) - men jag tvättar som fan!

Permalänk

Jag gör som de flesta, jeans tvättas efter behov, vilket dock kan bli rätt ofta...
Långärmad byts efter c:a 3 dagar, t-shirts och kalsonger är ju ett måste att byta varje dag...
Nu på sommaren kan det t.o.m bli två t-shirts på en dag... Man vill fan inte lukta skit.

Permalänk
Avstängd

Man luktar ju bara människa.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

Beror på vad man har gjort när man har använt kläderna. Men byter väl varannan/varje dag.

Permalänk

Byter strumpor/kallingar/t-shirt varje dag då ja dushar varje dag....iaf om ja ska ut å träffa folk. Skulle aldrig kunna ha en t-shirt/piké en andra dag för även om man själv inte känner lukten kanske andra gör det. Alla människor svettas mer eller mindre och gammal svett luktar som bekant apa.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Beror som sagt på vad man gör under dagarna. Jag byter alltid om till inne-kläder när jag är hemma, om jag inte har nått finbesök då såklart. Så mina vanliga kläder används inte allt för mycket och får luftas en hel del. Jag varierar dessutom med olika plagg varje dag, beroende på vad jag känner för och vad det är för väder. Så på så sätt håller kläderna längre innan dom börjar stinka och bli fladdriga. T-shirts håller väl i snitt 2-3 dagars användande. Tjockare tröjor håller kanske det dubbla iaf.

Underkläder och strumpor byts så klart minst en gång om dagen, gym-kläder efter en användning och inne-kläder när dom inte känns fräscha längre.

Jeans ska ju inte och behövs inte tvättas särskillt ofta. Så länge man inte svettas som en gris, röker mycket eller spiller nått på dom så ska det räcka med att vädra av dom emellanåt. Jag tvättar mina typ en gång varannan månad, max. Men man skiftar ju en del mellan olika jeans under den tiden, plus att dom bara används när man är ute.
Inte glömma att vända dom ut och in innan tvätten heller, annars tappar dom färgen

Men i slutändan har det väl helt och hållet med ens livs-stil att göra. Alla gör ju olika saker under dagarna och har olika ovanor som sätter sina spår på kläderna. Personligen har jag ett väldigt lugnt och hälsosamt liv

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Försöker att byta varje dag. Lagom kul att kuta runt i samma kläder flera dar liksom. Byxor kan jag kanske ha två dar i sträck. Fast jag tvättar typ aldrig mina byxor, dom blir så osköna då. Tvättar dom bara när dom blivit smutsiga. Tröjor tvättar jag dock när jag haft dom en gång.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
va?? har ni samma kläder flera dagar i rad?

fasen jag byter säkert 2gånger om dagen, inte på grund av att dom är smuttsiga utan att man vill ha olika kläder för olika tillfällen. samma sak med skor.

Precis, samma här. Variation.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Byter kläder varje dag med undantag av byxor, dem byter jag inte lika ofta.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Haha... Jag är garanterat den mest tvättsparande här
Byter kalsonger när jag duschar och ibland dröjer det upp till 4 dagar mellan duscharna Byxor använder jag bara ett par i taget (dvs jag har ett par byxor under en längre period) och tvättar dom endast när dom luktar konstigt. T-shirtar använder jag i kanske 2-3 dagar i rad för att annars undrar folk om jag aldrig byter kläder. Strumpor byts när jag kommer på att jag haft dom länge (upp till ca 1 vecka)...

Jag är gift och har ett jobb där jag interagerar med väldigt mycket folk. Hitintills har ingen klagat

Permalänk
Medlem

Kalsonger och strumpor byts varje dag, t-skjorta högst varannan dag, tjockare tröja kan jag ha på mig lite längre typ 5 dagar då jag inte klottar ner dem så mycket i skolan. Kan nog hända att jag byter tröjan oftare också då man umgås med rätt mycket tjejer i skolan. Ja och jeansen tvättas typ 1 gång varannan månad kanske.. Sen brukar det oftast köpas nya då de blivit rätt slitna..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Byter allting förutom byxor varje dag. Möjligtvis blir det lite slappare om man bara går hemma o sitter o segar..

Permalänk
Medlem

Jag byter kalsonger varje dag i samband med att jag duschar. (kan bli varannan ifall jag är hemma på helgen och inte har något vettigt att göra)
T-Shirts byter jag kanske varannan eller var tredje dag ungefär. Byxor och tröja har jag kanske i 3-4 dagar.
Så nu vet ni det, hoppas ni inte antecknar bara.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Kalsonger, Sockar: Varje dag *punkt slut*.

T-shirts, ja, som så många andra säger. Det beror helt på om man svettas eller inte. Man känner lixom om dom blir äckliga. Men annars är det T-shirt byte varje dag för min del.

Jeans: Jag tvättar ca var 14.de dag, och dom jeansen jag har användt under den här tiden hänger såklart med, men jag brukar i regel bara använda ett par jeans max. 5ggr innan tvätt.

Tjocktröjor: Nästan aldrig? Sålänge man bara har dom på sig, och inte gör något ovanligt skitigt så går det ha dom ganska länge. Fast, samma som jeansen, tvättar la dom jag har använt var 14de dag.

Permalänk
Medlem

Jag svettas väldigt lätt under armarna så det blir att byta t-shirt varje dag. Även kalsoner och strumpor byter jag varje dag. Byxor kan jag ha några dagar innan jag byter.

//Kax

Permalänk
Medlem

Byxor kan jag ha ett par dagar, resten byts varje dag.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk

Mycket nästan äckliga svar här, förstår varför folk kan lukta illa ärligt ,,

Dush varje dag, fixa hår, parfym, deo.
Samma jeans några dagar, byter kanske, byter tshirt VARJE dag, dock kan den få hänga av sig utan tvätt och ha efter en vecka igen.

Dushar gärna efter jobbet om man ska till någon också, middag, afterwork eller bara göra något med nån.

men ffs, 3 dagar i samma kläder, URK.

Och btw, folk klagar inte på att man luktar illa, det är otrevligt och taskigt att säga något!

2 dagar utan dush vore katastrof!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har ett jobb jag går till varje dag är det mer eller mindre naturligt att duscha innan. Underkläder byts varje dag, byxor och tjocktröjor kan jag ha någon dag i sträck, men t-shirts och dyl max en dag så att säga.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vid behov, byxor kan jag ha i 2-3 veckor.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Duschar och byter kläder varannan dag, max 3 dagar kan gå om jag inte svettas. Klär mig endast i svart och väldigt lätt, T-shirt eller kortarmade skjortor, byxor och underkläder.

Behöver underkläderna tvättas så ska resten likaså, klarar inte av att det är bara en eller två: Antingen allt eller inget.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det är väl inte bara en hygienmässig sak att byta kläder heller... fan vad tråkigt att alltid ha samma plagg på sig som vissa verkar ha?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Dushar en gång om dagen (När det är skola, en gång per helg om det är helg). Byter T-shirt varje skoldag, kan ha på T-shirten hela helgen om det är så (förutom om jag blir svettig).

Byxor kan jag har i 2-3 dagar, tills de luktar "otvättade jeans" (Typ dammsugarlukt? )

Tröjjor kan jag ha i 2 dagar.

Så, nu vet ni hur ofta jag byter kläder.. :>

EDIT: Fillingar byts varje dag, i VÄRSTA fall så tar det 2 dagar innan jag orkar/bryr mig (om jag sitter ensam hemma och inte väntar besök)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

kallingar varje dag, t-shirt varje dag.

Men byxor var tredjedag