Är BenQ 22" Wide TFT FP222Wa bra?

Permalänk

Är BenQ 22" Wide TFT FP222Wa bra?

Jag ska snart köpa en ny skärm jag undrar om BenQ:s 22" Wide TFT FP222Wa är bra eller ska man köpa en annan skärm?

BenQ 22" Wide TFT FP222Wa (5ms): http://www.webhallen.com/prod.php?id=66420

Om nägon ska ge andra förslag så ska skärmen vara minst 19" kontrasten 700:1, Ljusstyrka 300 cd/m² och kosta under 2800kr

Permalänk
Medlem

Den har ingen DVI ingång.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med DVI och VGA? Är DVI jättemycket bättre? Tycker mig inte se någon större skilldnad på brossans Dell 19" LCD med VGA-ingång än på en liknande skärm med DVI. Kommunikationen mellan skärmen och datorn ska tydligen bli bättre, men finns det några andra fördelar? Är själv på väg att byta skärm nämligen och jag har faktiskt varit på jakt på en med DVI. Det är inget snack om saken eller?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

är natt och dag på asus skärmen jag hade den där 2MS.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag ska åka till E-Giganten imorrn och inhandla en jag ! jag kan komma med kommentarer imorrn! dessutom får du nog lägga ut runt 3-4 om du vill ha en 22a med DVI... men men denna blir nog en rejäl skillnad mot min 17" crt med 60 hz

ok nu har jag köpt skärmen, kan ju säga att det var ett rejält lyft från min gamla tjockisskärm inget fel på den tycker jag, skarpa färger och bra kontrast samt ljusstyrka! en bra skärm för oss fattiga typer!!! köp!

Visa signatur

"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick boxing."