Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invaderjohn
verkar inte som du själv kört linux

o naeh utforksar man lite behöver man inte köra xmms
okej kanske det som liknar winamp mest, men varför ska man inte kunna köra det då?
d finns så sjukt mkt olika splera man kan använda

d finns andra torrent program för att kunna ladda ner som inte behöver köras igenom wine

du borde verkligen utforska lite innan du snackar en massa
jag tycker me mac borde bli större
hällre osx än windows o hällre linux än windows

ja menar man byter ju inte ut till linux för att man vill få det att se ut som windows
jag själv bytte för att jag va trött på skiten, va trött på alla virus o att man fick formatera om hela tiden
o va försiktig me på va man gick in på för sidor hela tiden osv osv

o spel? visst vill man köra cs får man köra igenom wine/cedega
men d lilla kan man ju offra för att få ett roligare o stabilare system
o du har så sjukt mkt mer val möjligheter i linux
du kan få det att se ut nästan precis som du vill utan en massa skit program som ligger o drar minnne
du får ett snabbare system dessutom
visst e d lite mer pill när man inte e van o mer av en utmaning
men det e ju bara kul
o han sa ju själv att han ville testa
d va ingen som tvinga han

jag tycker inte det är nästan lika bra som windows, jag tycker det är bättre
visst jag e ingen spelare så jag lider inte utav det

o vill jag spela finns dom spelen jag gillar till linux me
så ja.,.
o det me msn
d finns massa andra klienter man kan använda,
kopete, pidgin, mercury, amsn, kmess, monkey messenger, emesene osv
d e bara att välja efter tycke

så som sagt. forks aliute innan du kommer me sånt skitsnack du inte verkar veta nått om iaf.

Du, Angry Zealot Boy, jag körde Linux exklusivt innan jag skaffade mig en Mac, här behövs fan inte forska något. Jag pratar inte om svagheter hos Linux, jag pratar om olika sorters använare! Om du övervann dina lässvårigheter och faktiskt förstod att jag försökte måla upp en schablon på den typiske Win->Linux-snubben som misslyckas för att han försöker göra Linux till Windows på Linuxzealoters goda inrådan skulle du slippa bli alldeles arg.

De flesta sådana här trådar gå i stilen:
- Kan man köra A, B och C på Linux?
- Nej men man kan köra X, Y och Z, de fyller samma funktioner. Och Linux är BÄTTRE!!!
- Ok, då förutsätter jag iskallt att det inte kommer finnas några andra trösklar och kör igång.
- Bra, välkommen till den ljusa sidan!

Sen återkommer användaren efter fyra dagar:
- Wääh, wäääh, wäääh, jag kan inte camma med **SexyJapaneese17,5** längre.
- Wääh, wäääh, wäääh, mitt ULTRA MALLOX TV för 9000,- med inbyggd torrentklient funkar inte.

Linux är inte för alla, Linux bör inte prövas av alla. Om man ska göra saker som windows lämpar sig bättre för (köra windowsprogram?!) så är det ju för faaan bättre att köra windows!

Det är allt jag säger!

EDIT:
Jag glömde min fanboy-försäkran: Allt. Är. Naturligtvis. Mina. Egna. Åsikter.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Håller med jonasc här. Han har ungefär 2 krav och vad folk säger är "Jo det funkar, med lite pill. Blir inte lika bra men visst går det". Varför ens rekomendera Wine när det verkar som att han kommer att spela 50% av tiden? Byta OS för att få något att funka dugligt (men knappast mer) efter en del pill?

Råder honom inte till att låta bli att testa. Men med hans behov så lär det aldrig funka bättre, ovsett vad än folk säger.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Håller med jonasc här. Han har ungefär 2 krav och vad folk säger är "Jo det funkar, med lite pill. Blir inte lika bra men visst går det". Varför ens rekomendera Wine när det verkar som att han kommer att spela 50% av tiden? Byta OS för att få något att funka dugligt (men knappast mer) efter en del pill?

Råder honom inte till att låta bli att testa. Men med hans behov så lär det aldrig funka bättre, ovsett vad än folk säger.

Han kan ju lika väl prova innan han beslutar sig för att köpa XP/Vista. Han sa ju att hans licens håller på att gå ut, så att åtminstone prova ett OS-byte skadar ju inte. Om sedan hans spel och program inte fungerar är det bara att ta fram plånboken.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Du, Angry Zealot Boy, jag körde Linux exklusivt innan jag skaffade mig en Mac, här behövs fan inte forska något. Jag pratar inte om svagheter hos Linux, jag pratar om olika sorters använare! Om du övervann dina lässvårigheter och faktiskt förstod att jag försökte måla upp en schablon på den typiske Win->Linux-snubben som misslyckas för att han försöker göra Linux till Windows på Linuxzealoters goda inrådan skulle du slippa bli alldeles arg.

De flesta sådana här trådar gå i stilen:
- Kan man köra A, B och C på Linux?
- Nej men man kan köra X, Y och Z, de fyller samma funktioner. Och Linux är BÄTTRE!!!
- Ok, då förutsätter jag iskallt att det inte kommer finnas några andra trösklar och kör igång.
- Bra, välkommen till den ljusa sidan!

Sen återkommer användaren efter fyra dagar:
- Wääh, wäääh, wäääh, jag kan inte camma med **SexyJapaneese17,5** längre.
- Wääh, wäääh, wäääh, mitt ULTRA MALLOX TV för 9000,- med inbyggd torrentklient funkar inte.

Linux är inte för alla, Linux bör inte prövas av alla. Om man ska göra saker som windows lämpar sig bättre för (köra windowsprogram?!) så är det ju för faaan bättre att köra windows!

Det är allt jag säger!

EDIT:
Jag glömde min fanboy-försäkran: Allt. Är. Naturligtvis. Mina. Egna. Åsikter.

HAHA
touché

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |