Permalänk
Medlem

Rage Against The Machine

Tja.
Jag har lyssnat på detta band flitigt i snart ett år och har fortfarande inte tröttnat på det. De har inte så många låtar men de som de har gjort är ju i världsklass, det är inte ofta jag lyssnar på ett band så mycket som jag gjort på Rage som jag fortfarande lyssnar flitigt på.

Så .. jag har hört att dom har gått ihop igen vilket är grymt bra, men när kommer dom till Sverige?
Vilka är era favoritlåtar?
Känner ni till några band som spelar liknande musik?

Diskutera! Jag är as taggad på att se dom live när dom kommer till SWE.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Ja de är grymt bra. Visste inte att de har gått ihop igen, fan va nice!
Favoritlåtar är väl Killing in the name of och Renegades of funk.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jo, dom lirade på coachella ---> http://www.youtube.com/watch?v=GZlCaneDAd8 och dom ska lira i Las Vegas i october :).

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Vore trevligt att se dom igen, har lyssnat snart i tio år.
Sett dom live på hultsfred 99 tror jag det var, så sjukt bra konsert, aldrig vart med om bättre faktiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Vore trevligt att se dom igen, har lyssnat snart i tio år.
Sett dom live på hultsfred 99 tror jag det var, så sjukt bra konsert, aldrig vart med om bättre faktiskt!

Tror att det är den jag har inspelad på VHS.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Var inte återföreningen en tillfällig grej eller har dem sagt något mer som jag missat?

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Var inte återföreningen en tillfällig grej eller har dem sagt något mer som jag missat?

Hmm, varför skulle den vara tillfällig?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Knappt så att jag gillar att de återförenas. Döda inte myten typ. Lite som Refused, ge fan i en comeback.

Men visst, om bara för en konsert här i sverige så visst

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Knappt så att jag gillar att de återförenas. Döda inte myten typ. Lite som Refused, ge fan i en comeback.

Men visst, om bara för en konsert här i sverige så visst

Känner lite sådär själv. Men jag som aldrig sett dom live vill ju se dom så ... så länge dom inte förstör något.

Favoritlåten just nu är "Clear the lane"

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Dom har en del bra låtar, men jag får ibland för mig att jag stör mig på hans röst ibland. Den är ju lite speciell.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Märktes verkligen att Zack de la Rocha var 99% av talangen i bandet när han drog...

Lite blandade känslor för att dom är tillbaks ihop igen, känns lite som att Zack "gives in to the dark side" vilket var anledningen till att han drog till att börja med, han stack väl för att det började handla om $$$ vilket han var emot, men nu känns det ju lite som att slantarna på banken tagit slut så de går ihop igen...

Jävligt bra band allafall, top 5 helt klart, men frågan är om nytt material ens är i närheten av samma kvalite som de gamla låtarna... kan det finnas glöd kvar efter alla dessa år tro?

Permalänk
Testpilot

Är inget jättefan men deras låtar är helt klart riktigt bra.

En sak jag undrar är om låten heter "Killing in the name" eller "Killing in the name of" Alla säger olika och det står olika på olika sidor, vad är egentligen rätt och varför säger så många fel?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är inget jättefan men deras låtar är helt klart riktigt bra.

En sak jag undrar är om låten heter "Killing in the name" eller "Killing in the name of" Alla säger olika och det står olika på olika sidor, vad är egentligen rätt och varför säger så många fel?

Hmm, ingen aning. På min playlist har den alltid hetat "Killing in the name of".
Enligt wikipedia heter den dock "Killing in the name" -- http://en.wikipedia.org/wiki/Killing_in_the_Name, så jag antar att det är rätt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Eller läser ni på omslaget där det står "Killing in the name".

Enklast

(Någon som vet varför texten till just den låten inte finns med i texthäftet?)

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Märktes verkligen att Zack de la Rocha var 99% av talangen i bandet när han drog...

Kan inte riktigt hålla med där, visst sångaren i ett band blir ju påsättovis "viktigast" oftast.
Men personligen så älskar jag Tom Morello, han brukar dessutom hamn långt upp bland de bästa gitarristerna genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Kan inte riktigt hålla med där, visst sångaren i ett band blir ju påsättovis "viktigast" oftast.
Men personligen så älskar jag Tom Morello, han brukar dessutom hamn långt upp bland de bästa gitarristerna genom tiderna.

Sången är ju bara en liten del av vad han gjort för bandet, det som gjort dom så bra är ju texterna och det är ju Zack de la Rocha som stått för den delen med såvitt jag vet. Det är ju även han som står för större delen av den energi som gör bandet så bra live.

Tom Morello må vara en duktig gitarrist, men han vore betydligt lättare att ersätta. Kolla bara på vad som hände med travestin Audioslave, ett lysande exempel på hur värdelösa R.A.T.M var utan de la Rocha

Permalänk
Medlem

Jag värkligen älskar rage dom är lätt en av dom bästa banden. Fett najs att dom nu ska återförenas.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Någon som vet varför texten till just den låten inte finns med i texthäftet?

för att låten består av 5 meningar

"Killing in the name of--!"
"Some of those that work forces are the same that burn crosses"
"And now you do what they told ya, now you're under control"
"Those who died are justified, for wearing the badge, they're the chosen whites"
"Fuck you, I won't do what you tell me"

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.