Permalänk
Medlem

Vad skall bytas för spelande?

Har en socket 939 3500+ winchester
Powercolor x800xt pe, AGP
1 gig minne PC3200

Jag får ca 2100 poäng i 3dmark06.

Datorn känns slö, hjälper det med ytterligare minne?

Är det lönt att uppgradera den gamla utrustning som jag sitter på eller skall jag byta moderkort, processor, graffe, minne.

Tips på billiga bra uppgraderingspaket för att kunna köra spel.

Permalänk

Jag hade kört med det paketet tills nvidias nya G92 serie kommer ut ( november) sen hade jag uppgraderat.

Edit: Med att uppgragera så menar jag rubbet förutom kanske chassi och hårddiskar.

Permalänk
Medlem

1 gigs minne till gör en hel del faktiskt. Ett alternativ är ett 1950 pro agp som funkar helt ok. Min farsa kör 3500+ och 1950 pro vilket funkar bra i spel.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Misstänker att något är fel då prestandan för närvarande är mycket tveksam. Testa STALKER på maxad grafik vilket resulterade i att datorn i princip laggade fast.

Men frågan är, vad är fel om nu något är fel?

Annars får det bli en budgetuppgradering, problemet är att jag åker på att byta allt det dyra.

Väljer i blindo mellan onda ting!!

Permalänk
Medlem

Att S.T.A.L.K.E.R. laggade på maxad grafik är inte så konstigt? Det spelet är vad jag har förstått ganska krävande även för relativt nya datorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Men att det laggade fast känns en aning överdrivet oavset hur tungdrivet spelet är. De måhända vara ett graffekort model äldre men så väldigt slött skall det inte vara.

Om de saker jag har fungerar korrekt så är det troligtvis mer minne som behövs precis som Fenix säger.

Processorn är väl inte direkt något f1 racer direkt..