Permalänk
Avstängd

Ninth Company/9 rota

Hej.
Jag såg filmen ninth company för ganska längesedan på bio i Polen, vet inte om den gick i Sverige. Hursomhelst så älskar jag krigsfilmer, har alltid varit intresserad av krig och vapen. Hursomhelst så handlar filmen om ryssar som kämpar för sovjet i afghanistan och det är massa action, det gillar jag. 39 soldater i kompani 9 mot typ 400 afghanska typer.
Rekommenderas.

http://www.imdb.com/title/tt0417397/

Ni som sett filmen, vad tyckte ni?

edit: kom just på att det vore kul med strategispel som utspelar sig i modernt krig som afghankrigen eller iraq. Varför finns inte det??

edit2: Verkar inte vara många som sett denna tunga rulle, skumt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Helt Ok film.
Väntade bara på att Rambo skulle komma kutande.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Härlig film, lite som en rysk Full metal jacket första halvan av filmen lite..jobbig eller vad man ska säga. Det är iaf den halvan av filmen som gör att man inte orkar sitta o kolla filmen varje dag precis

Fast när dem väl kommer ner till Afghanistan blir filmen mycket mer intressant imho.

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Jag har också sett den. Jag har inte så mycket ont att säga om filmen, bra krigsfilm.

/Kax

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Härlig film, lite som en rysk Full metal jacket första halvan av filmen lite..jobbig eller vad man ska säga. Det är iaf den halvan av filmen som gör att man inte orkar sitta o kolla filmen varje dag precis

Fast när dem väl kommer ner till Afghanistan blir filmen mycket mer intressant imho.

Ja precis, först i afghanistan blir det intressant.
Gillar slowmotionscenerna där man ser soldater stå med maskinegevär och skjuta, jag vill göra det, fast klara mig hem sen också.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se