Permalänk

Minneskort i Nokia N95

Tjena!

Jag har köpt en n95, är väldigt nöjd med den. Har lite dåligt med
pengar för tillfället men jag ska köpa ett minneskort till den.
Specifikationen säger microSD max 2gb.

Funderar lite på det av och till. Är 2gb begränsningen för hårdvaran
eller mjukvaran i minneskortsläsaren? Det står även att man ska endast ha
märken godkända av nokia. Frågan blir väl.... kan jag köpa ett 4gb minneskort från SD eller måste jag uppdatera telefonen?

Wh4len

Permalänk

nej 4gig ska fungera utmärkt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk

nej 4gb ska fungera utmärkt! varför nokia säger 2gb är för att dom endast testar med sina egna minneskort och har inte större än 2gb, tuta o köra bara

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

Är väl som med min T650, det står "max 1gb", men faktum är att scandisk har 4gb versioner till salu. Det där max 1gb syftar på att det är det största minneskortet som själva Sony har till salu just nu I hopp om att mobiltelefonanvändarna är newbies nog att inte köpa minneskort av annat märke

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

glasklart
Minne
Upp till 160 MB* internt dynamiskt minne för meddelanden, ringsignaler, bilder, videoklipp, kalendernoteringar, att-göra-lista och program
Stöd för microSD-kort på upp till 2 GB

källa: http://www.nokia.se/phones/n95/features.php

Permalänk

tack så mycket.

Jag hade mina känningar att den klarade 4gb.... men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

Det finns mycket info här på forumet och på andra forum om att den INTE klarar 4gb felfritt. Bl.a. sägs det att du inte kan använda usb-kabeln för att föra över filer, inte bygga mappstrukturer m.m. Men det här hörde jag för ett tag sen, den nya mjukvaran till N95 kanske fungerar bättre med 4gb. Skriv gärna här när du testat!

Permalänk
Medlem

Jag har ett 4 gigs minneskort till min och har inte märkt av några problem än så länge.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk

ok, jag ska testa. men måste vänta på lönen först ^^

tack för svaren