Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
HAr en D-link 624+ jag också..absolut inga probem...är det så att grejjorna pajjar så får man ny. har man mjukvaro probem så är det i brist på OKUNSKAP!

Haha, en fjortis ägde sig själv när han skulle vara cool!

Priceless!

Permalänk

Har själv en 624+ och den fungerar alldeles utmärkt. Jag kör TP-kabel till min fasta dator och WLAN mot laptopen och har aldrig varit med om de problemen ni räknar upp. Kanske har haft tur och fick en som inte var ett måndagsex

Btw..vad skiljer 624+ mot 624:an?

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Jag har en DI-624 och den har sina mörka stunder kan jag säga. Speciellt vid hårda belastningar på WLAN samtidigt som man belastar LAN-anslutningarna. Det verkar bero mycket på vilken revision av dessa modeller man har, finns en b-revision och en a-revision. Jag vet dock inte vilka problem som skiljer sig åt mellan dessa, vore faktiskt intressant att veta. Skulle jag få välja hade jag inte köpt en D-Link igen, hade nog satsat på en linksys som man kan flasha om och köra linux på.

Permalänk
Medlem

Har en polare som kör D-link (minns inte exakt vilken modell). Den AP:n fubar:ar sig vid hög belastning men tar han av skalet och sätter en fläkt som kyler funkar det genast mycket bättre. Har även hört andra som också menar att det är värmeproblem.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

har en di-624 rev.C (2:e jag har, efter 4:a 624+, d-link bytade ut allihopa) den fungerar skit, stabilt 1 timme, sen tappad kontakt var 2:e minut i 1 timme, sen stabilt en timme så håller det på, dag ut och dag in. och det är både trådlösa och det med tp-kabel som blir instabilt, skit!

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Medlem

Har en 624 med rev c här. Funkar fint och inga problem här.
Förutom om jag skulle reseta den så ville den att jag ska lägga in firmware på den.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
HAr en D-link 624+ jag också..absolut inga probem...är det så att grejjorna pajjar så får man ny. har man mjukvaro probem så är det i brist på OKUNSKAP!

Brist på okunskap säger du ?

Jag är så less på min 624+ då jag måste gå igenom alla kanaler, en efter en, för att hitta en optimal som fungerar både till Laptopen och den stationära. Dessutom försökte jag testa med låsta MAC-adresser och skita i krypteringen vilket inte funkade på laptopen. Sen att PC-Cardet (DWL-650+) till Laptopen och USB dongeln (DWL-122) har olika bra mottagning när båda datorerna befinner sig i samma rum är lika dunkelt för mig som en 100-sidor lång matteuppsats.

Nu råkar jag åtminstonde ha datorvana men tänk på svensson köper denna produkt. Inte fan orkar han gå igenom alla inställningar såsom jag vart tvungen att göra.

Det största problemet jag har är att jag inte kan spela WoW utan att bli diskad. Funkar finfint när jag kör m kabel.

Och varför varierar USB-dongeln i signalstyrka så oerhört ? Allt från 54Mbps (4/5 stavar) till 5.5Mbps (2/5 stavar). Supporten berättade nämligen att om man har flera nätverk i ett lägenhets komplex så kan dom störa varandra (vilket så är fallet).

Riktigt jävla jobbigt mao.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Min di624 går helt okej har aldrig krånglat för mig, körde bara in senaste firmwaren sedan har den gått stabilt

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Har bytt ut Di-604 hos 3 vänner eftersom de inte fungerat. Gått ner då och då och administrationssidan svarar oftast "busy" eller inte alls... Den vi hade här dog först, helt hopplös. Varje dag gick den ner. Men så har vi 3 datorer också och alla använder nätet rätt friskt.

Vad jag kan sammanfatta av mina erfaraenheter:
* Ställ den på svalt ställe med bra luftflöde
* Belasta den inte mycket, använd helst ett 1 mbit eller lägre abbonemang
* Använd inte mer än en dator i routern
* Tanka inte filer inom nätverket i mer än 15 minuter

Då håller den. Bra...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Skippa krypteringen ? Är det säkert ? Bor i hyreshus och har tre andra nätverk omkring mig.

Ger du mig instruktioner om hur man genomför detta är jag evigt tacksam

Nej, det ger ingen säkerhet alls och är fullkomligt genomidiotiskt.

Uppgradera till senaste firmware istället så får du stöd för WPA2-kryptering också.
Instruktioner här: http://www.broadbandreports.com/forum/remark,13878831?hilite=...

Jag har en Di624, och den fungerar.. nu. efter en hel del strul. skulle inte rekommendera den till någon egentligen eftersom det i grund och botten är billig skit, men sitter man redan fast med den så.. (fick den i julklapp)

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Nej, det ger ingen säkerhet alls och är fullkomligt genomidiotiskt.

Uppgradera till senaste firmware istället så får du stöd för WPA2-kryptering också.
Instruktioner här: http://www.broadbandreports.com/forum/remark,13878831?hilite=...

Jag har en Di624, och den fungerar.. nu. efter en hel del strul. skulle inte rekommendera den till någon egentligen eftersom det i grund och botten är billig skit, men sitter man redan fast med den så.. (fick den i julklapp)

Använder du WPA2 ? Fungerar det bättre med WPA2 än WEP eller WPA(1) ?

Efter långa samtal med kundtjänst sitter jag fortfarande fast med samma problem :
1. Linken mot den bärbara håller i 2 veckor...sen bryts den.
2. När jag spelar WoW på min stationära går latencyn upp och ned och lagspikes förekommer. Desstuom går fortfarande hastigheten och link qualityn upp och ned som en jojo.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter du ansluten 2 veckor i sträck över wlan? varför?

jag använder bara min till att köra RD till stationära datorn i princip, har aldrig försökt spela eller belasta den särskilt hårt. Märker inte någon direkt skillnad mellan wpa/wpa2 heller, wep har jag aldrig kört.

Sen tror jag att du kanske förväntar dig lite för mycket av wlan också. Det är ingen ersättning för trådbundet nät, särskilt inte med billigast möjliga utrustning. Sporadiskt lagg och varierande länkkvalitet kan du eventuellt få leva med oavsett produkt, det beror mycket på hur din elektromagnetiska miljö ser ut.

Börja med att byta ut din usb-grunka mot ett pci-kort med en ordentlig/extern antenn.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Hehe, misunderstanding där. Menade att uppkopplingen lägger av efter ca 2 veckor (stänger ju av datorn efter att ha använt den).

Kanske det, men duger inte WLAN till att spela online spel så borde det iallafall uppmärksammas på produktbeskrivningen.

USB-grunkan ingick men visst. Skulle kunna tänka mig att testa ett PCI-kort bara för att se om det verkligen är det. Dock vill jag isåfall veta varför USB dongeln är sämre än ett PCI-kort.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Kommer säkert fungera bra, det är efter 1-2 månader som problemen börjar.

jaså... min har aldriog strular och den är nu över 2 år ...

Dåligt handhavande kanske??

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Dåligt handhavande kanske??

Men lägg av nån gång era fjantar.. Om en billig produkt har varierande kvalitet betyder det inte att du är någon slags dataninja för att du råkat få ett fungerande exemplar. Sluta förutsätta att människor omkring dig är idioter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Hehe, misunderstanding där. Menade att uppkopplingen lägger av efter ca 2 veckor (stänger ju av datorn efter att ha använt den).

Så att du måste starta om den eller?[QUOTE]Kanske det, men duger inte WLAN till att spela online spel så borde det iallafall uppmärksammas på produktbeskrivningen.[/QUOTE]Kan sätta en hatt på att det står något på kartongen om "lokala variationer".. Hur glorifierat det än är är det ju fortfarande bara radio.. fysikens lagar, antennlära och allt det där still applies.[QUOTE]USB-grunkan ingick men visst. Skulle kunna tänka mig att testa ett PCI-kort bara för att se om det verkligen är det. Dock vill jag isåfall veta varför USB dongeln är sämre än ett PCI-kort. [/QUOTE]Sämre antenn troligen.. vet inte om det alltid är så, har mest hört många klaga på dålig signalstyrka med usb-donglar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Men lägg av nån gång era fjantar.. Om en billig produkt har varierande kvalitet betyder det inte att du är någon slags dataninja för att du råkat få ett fungerande exemplar. Sluta förutsätta att människor omkring dig är idioter.

Jag har jobbat på ett företag som höll på med telefonsupport på datorer. Till 80% hade de som ringde inte läst varken instruktionbok och inte heller ändra elelr pillat på något alls.

Dock efter lite frågor framgick det till 95% att det hade ändrats på inställningar lite hur som innan de ringde. Efter denna erfarenhet är det inte svårt att lista ut att folk gör mera än de ska i många fall. Som de sedan undahåller för att inte verka dumma.

Men jag tackar mig för den tonen moderatorn har på detta forum. Gynnar väl inte direkt ett bra klimat??

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Jag har jobbat på ett företag som höll på med telefonsupport på datorer. Till 80% hade de som ringde inte läst varken instruktionbok och inte heller ändra elelr pillat på något alls.

Dock efter lite frågor framgick det till 95% att det hade ändrats på inställningar lite hur som innan de ringde. Efter denna erfarenhet är det inte svårt att lista ut att folk gör mera än de ska i många fall. Som de sedan undahåller för att inte verka dumma.

Men jag tackar mig för den tonen moderatorn har på detta forum. Gynnar väl inte direkt ett bra klimat??

Jag sitter själv på support och visst, den vanlige svensson har ingen aning om vare sig det ena eller det andra. Men nu är vi på ett datorforum, där de flesta har kunskapen och intresset, så att förutsätta att folk inte kan någonting är jävligt dumt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Vill även jag varna för den här produkten, arbetade med den ute hos en kund, och kort sagt kan man säga att den hängde sig ofta vid hög belastning (nedladdningar), och nästan lika ofta vid låg belastning.

Resultatet blev att nätverket gick ner, att det var svårt att ansluta till routern, att internet gick långsamt, osv.

Tacka vet jag 3Com

Edit: Firmwareuppdateringarna var inte mycket att hurra för heller, även om de förbättrade stabiliteten något.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Alltså...har ni problem efter någon månad?..jag fick problem samma dag som jag installerade den nya 624. Har haft det i 2 dagar nu. På måndag (imorrn) åker den tillbaka till affären.

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

gammal tråd men, jag har inte ett problem med min router, ända som kan vara är att det är varmt som fan i rummet, då kan man få starta om den, men den gör det inte själv.

kör en kabel in på LAN, å en på det trådlösa, å det trådlösa och LANet har funka perfekt,

jag sitter på LAN å min syster på WLAN, har 24Mbit in ifrån internet, å routern stoppar inte upp nått, får ut mina Mbit som jag ska.

ang bittorrent så kan den dö eller bli seg som satan om man ska tanka nått som det är MÅÅÅÅNGA leechare eller seedare på, men då är det oftast över 2k seedare/leechare typ.

men skulle jag köpa nått nytt nu så skulle jag inte köpa D-link, då skulle jag köpa Netgear.
fick nyss byta nätverkskort i min systers dator, hade PCI i den innan, men nu kör hon på USB, tror att hennes dator har börja gett upp lite därför PCI bara funkade ibland.

men en 624+ funkar för en vanlig Svensson som ska surfa aftonbladet å så, men köra jätte poppis torrents är väl inte att rekommendera kanske