Permalänk
Medlem

Min dator startar men inget mer !

Hej

Jag heter Simon och har ett stort problem och undrar om ni kan hjälpa mig.
Till saken, det är såhär jag har byggt en dator från produkter från komplett och det har varit lite små strul som att ett minne inte funka, men nu vill inte dator starta upp ordentligt, det startar men sen händer inget mer inte och det där efterlängtade pipet som ska komma kommer inte, utan den bara står och går. Jag har ett asus exrem striker och där finns en lcd display som ska visa errors men jag har svårt att tolka dom eftersom jag inte har fått någon anvisningsråd när detta medelande visas "CPU INIT" och jag vet att det har med cpu att göra men jag har plockat ner den torkat bort kylpasta lagt på nytt. kan det vara glapp mellan cpun och moderkortet??

Snälla behöver hjälp !!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk

har du pratat med kompletts support?

Permalänk
Avstängd

Du har inte glömt de extra 12-volten? Separat fyrpolig kontakt med två gula och två svarta tåtar?

Permalänk
Medlem

jaha det var så enkelt känner mig lite dum i huvet men har löst problemet tack så mkt !!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*