Permalänk
Medlem

Grönaktig bild

Hej.

Har ett jävligt störande problem. Min skärm blir grön lite då och då. Och jag menar inte helt grön utan allting blir grönaktigt, men det brukar bli normalfärgat om jag skakar lite på datorn. Men nu helt plötsligt så hjälper inte ens det, det är grönaktigt hela tiden. Jag har beställt en ny dator som kommer komma om ca 2 veckor men orkar inte med det gröna tills dess.

Så vad tror ni felet kan vara? Och vad kan jag göra åt det?

Obs. felet är inte på den dator jag har på min signatur.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk

Låter som kablaget pajat, eller dom där uttagen antingen på grafikkortet eller på skärmen, brukar va felet, har lite glappt på sladden på jobbet och om den blir lite sne så blir skärmen rosa.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Min brorsa hade samma problem... Om det är VGA kablage så testa att vicka på den vid grafikkortet och vid skärmen och se om det blir grönt/inte blir grönt.

Lösningen till min brorsas dator var praktsik: Lägg en sak under sladden som håller upp den i läge så det inte blir grönt eller köp bara en ny kabel

Permalänk
Avstängd

troligen glapp hade samma problem dock vart min lila =D