Tack gode gud att mitt antec agg gick sönder :)

Permalänk
Medlem

Tack gode gud att mitt antec agg gick sönder :)

Tjenare alla, förra månaden köpte jag ett antec nätagg från komplett, agget var av modell antec Smartpower 500 watt. Från och med första sekunden jag körde igång datorn med det agget i pep det ganska lågt med högfrekvent ur datorn.
Trodde detta berodde på diskarna o dom skulle ändå införskaffas nya så det gjorde jag. Men pipet bestod, så då spårade jag det till nätagget.

Jag felanmälde agget och bad komplett om att få byta till ett Corsair HX520 mot att jag betalde mellanskillnaden på cirka 140 kronor. Detta gick bra så jag skickade in agget och fick corsair agget inte ens en vecka efter att jag skickade iväg mitt agg!

Corsairagget känns så otroligt mkt bättre på alla sätt och vis.
För att ta ett par exempel, Det känns stabilare och modernare, när man öppnar kartongen är det första man tänker "wow, detta är verkligen ett kvalitetsagg" det första man ser är att nätagget ligger MKT bra skyddat, alla modulära kablar ligger i en liten väska som det står Corsair på, det skickas med buntband (vilket visar att dom tänkt på de som är intresserade av snygg kabeldragning). Det är tystare dessutom.

Antec agget kom i en helt vanlig kartong med alla kablar liggande i en plastpåse, nätagget var helt standardutformat utan något alls som utmärker det från ett agg för 10 år sedan om man bortser från kabelstrumpan.

Jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig, men det jag ville försöka få fram här var:

1: Corsair HX 520 är bättre och mer genomtänkt än jag ens hade kunnat föreställa mig ett nätagg. Helt klart den del jag är mest nöjd med i min dator.

2: Kompletts service är tamejfan helt otrolig, 1 vecka från att nätagget är inlämnat på mitt postkontor tills att jag kan hämta ut det nya. MKT bra

En kaka till den som orkade läsa allt

Permalänk

Okej en kaka till mig Antagligen fick du ett måndagsexemplar från Antec.

Förstår också din känsla med att få ett snyggt inpacketerat nätagg, där allt är i sin ordnng Mot att få ett som bara ligger där. När jag fick hem ett FSP från dustinhome så kom det inte ens i kartong, utan bara i dustins egna paket och embalage (ska väl nämna att det var ett halfsize, om dom nu kanske inte är fabriskpacketerade?)

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Okej en kaka till mig Antagligen fick du ett måndagsexemplar från Antec.

Förstår också din känsla med att få ett snyggt inpacketerat nätagg, där allt är i sin ordnng Mot att få ett som bara ligger där. När jag fick hem ett FSP från dustinhome så kom det inte ens i kartong, utan bara i dustins egna paket och embalage (ska väl nämna att det var ett halfsize, om dom nu kanske inte är fabriskpacketerade?)

MVH laggarbacken

Vet inte om jag fick ett måndags ex faktiskt. Läste runt på swec och i Smartpower-serien använde tydligen antec spolar/kondingar av sämre kvalite än på sina dyrare nätagg (icke Smartpower) därav var pipande Smartpower tydligen inte ovanliga.

Baserar detta på info jag fått på swec o kan bara bekräfta med att även mitt agg pep

Grattis till att du lyckades läsa igenom allt. Nu behöver du bara ringa in till P3 när dom har "kakpoäng-programmet" så får du din kaka

Permalänk
Avstängd

Tacka vet jag mitt bZerk 500W, har aldrig haft några problem och så är det väldigt tyst och har löstagbara kablar. Har haft det i ett år ungefär

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Det är bättre för att det är snyggt förpackat? Okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Det är bättre för att det är snyggt förpackat? Okej.

Du borde helt seriöst testa läsa hela inläggen innan du svarar

Permalänk
Medlem

SueCia, jag har haft liknande problem med ett Antec nätagg, ett SmartPower 2.0 tror jag ( det som kommer med Antec Sonata 2 chassit ).

Har sett någon pressrelease eller liknande där Antec gått ut med information om att det haft tillverkningsproblem med några serier av nätagg kan dock inte erinra mig vart jag hittade dessa.

2 vändor med nätagget fram och tillbaka till www.datorbutiken.com fick mig att tappa förtroende för både Antec och Datorbutiken då jag inte fick ett nytt nätagg av samma model/märke andra gånger också trots förfrågan om att få byta till annat märke och sitter nu med ett Antec nätagg som jag har haft i datorn 15 minuter.

mvh
milkacid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Vet inte om jag fick ett måndags ex faktiskt. Läste runt på swec och i truepower-serien använde tydligen antec spolar/kondingar av sämre kvalite än på sina dyrare nätagg (icke truepower) därav var pipande truepower tydligen inte ovanliga.

Baserar detta på info jag fått på swec o kan bara bekräfta med att även mitt agg pep

Grattis till att du lyckades läsa igenom allt. Nu behöver du bara ringa in till P3 när dom har "kakpoäng-programmet" så får du din kaka

Nja, det du säger stämmer bra inpå SmartPower-serien (taskiga kondingar och hög RMA).Dock lär de ha bytt kondingarna i rev 3 av Smartpower, så den revisionen sägs vara bättre. Truepower-serien är bättre än SmartPower, så jag gissar också på att du fått ett måndagsex.
Men skulle jag köpt Antec idag, så skulle jag köpt EarthWatts eller NeoHE, de serierna görs av Seasonic (som även gör Corsair-agget.) och håller markant bättre kvalitet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Xilence 480watt för 450kr.

Svart låda o röd fläkt(i äkta plast).

TOTAL kvalitets känsla.

Det ingick nätsladd också!! DET NI!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Nja, det du säger stämmer bra inpå SmartPower-serien (taskiga kondingar och hög RMA).Dock lär de ha bytt kondingarna i rev 3 av Smartpower, så den revisionen sägs vara bättre. Truepower-serien är bättre än SmartPower, så jag gissar också på att du fått ett måndagsex.
Men skulle jag köpt Antec idag, så skulle jag köpt EarthWatts eller NeoHE, de serierna görs av Seasonic (som även gör Corsair-agget.) och håller markant bättre kvalitet.

OJ! Vilket galet fel av mig, det VAR ett smartpower jag hade. INTE truepower!
Ska genast ändra detta så jag inte "sprider rykten" eller vad man ska säga.

Som sagt, jag fick av alla de defekta smartpower nätaggen.

Vill även påpeka att jag inte har blivit helt emot antec nu bara för detta iaf. Dom gör enligt mig de överlägset bästa chassina som finns att köpa nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Det ingick nätsladd också!! DET NI!

Men det gör det väl med de flesta? förutom Gigabyte Odin, som dom nämnde här på sweclockers?

Ace Raw Deal 620W har det till och med.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Men det gör det väl med de flesta? förutom Gigabyte Odin, som dom nämnde här på sweclockers?

Ace Raw Deal 620W har det till och med.

bara jag som tror att han inte var seriös?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
bara jag som tror att han inte var seriös?

Nope, Men iaf. Man får en kvalitets känsla om nätaggregatet är fint förpackat, Ger intyg om att tillverkaren är seriös nog.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...