Permalänk
Medlem

DVI-HDMi kabel

Hejsan, jag funderar på att köpa en kabel med dvi hane och hdmi hona och koppla från datorn till tvn.

Nu undrar jag om det går med hjälp av denna kabel att kolla på 720p filmer på Tvn från datorn?

Permalänk
Medlem

Re: DVI-HDMi kabel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Hejsan, jag funderar på att köpa en kabel med dvi hane och hdmi hona och koppla från datorn till tvn.

Nu undrar jag om det går med hjälp av denna kabel att kolla på 720p filmer på Tvn från datorn?

nej det går inte.

om du däremot använder en sån fast med hane i båda ändar går det, och förmodligen underlättar det även inpluggningen i TVn..

det är lätt att bli förvirrad av HDMi-kontaktens konstruktion, men det är en hane. eller möjligen en hermafrodit. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Re: DVI-HDMi kabel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej det går inte.

om du däremot använder en sån fast med hane i båda ändar går det, och förmodligen underlättar det även inpluggningen i TVn..

det är lätt att bli förvirrad av HDMi-kontaktens konstruktion, men det är en hane. eller möjligen en hermafrodit. :0

Okej, min tanke var iaf att koppla dvi i datorn och hdmi i tvn, men dvin kan inte skala upp till 720p ?

Problemet är att mitt grafikkort inte har en hdmi utgång.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: DVI-HDMi kabel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Okej, min tanke var iaf att koppla dvi i datorn och hdmi i tvn, men dvin kan inte skala upp till 720p ?

Problemet är att mitt grafikkort inte har en hdmi utgång.

ingen fara, DVI till HDMi funkar fint.

skalar upp filmer så de fyller skärmen gör den ju. om den sen spelar filmer som redan är 720p eller mer beror bara på din dators kapacitet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint