Permalänk
Medlem

Skumt

Sitter å spelar FEAR på 1600x1200 med ett 8800gts 320mb. 80 % av tiden flyter det på fin fint, men ibland så sjunker fps'en när man t.ex kommer in i ett nytt rum eller liknande.

Men en gång när det gick trögt så pausa jag å gick in på nån meny, jag ändra inget, utan tröck på esc direkt för att komma tillbaka till spelet.Och då flyter fps'en som vanligt igen.

Hur kommer detta sig?Har bara märkt detta i fear.Verkar som det kan va nån bug lr nåt?

Permalänk
Medlem

Antagligen droppar fps:en för att du måste läsa in en ny area.

Permalänk
Medlem

Antingen bugg (dra till med nån patch om du inte redan gjort det) eller så kanske du har för lite/långsamt minne

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Antagligen droppar fps:en för att du måste läsa in en ny area.

Nej, det fortsätter gå trögt i det området ända tills jag pausar, å sen "löser det upp sig" när jag återgår...

Jag har 2048mb 800mhz minne.

Kan det ha nåt med videominnet å göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexs
Nej, det fortsätter gå trögt i det området ända tills jag pausar, å sen "löser det upp sig" när jag återgår...

Jag har 2048mb 800mhz minne.

Kan det ha nåt med videominnet å göra?

Jag tror FEAR mår bra av mer grafikminne - på högsta inställningar. Men ladda ned senaste patcher.

Permalänk
Medlem

*rekommenderar att skriva något om problemet i trådrubriken så inte alla måste klicka in för att se vad det är frågan om.

Jag har också problem med FEAR, en kort stund det segar bara (ny bana), var aldrig så med X800, har nu 8800 Ultra. Måste vara något med grafikkortet/drivarna att göra...

Uppdaterad
Hoppas nVidia fixar alla buggarna snart, har prestandaproblem i flera spel och det har inte fixats på länge nu...