Permalänk
Medlem

Riktigt mysko fel i excel

Tjenare! Jag jobbar ganska mkt i excel och nu har jag fått ett riktigt skumt fel som ingen hittills kunnat hjälpa mig med och därför hoppades jag att kanske någon här skulle vara mera framgångsrik! :0)

Det är så att om man öppnar ett excel dokument, nytt eller gamalt för att sedan välja "spara som" och lägger det någon annanstans eller döper om det så slutar sparfunktionen att fungera. Save knappen, att bara stänga ner excel eller arket med kortkommandon eller "X" i högra hörnet triggar ingen "vill du spara" ruta, detta självklart även om man ändrat i boken sedan man sparade på ny sida. Vad jag måste göra då är att spara på ny plats, stänga och sedan öppna det igen, då fungerar sparfunktionen igen.

Inte världens största fel det inser jag också men otroligt irriterande. Har provat att installera om excel, har provat mina excel filer på en annan dator där det funkar men tror ändå att felet ligger i någon av excelfilerna.

Någon som har någon aning? Jag funderade på att skriva ett macro och lägga in som tvingar excel att fråga ifall jag ska spara, kan det funka och isåfall hur skulle ett sådant macro se ut?

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen aning, men är ganska säker på att det underlättar för dom som håller på med excel om du säger vilken version av programmet du använder också.. är ju lite skillnad på excel 95 och excel 2007 menar jag.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom X4 9950 BE Minne: 8 GB OCZ Reaper 1066 MHz DDR2
HDD: 2300 GB Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 1GB MB: Asus M3A70-T Deluxe PSU: Corsair 620HX

Permalänk
Medlem

Trodde jag skrev det är iaf 2003

Permalänk
Medlem

Du kanske har nytta av detta .