Koppla in lcd tv till datorn

Permalänk
Medlem

Koppla in lcd tv till datorn

Kan någon hjälpa mig?Jag har precis köpt en Sharp 46" LCD LC46XD1E och tänkte koppla in den till datorn,har en ganska bra dator med ett grafikkort som heter asus 8800 gtx med dubbla DVI-I utgångar +svhs utgång.Vill helst koppla in den digitalt.Det finns ju dubbla hdmi ingångar på tv,n .Jag har bara hittat omvandlare från DVI-D till hdmi att köpa,kan man använda en sådan?Eller vet någon hur man ska göra?

Tony

Permalänk

Det finns färdiga Dvi - Hdmi kablar att köpa. Det är bara å koppla in

Det verkar lite kul att du har så grymma prylar men verkar inte kunda något hur man "gör" ändå

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN

Det verkar lite kul att du har så grymma prylar men verkar inte kunda något hur man "gör" ändå

Håller med!:P

Tänk på att ljudet måste gå i en annan kabel(om du nu vill ha ljud).

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850@3,8 Ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, Asus P5K Deluxe, 2 GB Crucial Ballistix PC8500 1066 Mhz, eVGA Geforce 7900 GT, Antec P180

Permalänk
Medlem

DVI-I betyder att det både finns digitala och analoga signaler i kontakten.
Så en DVI-D - HDMI kabel fungerar utan problem.

Anledningen till att grafikkort har DVI-I är för att dom ska kunna omvandlas till VGA på ett smidigt sätt. Vilket ju självklart inte hade gått om det varit DVI-D sockets.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så mycket!Det fungerade alldeles utmärkt med DVI-D till HDMI!Jag tar ut ljudet digitalt från moderkortet spdif till hembioförstärkare sedan till 2 stycken på slutsteg på 2500 watt styck monokopplade till 2 stycken par Cerwin-Vega CLS-215 alltså 8 st 15 tumsbasar så det är ganska bra ljud!Riktigt roligt och spela spel med det här

Permalänk
Medlem

Ett tips hade varit att köpa en HDMI kabel och en DVI<HDMI adapter.
För om ett tag kommer DVI att ersättas med HDMI och då står du där med en oanvändbar kabel