Var tog DS-kärleken vägen?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Fattar inte vad du menar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Det gör inget ;D

Vad jag menade väl är att det har varit rätt tyst på DS-fronten här på sistone, och med gammalt ex menade jag att folk kanske hade skaffat något nytt i stil med 360/wii/ps3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Det gör inget ;D

Vad jag menade väl är att det har varit rätt tyst på DS-fronten här på sistone, och med gammalt ex menade jag att folk kanske hade skaffat något nytt i stil med 360/wii/ps3.

Dem som älskar wii har alltid en förkärlek till ds

Visa signatur

Too be or not too be, thats the question!

Permalänk
Medlem

Jag har inte tappat kärleken till mitt DS, väntar däremot på några spel, så som Zelda och Final Fantasy XII.

Permalänk

Jag lirar fortfarande DS
Fixade fö. skärmskydd till den, kändes som att det vore på tiden :>

Fick för enkelhetens skull bli skydd av märket GameStop från EBgames.
Rätt smidigt att applicera, men blev lite bubblor som jag först oroade mig för, men efter att ha låtit den stå en natt så var vart det borta så det blev ju bra

Däremot verkar skyddet själv bli rätt smårepigt lätt, dock inget man märker av när DS'et är på. (inga repor på skärmen alls utan skydd sedan jag köpte den i somras, men själva skyddet märkte jag hade fått lite smårepor på efter en dag eller så... men som sagt, inget man märker av när DS'et är på.)

Fick med 4 skydd, 49:- så kanske inte ska förvänta mig så mkt heller, helt reko skydd Men när dessa skydd är "förbrukade" så blir det kanske att satsa på något mer rejält, typ Hori... kanske beror på hur länge dessa "håller".

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre
Jag har inte tappat kärleken till mitt DS, väntar däremot på några spel, så som Zelda och Final Fantasy XII.

K, det är ju så jävla många spel nu som jag inte har lirat, inte orkat införskaffa de senare överhuvudtaget och har ingen koll på vad som har släppts =p, borde lira klart yoshi island DS och advanced wars ds, megaman zx får väl eller har redan fått en uppföljare och jag har knappt kommit någonstans i det, typ inte kört någon castlevania heller. Etrian oddysey har jag börjat spelat men det verkar ju vara mer eller mindre ett evighetsspel med tanke på svårighetsgraden. De där lunar knights skulle jag ju med köra .. Och klart jag borde lira final fantasyspelen och children of mana / lost.. vad heter det, planet? Och star fox borde väl vara givet med.

Men när fan skall man hinna? Need på tvspelsgalen flickvän att sitta o lira med ;/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Jag lirar fortfarande DS
Fixade fö. skärmskydd till den, kändes som att det vore på tiden :>

Fick för enkelhetens skull bli skydd av märket GameStop från EBgames.
Rätt smidigt att applicera, men blev lite bubblor som jag först oroade mig för, men efter att ha låtit den stå en natt så var vart det borta så det blev ju bra

Däremot verkar skyddet själv bli rätt smårepigt lätt, dock inget man märker av när DS'et är på. (inga repor på skärmen alls utan skydd sedan jag köpte den i somras, men själva skyddet märkte jag hade fått lite smårepor på efter en dag eller så... men som sagt, inget man märker av när DS'et är på.)

Fick med 4 skydd, 49:- så kanske inte ska förvänta mig så mkt heller, helt reko skydd Men när dessa skydd är "förbrukade" så blir det kanske att satsa på något mer rejält, typ Hori... kanske beror på hur länge dessa "håller".

Jag har ju screenprotector men de måste fan ha skrivit fel om front och back, för inte kan jag ha lyckats sätta BÅDA fel? Det såg ut som skit och var värsta motståndet och blev repor direkt, tills jag kom på att de nog skulle vändas ... Men då var de ju redan fula och hade fått in en dammsmula som jag inte fick bort o skit... Dragon var märket. Borde köpa en comfortstylus med protectors, men man är ju snål som få ;D

Folk verkar ju vara lite emot screenprotectors, bilden blir ju sämre och lite klarar sig ju bra emot repor som sagt, och i värsta fall så kostar väl en ny skärm bara 500 eller vad det är från divineo så det är ju inte überdyrt med tanke på vad butikerna tar för screenprotectors ;/

49 är ju ok, trodde de låg runt 150 ..

Need på någon i Örebro att spela med, som inte är så jävla finkänslig ;/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
[B]
Folk verkar ju vara lite emot screenprotectors, bilden blir ju sämre och lite klarar sig ju bra emot repor som sagt/B]

Jo... bilden blev det dock ingen skillnad på med dessa skydd jag har, och motståndet märkte jag ingen skillnad på heller.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Har inte försvunnit Har lirat ganska många av dom nya super liren på senaste tiden. Tingle är sjukt bra RPG faktist.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Tingle verkar så ful bara ;/

Och alla verkar ju hata honom ifrån något tidigare spel som jag ändå inte har spelat? ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Tingle verkar så ful bara ;/

Och alla verkar ju hata honom ifrån något tidigare spel som jag ändå inte har spelat? ;/

han är en bögig kartförsäljare i de nyare zelda liren, han bara blåser en på pengar sen i tignle rpg ska man just blåsa folk på pengar i princip, samla pengar för o komma till rupeeland det är rätt skoj, ni bör spana in prism med för de som gillar puzzlespel

luminous arc med är rätt roligt rpg, tactic/turn baserat. väldigt skoj

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Jodu. För alla er som inte säljer er till lensflare 2k7 (läs: exboxhalo) och råkar höra till oldschool pc generationen samt äger en DS kan jag passa på att länka till min senaste tidsfördrivare.

http://scummvm.drunkencoders.com/

Scummvm som bekant är en emulator för peka klicka äventyrsspelen ifrån dem tidigare Lucasart eran. Sitter själv och nöter bort min feber tillsammans med Tim Schafer's underbara Day of the Tentacle... igen!

Har säkerligen blivit länkad både en och två gånger häromkring tidigare, men jag tycker det förtjänas att påminnas om en gång till.

Permalänk
Avstängd

Jag är amigaanvändare men jag vet ju vad scummvm är och vad en del av spelen är ändå ;/

Permalänk
Medlem

Men poängen var ju att den är portad till NDSen. Det är ju underbart med bärbart, eller hur?