Permalänk
Medlem

HjÄlp Mp3 Systemfiler Borta!!!

Jag behöver stort hjälp min nya Sharp mp3 med 20 gb i hdd är som om den vore formaterad. inga system filer finns eller mappar.
Jag hoppas att alla på Sweclockers som kollar detta kan hjälpa mig om någon har en sådan mp3 HR-GB201 skicka alla systemfiler och mappar till mig är ni snälla för att denna mp3 e egentligen mammas och det e big problem om jag inte får hjälp. Snälla nån hjälp

mail som ni kan skicka på är denna montse@bredband.net eller palma_alexander@hotmail.com tack i förväg!!

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem, löste det sig för dig?

Visa signatur

JerkaII

Permalänk
Medlem

Kan du inte ladda ner firmware eller liknande från Sharps hemsida och installera om hela spelaren?

Permalänk
Medlem

Ring deras support.

Sen lär det väl vara firmware du behöver installera om. Men Sharps sida sög totalt och jag lyckades då inte hitta något där iaf.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Problem

Hur lägger man till fireware när man inte kommer in på disken?
Den har sedan krashen fått enhetsnamnet K: (hade tidigare G:), och är nummera "ej tillgänglig" i windows, någon som vet varför eller vad man ska göra åt saken?

Visa signatur

JerkaII

Permalänk
Medlem

Har formaterat denna spelare när den fick svårt läsa disken (fick felmeddelanden) använde filerna och instruktionen som finns på hifiklubbens site

när jag formaterat i fat32 via windows, så skapar jag en mapp som heter Firmware, där jag lägger filerna enligt instruktionen.

http://www.hifiklubben.com/files/Download/Sharp/v1.3_HRGB201_...

och så här heter filen med firmware och bootloader HRGB201_firmware_upgrade_v102.zip

Permalänk

Så det finns ingen resett knapp på den?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

tja det står i manualen att om enheten inte reagerar så kan man trycka i mer än 10 sekunder på avstängningsknappen...

jag kan väl tillägga att jag formaterat den 3 gånger, 2 av dem gick bra, men sen har den krånglat ibland, så jag fick serva den 2 ggr på garantin ena gången bytte de kretskort och andra gången hårddisken.

Permalänk

hmm, det låter ju rätt kört. Köpa en ny kanske?

Eller om någon annan har någon idé på vad man kan göra? man ska inte ge upp

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX