Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny Bunny
xeefus:
Blev lite intreserad av den där necromancern, vad har den för gear och så? =O
Vad kan den göra för skada osv

Var så länge sedan jag spelade sist men det var en såndära unique uppgraderad repeating crossbow, socketad med en Ber rune.
Rustning körde jag Lionheart (hette den så?) på en archon plate (hette dem så också...? mageplate-sakerna) och handskarna craftade jag så jag fick crushing blow på dem, kommer inte ihåg receptet men tror du hittar den informationen lätt. Sedan den dära set-hjälmen, winged helm någonting sådant, ganska mycket crushing blow på den... Mycket jag inte kommer ihåg alltså. Skorna har jag ingen aning om. Razornågonting bälte, ehm.. light belt fast exceptional unikt iallafall. Ringarna kommer jag inte ihåg heller. Sen hade jag en stav som gav massor av "Mana on kill", eller vad det nu heter, som secondary weapon för att få mana då jag corpse-exploderat. Amuletten kommer jag inte heller ihåg faktiskt... +to all skills var inte riktigt det viktigaste på denna build. Skadan kommer jag inte heller ihåg, men den var väldigt låg. Det som var grejen var ju crushing blow, -25% av motståndarens liv (dock ej maxliv) på träff. Så fick man ner 50% på typ 5 pilar på en hel hög med kossor som är instängda i prisonen, sen gör man ju lite skada med pilbågen så det går väldigt fort att ta död på kossorna.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

kan ju bli lite svårt att slänga in en ral i en Enigma
kinda fucks it up u know xD

Poison Explosion gör däremot ganska mkt skada

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Han menade receptet:

1 Ort Rune + Weapon = Fully Repaired Weapon
Use this Rune + Your Horadric Cube to repair your weapon. You cannot repair Ethereal items.

eller

1 Ral Rune + Armor = Fully Repaired Armor
Use this Rune + Your Horadric Cube to repair your armor. You cannot repair ethereal armor.

Permalänk

oh, kan man göra så med runewords ?

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk

javisst jag gör det med mina cohs.. spara över 700k i gold:D

jahopp blev man droppad älskar det spelar mer i morgon wadda

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

aha, fan va najs bra att veta i fortsättningen
så bara en ral och armoren i cuben så äre klart ?

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Stämmer bra

Permalänk

oke tack

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Mötte en hel sjuk BvB :shock: 1.08 Arreats. Bug fury. Perfekt uppade items. 37x3/20/20 (har också det iofs) Uber preboo med någon annan Barb i gamet osv

name på baban? iofs så kan man inte uber preboa , han kanske encha

Visa signatur

:-)

Permalänk

jag e ute efter en superior 4 sockad elite båge (L) säg till om ni hittar det ska inte vara AMAbåge.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

cookie, du spelar ladder va ?!
det droppas ganska många soc elite bågar så jag kan nog hitta en men jag tror inte du är NL ..

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Troy
name på baban? iofs så kan man inte uber preboa , han kanske encha

Uttalade mig lite konstigt, alltså... han hade någon annan char; en annan barb, med maximal bo som går att få i spelet (såg itemsen han visade). Namnet kommer jag inte längre ihåg. Memorerar inte "bra" spelare (eller dåliga för den delen).

Snubben hade också 200% eth conquerer crown, storm med perfekt base defence, uppad perfekt gore. Blev ägd som fan! Trodde jag var bra

Och bara n0000bz kör med demonlimb/sorc encha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Uttalade mig lite konstigt, alltså... han hade någon annan char; en annan barb, med maximal bo som går att få i spelet (såg itemsen han visade). Namnet kommer jag inte längre ihåg. Memorerar inte "bra" spelare (eller dåliga för den delen).

Snubben hade också 200% eth conquerer crown, storm med perfekt base defence, uppad perfekt gore. Blev ägd som fan! Trodde jag var bra

Och bara n0000bz kör med demonlimb/sorc encha.

då är han ju ingen bra om han är party med nån annan för få bo Rofl
spelar ingen roll att han hade p gore's etc han hade blivit ägd av vilken BvBer som helst

och vem fan behöver max bo? jag har 44 elr nåt max e 50

Visa signatur

:-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Troy
då är han ju ingen bra om han är party med nån annan för få bo Rofl
spelar ingen roll att han hade p gore's etc han hade blivit ägd av vilken BvBer som helst

och vem fan behöver max bo? jag har 44 elr nåt max e 50

Men sen körde vi utan hans maxbo - spelade ingen som helst roll. Det klart man behöver max bo för defence och liv lol? Speciellt i BvB!

Lita mig på - detta var en Bra BvB. Min hybrid Barb vinner ibland mot andra BvB.

EDT: Han hade en annan barb för att slippa preboa med hans BvB. Vem fan orkar klicka 30 ggr med alla små charms? Resultat hade blivit det samma oavsett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Men sen körde vi utan hans maxbo - spelade ingen som helst roll. Det klart man behöver max bo för defence och liv lol? Speciellt i BvB!

Lita mig på - detta var en Bra BvB. Min hybrid Barb vinner ibland mot andra BvB.

EDT: Han hade en annan barb för att slippa preboa med hans BvB. Vem fan orkar klicka 30 ggr med alla små charms? Resultat hade blivit det samma oavsett.

en bra bvb har runt 5klife.....även om du kommer med maxad bo och 8,2klife med maxblock så har i du inte chans mot en BvB

BvB behöver ingen prebo elr någon annat om den är byggd rätt

Visa signatur

:-)

Permalänk

ja jag e ladder..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Fan det här MÅSTE jag testa !!
http://www.youtube.com/watch?v=q_QAPlYe_yM&mode=related&searc...
Ska se om jag kan fixa så jag kan spela det, skulle va väldigt roligt

[Edit] Så kul har jag inte haft på länge i diablo II

Permalänk
Medlem

Ska också testa Lär åka på dyng men vafan

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ska också testa Lär åka på dyng men vafan

Läs bara README, där står det hur du gör

Permalänk
Medlem

Jo såg...Verkar dock bara jobbigt orkar inte kolla vad alla skills gör

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Jo såg...Verkar dock bara jobbigt orkar inte kolla vad alla skills gör

Jag testar mig fram, tittade lite på necromancer först, men tvekade.
Tog Sorc med fire skills, ska titta lite mer när jag har klarat act 1 med den.

Permalänk

se om jag börjar på nya aman i kväll.. i så fall tar jag gärna i mot boost

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Dra en whisp till mig så fixar vi det

Permalänk

blivande build

BOWAZON

forti sup wyrm
faith gmb
Raven
dual leech ring
Andy visage
cresent moon amu

antingen sigons gloves och boots eller crafted/rare gloves
eller gore boots

merc Act1

Ice (SUP båge)
eth buggad forti
NW gärna perfect

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Låter jävligt kul cookie! Är själv också sugen på en bowazon, eller har redan börjat men har så lite grejor till den. Skulle behöva en boost när man orkar dra igång gubben. Kanske ska vi spela tillsammans?

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk

Cookie: Testa att ta Laying of hands, 20 IAS, 50 Fire Res och 350 % dmg to demons.
Annars finns ju detta som jag skulle valt:
Blood fist, Rare 2 bow sk 20 IAS, Magic 3 bow sk, härlig combo med Sigon gloves och boots som du var inne på, 30 IAS 10 LL

Permalänk

behöver ej bow skill tar hällre passive faktiskt..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

suck... kommer in igen så fort jag kan cookie

Permalänk

blev droppad...
game gone..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

aja, inte hela världen. Plockade 2xpul och um'en iaf