Ubuntu 7.10 BETA, enklare än nånsin!

Permalänk
Medlem

Ubuntu 7.10 BETA, enklare än nånsin!

Jag köpte nydligen en laptop via blocket (Dell Latitude D800).
Jag läste denna länk: http://www.idg.se/2.1085/1.122886
Så det första jag gjorde var att formatera datorn för att installera Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon BETA.

Installationen är precis som den var i 7.04, enkel, logisk, snabb och smidig.
När installationen var klar och jag hade startat om datorn förväntade jag mig ett par timmar på google för att hitta de bästa drivrutenerna till nätverkskort, ljudkort, grafikkort osv.
Det som inte fungerade var ljudet, WLAN och driruteinerna till grafikkortet var inte de mest optimala.

Det första jag mötte var ett meddelande som tipsade om "Restricted Driver Manager". "Visst" tänkte jag och skrattade till, "hur många kommer den egentligen att hitta?".

Det visade sig att den hittade samtliga drivrutiner som jag behövde. Jag kryssade bara i tre rutor, startade om och min dator var fullfjädrad och allt fungerade klockrent!
Eftersom den installerade drirutinen för grafikkortet (nvidia, fungerar nog inte lika lätt med ATI) så fungerade Compis Fusion direkt.

Jag startade Firefox och gick in på Youtube för att bli länkad till adobes hemsida för att ladda ner source och installera.
Men nej, så fungerar det inte längre. Nu dyker upp ett meddelande om att en insticksmodul saknas, man klickar på meddelandet och på två röda fungerar flash!

Jag tankade ett filmklipp från min stationära för att kolla hur det var med codecs. Det visade sig att det var lika enkelt som i 7.04, dvs: saknar du codecs så kommer en dialoruta upp som frågar vilket codecs-pack du vill använda. (Som dessutom är graderade med stjärnor efter sin popularitet)
Jag tror det var här som den även tankade codecs till mp3, för mp3låtar gick att spela utan problem.

Eftersom jag eventulellt kommer spela nån gång på denna datorn installerade jag också Windows XP.
Den upplevelsen var långt ifrån lika angenäm.
Ingenting fungerade! Det fanns inga widescreen-upplösningar och INGA drivrutiner fungerade, inte ens till det trådbundna nätverkskortet.
Det blev till att leta upp ett USB-minne och starta en annan dator för att kunne få datorn tt fungera. Efter, 1,5-2 timmar fungerade allt (pga en seg dell-hemsida), det var bara uppdateringarna kvar, som kräver ca 100 omstartar innan man är klar. (lite överdrivet, men långt fler än med ubuntu)

Vad vill jag då säga med detta? Att linux "rulez" och Windows "suxxor"?
Ja, till en stor del, men jag vill även förmedla hur fruktansvärt enkelt datoranvändandet kan bli för vem som helst om man bara väljer rätt operativsystem.
Jag vill även förmedla att Ubuntu är mognare än någonsin. Jag kan till och med påstå att Ubuntu är långt mycket mognare än Windows, når det kommer till användarvänlighet.

Jag hoppas att "icke linux"-människor vågr prova sig på denna version, för först nu behöver man inga förkunskaper för att klara av detta operativsystem. Allting bara fungerar, precis som det är tänkt att göra.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Trevligt. Tyvärr heter det fortfarande Ubuntu vilket gör att inte jag kommer använda det.

Permalänk
Medlem

Nej, men för folk som inte är så dator-/linux-vana så kan det vara skönt med en tillvaro utan problem.
Även för mig, som blir mer eller mindre deprimerad när jag har försökt förbättra nåt (bla drivrutiner) som har lett till harveri.

Nu tror jag att de flesta tar Windows med alla problem som det betyder, eftersom "alla" kan hjälpa en vid harveri eller om man bara behöver hjälp med nåt.
Har man istället ett operativsystem där allt är logiskt uppbyggt och där "allt bara funkar", så får man varken harveri eller behöver hjälp med nåt. (I grova antaganden förståss)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Om ATi-drivarna som utlovats fungerar så bra som nVidia-drivarna gör i dagsläget kommer jag troligen att köra Ubuntu på ett par datorer här hemma. Jag gillar Compiz Fusion och vill gärna kunna använda det utan att rota runt så jäkla mycket.

Tycker däremot att du skjuter dig själv i foten med att jämföra ett operativsystem som faktiskt är sex år gammalt med en beta på ett som kommer i oktober. Om du hade installerat Vista på den burken, hur hade resultatet sett ut då - hade du behövt konfigurera burken i x antal timmar för att allt skulle fungera? Svaret är troligen nej.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Fast 7.10 är grymt buggig, det är väldigt mycket för många som är trasigt jämfört med 7.04. Jag rekommenderar att invänta den skarpa versionen innan någon lämnar 7.04.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så fungerade Nvidia drivarna genom att bara kryssa i en ruta i 7.04 också.
Dedär med insticksmodul saknas tillkom väl iochmed firefox 2.0.
3d skrivbord fanns även i 7.04 som en sorts experimentfunktion vad jag kommer ihåg fast jag använde inte den eftersom de räckte med att skriva ''sudo apt-get install beryl-manager emerald-themes'' i terminalen för att installera beryl.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Underbart Det kommer åka in på min burk när icke-betan kommer

Permalänk
Medlem

Du fick igång det, maffigt! Hur är det att använda då?

Permalänk
Medlem

Jovisst, Windows XP är gammalt. Men om en äldre person skulle skaffa en dator för allmänt bruk (surfing, betala räkningar, spela kortspel, använda kalkyl- och ordbehandlingprogram) så skulle majoriteten av sveriegs befolkning rekommendera Windows XP, och inte Vista. "XP är det enklaste som finns" enligt vissa...
(Jag har noll erfarenhet av Vista, så jag vet inte hur enkelt det funekrar där. Jag har bara hört att Vista spottar ur sig felmeddelanden )

Jag har faktiskt inte märkt av några buggar förutom några få grafiska, som inte gör nånting egentligen.
Vad är det för buggar du menar?

Jo, visst gick det kanske att få Beryl/Compiz hyfsat enkelt i 7.04 (en miniversion av Compiz var tom inbyggd), men nu känns det verkligen inbakat, som om det är självklart att man ska ha det igång.

Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att denna versionen är den snabbaste hitentills. Allting händer direkt. Till och med syrrans dator blev rappare med Compiz Fusion aktiverat än standard 7.04.
Jag vet inte om det kanske är datorn som bidrar till den positiva känslan. (1,6GHz, 512Mb RAM och GeForce FX Go5650, det är ju ingen monsterdator vi snackar om.)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Testat med ett 9800Pro i 7.10 Betan och där var compiz-fusion och direkt igång, generationen r5xx/r6xx är det som har mest problem men det blir bättre med nästa fglrx drivare verkar det som.
Sedan så kommer radeonhd drivaren för dessa generationer av kort, kör den just nu på mitt x1950 kort och har suttit med utvecklarna och försökt att ordna lite problem med att EDID inte fungerade i vissa konfigurationer men nu funkar det också

Tillägg: Glömde säga att radeonhd drivaren är opensource drivaren som håller på och utvecklas just nu, är du nyfiken så kika in i kanalen #radeonhd på en freenode ircserver.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Jag ska definitivt kolla in 7.10 (Gutsy Gibbon) när den kommer.
Ser fram emot att den har nyare kernel, Xorg 7.3, och GNOME 2.20.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

En sak till jag gillar med 7.10 är den nya subpixel rendreringen av typsnitt dom har, är iofs en smaksak men jag tycker typsnitten ser tusen gånger bättre ut numera.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Menar du detta?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Precis, den, vet inte riktigt vad som skiljer men det ser mycket bättre ut, i jämförelse mot tidigare 6.04/6.10/7.04 installationer jag kört.
Har provat det förut men inte fått någon direkt skillnad alls vad jag sett.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd

Verkar ju grymt att de hjälper folk att installera även "stängda" och eventuellt "olagliga"/olicenserade saker, redan förr var ju restricted formats wikin väldigt tydlig och användbar men en dialogruta som frågar om det är ok att fixa det är ju oslagbart, tufft och bra jobbat.

Genome: Windows kan väl dra ner drivrutiner över nätverket också, blir ju dock svårt om inte nätverkskortet fungerar, och som du säger så är det ju omöjligt för Microsoft att stödja ett kort som inte fanns när de släppte sin mjukvara.

Derfpa: Jag skulle valt best shapes i första hand på den, sedan subpixel smoothing, contrast och monochrome i fallande ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Derfpa: Jag skulle valt best shapes i första hand på den, sedan subpixel smoothing, contrast och monochrome i fallande ordning.

Det beror helt på hur det ser ut på skärmen. På min skärm ser subpixel lite bättre ut än best shapes, men det verkar ju inte vara så på din. Himla trevligt att man får se dem sida vid sida, annars hade jag nog inte märkt nån skillnad mellan subpixel och best shapes.

EDIT: Hittade en länk bland kommentarerna på idg:
http://tech.tolero.org/blog/en/linux/review-ubuntu-710-gutsy-...
Väldigt trevlig läsning...

Är det någon som har provat sökfunktionen?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

PMJ håller med! jag tycker också all text ser bättre ut i 7.10.

Jag tyckte även att det kändes grymt snabbt med alla menyer och fönster etc
Jag har alltid tyckt att Windows XP's GUI har känts snabbare än Ubuntu's men nu är det tvärtom!, speciellt om man jämför med Vista som känns hur segt som helst...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än hålla med.
Jag har också tyckt att XP:s GUI har varit snabbare än Ubuntus, men nu är det tvärt om.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Det beror helt på hur det ser ut på skärmen. På min skärm ser subpixel lite bättre ut än best shapes, men det verkar ju inte vara så på din. Himla trevligt att man får se dem sida vid sida, annars hade jag nog inte märkt nån skillnad mellan subpixel och best shapes.

EDIT: Hittade en länk bland kommentarerna på idg:
http://tech.tolero.org/blog/en/linux/review-ubuntu-710-gutsy-...
Väldigt trevlig läsning...

Är det någon som har provat sökfunktionen?

Mjae, är antagligen snarare så att vi har olika kriterier, du kanske väljer den som ger snyggst kanter medans jag väljer best shapes eftersom fonterna är mer korrekta där.

Stora A exempelvis är väl antagligen tänkt att se ut som på best shapes, även om det kanske inte ser bäst ut på skärmen.

OS X prioriterar ju att fonter ser ut som i tryck före att de ser snygga ut på skärmen, och det känns ju som rätt val, eftersom folk trots allt VÄLJER fonter överhuvudtaget. Men visst, om man bara läser information spelar det ju mindre roll hur det ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

OS X prioriterar ju att fonter ser ut som i tryck före att de ser snygga ut på skärmen, och det känns ju som rätt val, eftersom folk trots allt VÄLJER fonter överhuvudtaget.

Feltänk. Skärm och tryck är två helt skilda medier, självklart får man räkna med att behöva använda andra fonter för bästa läsbarhet. Precis som man för tryck använder olika fonter för olika typer av publikationer.

Att man använder fonter som är mycket lika tryck i ett ordbehandlingsprogram eller ett layoutprogram är en helt annan femma än de fonter som krävs för att manövrera guit.

edit. btw, den där subpixel-grejen har Mandriva haft i ett par år.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

7.10 verkar nice, fattar dock inte varför de skeppar Compiz som default. Det är så otroligt buggigt och ofärdigt jämfört med metacity/whatever..

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk

Den har funnits i Ubuntu ett par år också.

Beagle finns i Ubuntu 7.04 också.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med nya betan.
Tänkte testa på min nx9420, allt installerades direkt och även atis egna drivrutin installerades.
Men inget compiz? :/
körde compiz i terminalen där det stog fallback nånting och att jag inte hade Xgl.
Testade att installera Xgl men de blev inte som de tänkt.

Vad kan det bero på?
Körde compiz igen och då står det Fatal: Support for non power of two textures missing
Error: Failed to manage screen:0
Huh?
Det laggar inte direkt, men när jag öppnar webb läsaren. Då känns det som man har nyinstallerad xp som de laggar apa när man scrollar bland mappar och hemsidor

Vad ska jag göra?

Edit: Innan jag installerade Xgl så stog det No whitelisted driver found. aborting and falling back: /usr/bin/metacity

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Jag har ett problem med nya betan.
Tänkte testa på min nx9420, allt installerades direkt och även atis egna drivrutin installerades.
Men inget compiz? :/
körde compiz i terminalen där det stog fallback nånting och att jag inte hade Xgl.
Testade att installera Xgl men de blev inte som de tänkt.
http://img223.imageshack.us/img223/7691/skrmbildde8.png

Vad kan det bero på?
Körde compiz igen och då står det Fatal: Support for non power of two textures missing
Error: Failed to manage screen:0
Huh?
Det laggar inte direkt, men när jag öppnar webb läsaren. Då känns det som man har nyinstallerad xp som de laggar apa när man scrollar bland mappar och hemsidor

Vad ska jag göra?

Edit: Innan jag installerade Xgl så stog det No whitelisted driver found. aborting and falling back: /usr/bin/metacity

Intressant, bara att hoppas att det blir bättre när den går ur betastadiet. Fanns det drivisar direkt till trådlöst nätverk samt kortläsaren?

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Jag har ett problem med nya betan.
Tänkte testa på min nx9420, allt installerades direkt och även atis egna drivrutin installerades.
Men inget compiz? :/
körde compiz i terminalen där det stog fallback nånting och att jag inte hade Xgl.
Testade att installera Xgl men de blev inte som de tänkt.
http://img223.imageshack.us/img223/7691/skrmbildde8.png

Vad kan det bero på?
Körde compiz igen och då står det Fatal: Support for non power of two textures missing
Error: Failed to manage screen:0
Huh?
Det laggar inte direkt, men när jag öppnar webb läsaren. Då känns det som man har nyinstallerad xp som de laggar apa när man scrollar bland mappar och hemsidor

Vad ska jag göra?

Edit: Innan jag installerade Xgl så stog det No whitelisted driver found. aborting and falling back: /usr/bin/metacity

Atis drivrutin har inte stöd för compiz fusion med AIGLX, och antagligen blev det något roligt fel när du installerat XGL.

Själv önskar man att Kubuntu kunde få lika roliga uppdateringar som "vanliga" Ubuntu. Får väl hoppas på 8.04 med KDE4.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

jag har ubuntu 7.04 på min laptop, valde de för de såg ut som en trevligt everyday dist,
den va absolut lättast att lägga in, (ända ja va tvungen å googla var mitt BCM 43XX wlan kort, de ska funka men göra aldrig orginal) annars var de en smidigare installation än både Vista, XP och SuSE 10.

Laptops brukar va där man får slå huven blodig med linux, men i mitt fall var de helt tvärt om, desktopen sluta med att ja körde Fedora (som nästan är lika lätt konfat) eftersom där är en kink i Ubuntu 7.04 som gör att den har svårt med äldre DVD/cd-rw combos under installation (konstigt nog funkar de bra om man tar en annan cd enhet, läger in de å sen bytter tillbaka )

Men som server OS övertyga in Ubuntu specielt mycke, Där är de fortfarande Oldschool distarna som gäller, Slackware och Gentoo är mina favoriter på den sidan. (Suse är väll helt ok men lite väl mycke gliter för å va server OS)

PS: kör med ett Nvidia 6800 kort å de funkar precis lika bra under linux som windows i dom spel ja kör (då räknar jag dom med nativ stöd, för wine kan ställa till de ibland).
väntar med att köpa nytt kort tills ATI Novell släpper sina oficiela drivisar, då blir de ett kort med R600 eller nyare chip.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Feltänk. Skärm och tryck är två helt skilda medier, självklart får man räkna med att behöva använda andra fonter för bästa läsbarhet. Precis som man för tryck använder olika fonter för olika typer av publikationer.

Att man använder fonter som är mycket lika tryck i ett ordbehandlingsprogram eller ett layoutprogram är en helt annan femma än de fonter som krävs för att manövrera guit.

Feltänk o feltänk, säg det till Apple då, men det finns ju en anledning till att de är populära inom DTP.

Visst kan man använda olika fonter men nu talade vi ju om HUR fonterna visades på skärmen, saken är ju att fonten i ett ordbehandlingsprogram på en mac väldigt nära ser ut som den kommer att göra på utskriften, medans den inte gör det i Windows. Likaså kommer en text som når säg motsvarande 5cm in på ditt dokument i OS X nå just 5cm in på papper, medans den som gör det på din skärm i Windows inte alls behöver hamna där på papper, eller ens på någon annans skärm...

Detta ställer till det om man kör ett DTP-program eftersom texten inte kommer att fylla textrutor och dylikt precis som det ser ut på skärmen.

Det ställer även till det i användarinterfacet och låser oss till dagens lågupplösta skärmar eftersom du inte kan skapa en dialogruta med text i en viss storlek och sedan låta denna förändras med skärmar av olika DPI för att få ett användargränssnitt där allting har rätt storlek trots olika DPI på skärmen i Windows. För fontrenderingen "hugger av" fonterna för att de skall passa in i pixelvärlden vilket ger avrundningsfel, och i en dialogruta med tillräckligt många bokstäver så kommer de totalt påverka hur lång textraden blir, så dialogrutorna riskerar att antingen få en massa extra tomrum i slutet eller att texten helt enkelt inte fick plats och kapades av.

Tyvärr vet jag inte var jag läste artikeln om det heller, eller såg screenshots, men fel blir det hur som helst till följd av fontkapningen.

Du kan ju prova att dra igång Safari i Windows så ser du hur en mac renderar fonterna, de kommer ju se lite suddigare ut eftersom de har renderats på subpixelnivå utan att huggas in i pixlarna som sagt men de har mer rätt form och om du förskjuter varje bokstav 0.1 (om det nu var pixlar eller mm eller vad det var, spelar ingen roll egentligen antar jag) så kommer 10 bokstäver verkligen ha förskjutit sig 1 sådan enhet. I Windows är så inte fallet eftersom 0.1 är för litet för att representeras i en pixel och det kommer bli lite avrundningar här och där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
Intressant, bara att hoppas att det blir bättre när den går ur betastadiet. Fanns det drivisar direkt till trådlöst nätverk samt kortläsaren?

Japp, till trådlösa fanns det direkt. Den sökte efter nätverk direkt efter installationen.
Har inte testat kortläsaren, men enligt "enhetshanteraren" så finns den där
Ingen av er som har problem med fläkten i bärbara, min går på högsta varv hela tiden
O jag som ville testa compiz :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

saken är ju att fonten i ett ordbehandlingsprogram på en mac väldigt nära ser ut som den kommer att göra på utskriften, medans den inte gör det i Windows. Likaså kommer en text som når säg motsvarande 5cm in på ditt dokument i OS X nå just 5cm in på papper, medans den som gör det på din skärm i Windows inte alls behöver hamna där på papper, eller ens på någon annans skärm.

Men vill man veta hur det "kommer att se ut" kör man knappast Word, då kör man Indesign eller Scribus eller något och det ser exakt likadant ut på PC som på Mac.

Ordbehandlaren behöver egentligen inte se ut på något sätt alls, det är bara en ordbehandlare, inte ett DTP-program. Även om Word har vissa primitiva DTP-funktioner. Den allra bästa ordbehandlaren enligt många, och då framförallt grafiska proffs, är LaTex och den kör man med komandorads-interface. Ordbehandlaren ska bara behandla ord, som sagt, sen är arbetsflödet att man importerar orden till sin design i DTP-programmet. Då har man förmodligen redan bestämt hur det ska se ut, orden fyller bara ut på rätt ställen.

Man kan köra LaTex utan DTP också dvs direkt till print, så görs många böcker och de blir ju bra. Indesign etc. är mer för veckotidningslayouter, broschyrer eller illustrerade bokverk och liknande.

Operativsystemet är bara ett operativsystem, det finns inget omedelbart behov att även det ska se ut som en veckotidning, även om många säkert skulle gilla det

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Blir att uppgradera när den nya kommer.
Verkar ju enligt dom som testat betan vara bra mycket bättre.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB