Permalänk

Det börjar bli sent och orkar inte göra em jättefet utläggingg men jag vill höja ett varningens finger för John Bauer Karlstad. Utbildningens kvalitet varierar ganska kraftigt men håller sig iaf på/över godkännt strecket i de flesta fall. Därimot är praktiska saker som kommer från skolledningen onödigt komplicerade och mycket är struligt. Bara som årets Schema. De som har lagt det verkar inte ha tänkt något utan mest stoppat in lektionerna i första bästa hål de har hittat.

Å andra sidan har vi fått servar och nätverksutrusting för 180 000 kr till våran klass. Vilket jag tycker är kanonbra. För den delen av utbildingen är jag mycket nöjd med. Men det är hur skolan sköts adiministrativt jag är missnöjd med.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
HAxxel: byt till Natur matte-data, IT-linjena suger.
Du måste läsa fysik om du ska plugga vidare efter gymnasiet, iallafall om du vill läsa någon vettig utbildning.

Det kan man iofs läsa på vissa gymnasier. Jag har kompisar som går elektro och data som gick på itgymnasier.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite:

Jag går nu i nian och det börjar ju bli dags att fundera över vilket gymnasium man ska välja. Har funderat på John Bauer i Linköping. Är det någon som vet hur det är där?

Permalänk

Angående John Bauergymnasiet så har jag själv läst på detta gymnasium dock i Jönköping. Helt klart en kanon utbildning som gav mig mycket innan jag började plugga vid högskolan. Datalärarna var mycket kompetenta, hade datalärare som var utbildade civilingenjörer i elektro- och data, dataekonomer och i företagsekonomi hade vi utexaminerade civilekonomer. Visst kunde det vara lite slappt ibland men det är eget ansvar som gäller här. Jag fick utan tvekan civ.ing. behörighet under min tid på JB. Vet dock inte hur det är på andra john bauergymnasium här i Sverige men det var kalasbra i Jönköping.

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för Forsmarksskola. Går sista året nu och trivs kanon, en skola med ca. 120 elerver. Faktumet att man bor tillsammans är helt underbart, man får en speciell sammanhållning. Lärarna är kanonbra och kurserna likaså, jag läser ca. 1000p datorrelaterade kurser, allt från Databashantering till Datorarkiterktur.
www.forsmarksskola.se
http://youtube.com/watch?v=1TvmOIzroiI

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc