Nvidia har triple-sli på gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
skön värme på 3x 8800 ultra...

Ja om man kör med sidan på chassit av så blir de ju som en mysig spis

Permalänk

Den där bilden är så fejk...Skulle aldrig gå med luftkylning. Två kort kvävs ju.

Ok, bilder är fejk, men planerna kanske är äkta. I så fall borde graffekortsmakarna börja tänka på att släppa kort utan minne. Jag blir ledsen av att tänka på så mycket minne som går outnyttjat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceColdAce
hur många grafikkort behöver man för att surfa porr igentligen?

dagens bästa

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Varför gäller folk om att de vill ha tystare och mer energisnåla grafikkort när det redan finns på marknaden. 8600 GT/GTS exempelvis. Eller ni kanske vill ha samma prestanda som 3 8800GTX i ett passivt kylt kort imorgon? Men så oklyftig och tro att det är möjligt kan väl ingen vara på detta forum?

Alla grafikkort och platformar har sitt syfte och tillfredställer inte alla. Det är därför ni är tvugna att välja grafikkort vid köp av ny dator.

Supply and demand kallas det på engelska. Själv tycker jag det är orimligt att värstingkorten varje generation tar mer och mer ström än föregångaren. Istället för att temperaturen på korten i verje klass går upp varje generation borde den gå ner. De nya tillverkningsteknikerna borde utnyttjas bättre än att de nya korten hela tiden klockas högre och högre för att pressa ur lite mer kräm. Istället för denna metoden borde tillverkarna satsa på att forska fram smartare sätt att öka prestandan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Att köra 8800GTX i SLI för att spela Wow är kanske lite overkill?

Jag vet en snubbe som köpte 2 st 7900 i SLI och han kör nästan enbart CS 1.6. Nästan 10 papp för grafikkort som klaras av att drivas galant med ett radeon 9600 pro

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Men hoho, är det inte så att man kan ha 4 grafikort med ATI? För det är ju mer än 2 sånadär "brygg-kontakter" på mitt 1950Xpro. Hmm, Nånn som vet? Jag hörde att en dator från dell för 70K :- hade 4 grafikkort. Men de sa inte vilka. bara att.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX