DB.com Bonustrappa - Vad du kan få

Permalänk
Medlem

Hur kan ni se vilka varor som kan handlas för poäng?

Jag menar webkameran kostar 249:- eller 75poäng..det stämmer ju inte...1p = 1:-..

Och om jag då te.x då tar denna webkamera för 75p, så åker jag ju ändå på att betala 1 miljard femhndratusen i frakt.

Såvida man inte tar ut poängen tillsammans med köp av andra varor..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Hur kan ni se vilka varor som kan handlas för poäng?

Jag menar webkameran kostar 249:- eller 75poäng..det stämmer ju inte...1p = 1:-..

Och om jag då te.x då tar denna webkamera för 75p, så åker jag ju ändå på att betala 1 miljard femhndratusen i frakt.

Såvida man inte tar ut poängen tillsammans med köp av andra varor..

alltså man beställer ju aldrig 1 vara för sig tycker jag... då får man betala minst halva värdet i frakt... därför samlar man ihop en order från samma ställe och beställer allt samtidigt...

Permalänk
Medlem

Nja, 100kr = 1poäng och frakten för webcameran går väll på ungefär 75kr så förstår inte vart du egentligen vill komma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Nja, 100kr = 1poäng och frakten för webcameran går väll på ungefär 75kr så förstår inte vart du egentligen vill komma.

Det är ju när du samlar poäng, men poängen i sig är ju värda 1:-/st stod det ju tidigare.

med andra ord, för varje 100:- man pröjsar får man 1:- tillbaka..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Det är ju när du samlar poäng, men poängen i sig är ju värda 1:-/st stod det ju tidigare.

med andra ord, för varje 100:- man pröjsar får man 1:- tillbaka..

Om du väljer att använda dina poäng på det viset ja, varför punkterna? Ogillar du rabatter så mycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Om du väljer att använda dina poäng på det viset ja, varför punkterna? Ogillar du rabatter så mycket?

haha inte så menat, jag är den där som kastar alla 50-öringar jag får oavsett vars jag handlar..

Så 1:- för mig känns väl lite...njah...

Förvisso så har jag ju precis beställt för 9.500:- så jag får väl lite poäng ändå.. Men man ska ju ha en sisådär 500p innan det känns lönande och det tar ju säkert 1år innan man e där!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Självklart är det ingen rabatt man tappar hakan över. DB är bland de billigaste på marknaden, när jag vill pressa priserna är det dit jag vänder mig. Just därför har dom inte många rabatter som t.ex fri frakt när ordern går över ett visst pris. Det här lilla bonussystemet är nog mer bara en kul grej. Men samtidigt så kan man få någon liten pryl eller som DBmannen sa innan, 5% täcker antagligen frakten på nästa order.

Permalänk
Medlem

Blir lite poäng för mig

Beställde för 9500:- i måndags och 9200:- idag (nyss)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där med extra godis är ju ganska bra.
Hämtade ut min 3 cpu på 1 månad så tanten var ju inte på topphumär när vi gled ner till posten i förrgår.Men väl är när jag "sliter" upp kartongen för att se om det är en G0 så trillar det ju ut en massa godis,så då var det ju frid och fröjd ett tag iallfall:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Har beställt för många tusen ett par gånger...senast var det 7300:- men mina poäng ökar inte...har fortfarande bara 19 poäng. Vad är fel?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
Har beställt för många tusen ett par gånger...senast var det 7300:- men mina poäng ökar inte...har fortfarande bara 19 poäng. Vad är fel?

Längesedan du beställt? Jag kollade precis på mina poäng och det tar nog kanske upp till 1-2v efter betalning innan dom kommer till kontot.. Jag har ännu inte fått poäng på saker jag betalt kring 26 september..

Permalänk

Daniel25, Smokey_Bandit - Kolla under "Ditt Konto" så att kundtyp "privat" är valt, avvakta därefter någon timme och kolla poängen. Vi byggde om detta en smula i samband med att vi slog samman sidorna "Home" och "Office"..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Daniel25, Smokey_Bandit - Kolla under "Ditt Konto" så att kundtyp "privat" är valt, avvakta därefter någon timme och kolla poängen. Vi byggde om detta en smula i samband med att vi slog samman sidorna "Home" och "Office"..

Oj en representant från Datorbutiken, vad kul. Kollade precis på mitt konto och nu hade jag fått mina poäng från beställningen 25 september

jepp jag har ialla fall privat har fått poäng för tidigare beställningar. Men det har alltid tagit kring 1-2 veckor, är det standard eller?

Permalänk

Smokey_Bandit - Det beror på hur du betalat. För att poäng skall läggas till konto/order skall den vara till fullo redovisad, vilket vid exvis Postförskott tar några dagar extra efter man hämtat varorna. För kort/förskott går det snabbare. 2 veckor låter länge, men 1 vecka kan vara rimligt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

DB: aha jo den beställningen var tagen med Postförskott.

"Duracell CEF 20 AAA, mini laddare Inkl. 2 AAA NiMH batterier" 50 poäng

Ni som kommit över 50p vad kan ni få? Kul att veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokey_Bandit
DB: aha jo den beställningen var tagen med Postförskott.

"Duracell CEF 20 AAA, mini laddare Inkl. 2 AAA NiMH batterier" 50 poäng

Ni som kommit över 50p vad kan ni få? Kul att veta

Hur vet man vilka grejor man får för alla poäng?

Ramlar ju in runt 200p i veckan åt mig...fast kanske lika bra o spara dom..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Amstaff: gå in på "Ditt konto" kolla sen till höger under "Dina Bonuspoäng" klicka på "Läs mer" så ser du vad du kan få för dina poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokey_Bandit
Amstaff: gå in på "Ditt konto" kolla sen till höger under "Dina Bonuspoäng" klicka på "Läs mer" så ser du vad du kan få för dina poäng.

aah..bara jag dom som inte orkat trycka där i närheten..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De har gjort om systemet lite.

5p Godis (för folk utanför Sweclockers)

10p USB-fläkt (http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=USBFAN1)

EDIT: Till DB-mannen lägg gärna dit koppvärmare ala http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=USBCUP på ~15p

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
EDIT: Till DB-mannen lägg gärna dit koppvärmare ala http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=USBCUP på ~15p

Me likey, en sån totalt skitnödig pryl jag bara måste ha vid min dator! Hmm, med en sån skulle jag kunna ha större kaffekoppar utan risken för att dricka pissljummet kaffe. Vill ha! Gratis förståss!

Permalänk
Medlem

Det är de högsta jag ser ännu...men det ändras snart

Siemens Gigaset AS140 Duo 250poäng

Intelligent Surge Protector w. Master/Slave-function, Computer-manageable 100 poäng

Visa signatur
Permalänk

QuantoR, Velon - USB-koppvärmare nu aktiv på 15p.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

In med fler grejor, för oss "gamerz" skulle ju te.x en musmatta inte sitta helt fel. Mer såna grejor!

Eller kanske, kylpasta?

Jag hade ju lätt valt en tub med kylpasta istället för te.x en webkamera

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
In med fler grejor, för oss "gamerz" skulle ju te.x en musmatta inte sitta helt fel. Mer såna grejor!

Eller kanske, kylpasta?

Jag hade ju lätt valt en tub med kylpasta istället för te.x en webkamera

Säger som Amstaff, mer smått och gått för oss Gamers... Musmatta m.m. skulle verkligen inte sitta fel, T.ex http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=KOSSPPKUD... ( skulle sitta fint till mobilen eller om man har en bärbar i skolan;) )
gärna mer, bättre hörlurar! kanske bluetooth hörlurar? ...

//Korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
QuantoR, Velon - USB-koppvärmare nu aktiv på 15p.

Det här är support på hög nivå! 160 poäng blir hmm... en jävla massa koppvärmare! Jag kan nog koka pasta vid datorn snart.

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt med idéerna nu,han mister ju jobbet om han fortsätter såhär

Permalänk
Medlem

hoho 190p nu

Väntar tills "fler ideér" släpps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag handlade min nya dator för två dagar sedan fick jag tre stycken godisbitar i en av mina tre kartonger när jag skrev bonusordet extragodis.
16000kr, tre godisbitar.. kunde inte låta bli att skratta.

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
När jag handlade min nya dator för två dagar sedan fick jag tre stycken godisbitar i en av mina tre kartonger när jag skrev bonusordet extragodis.
16000kr, tre godisbitar.. kunde inte låta bli att skratta.

Jag fick också 3 godisar löst i kartongen. Tills jag hittade en låda som var full med godis.. Kanske 100+ i den

Permalänk

Cynic - Sorry.. Men som Smokey_Bandit har upptäckt har ändrade rutiner för "extragodis" gjort att det inte skall missas framöver. Maila mig med referens till ditt ordernummer..

Jag har tagit en diskussion med folket här kring alla förslag, och kommit fram till att varor på bonusstegen skall tilltala en bredare målgrupp vilket exkluderar kylpasta men inkluderar koppvärmare

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se