AMD: Nästa Catalyst ger stor prestandaökning

Permalänk
Medlem

"Catalyst 7.10 släpps inom några dar" Inklusive Ubuntu version 7.10

Iaf, de ska bli riktigt nice å se om siffrorna lever upp till förväntningarna! Om det blir så, så kan ni lita på att denna människa kommer gejma mycke i helgen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Jag tror att de skulle kunna göra drivisarna ännu bättre, men eftersom de vill att korten börjar sacka efter tidigare så att de får mer pengar... meh.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

hoppas siffrorna stämmer, HD2900pro blev genast mkt intressantare för mig om siffrorna stämmer!

någon som har HD2900xt/pro får göra en "nya catalyst prestanda" tråd sen...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill se några procent i Crysis också, jag behöver varenda FPS!

Permalänk

Tror inte ett skit på de siffror!

Från det jag vet om ATI, nu AMD är att de lovar och säger mycket men sen vissa det sig att inte av det stämmer. Inte första gången ATI har lovat stor prestanda ökning och den riktiga prestanda ökning har varit bråk del av det för människor

Så va inte naiva och vänta o se. För jag tror många kommer bli besvinka senare annars.

Edit: Sen uträknar de dessa procent under gud vet vilka förhållande. Man vet inte under vilka upplösningar, grafik inställningar osv. Ingenting. Så dessa siffror är helt missvissande och menningslösa om man inte vet hur de gjordes.
Så fult och missvissande av ATI. usch..

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Jag tror också man skall ta siffrorna med en nypa salt. Det står upp till 50% osv. Det står inte om det gäller generellt i alla upplösningar, eller bara i en viss upplösning, eller om de bara har förbättret den taskiga FPS:en i AA/AF (vilket skulle vara en glad nyhet).
Nej, jag avvaktar med glada tillrop tills man har fått lite tester av bra hårdvarusidor.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Fint skönt att vakna upp och läsa posetiva saker!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

kommer mitt X850XT att med få boost ?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det är ju verkligen pinsamt om det stämmer. Vilka sunkiga drivisar de haft i jämförelse. Jag bytte för någon dag sedan till deras catalyst drivisar från Omega. Allt känns mycket långsamare, när man tabbar eller stänger fönster.

Permalänk
Inaktiv

Tror siffrorna är överdrivna, men detta börjar övertyga mej om att jag gjorde rätt val när jag valde R600... fast det får vi nu se när drivisarna släpps!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
kommer mitt X850XT att med få boost ?

Tror inte det iaf nämner de det inte.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Hoppas på det bästa

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ingen som vet i fall man bara kan installera över sin gammla version (kör 7.5) när man uppgraderar till 7.10 i Vista?

Eller är det inte att rekommendera?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag tror också man skall ta siffrorna med en nypa salt. Det står upp till 50% osv. Det står inte om det gäller generellt i alla upplösningar, eller bara i en viss upplösning, eller om de bara har förbättret den taskiga FPS:en i AA/AF (vilket skulle vara en glad nyhet).
Nej, jag avvaktar med glada tillrop tills man har fått lite tester av bra hårdvarusidor.

Mmm kan ju lika gärna vara en ökning från 2 till 3 FPS i upplösningen 2560x1920 8xAA 16xAF vid ett särskilt tillfälle i ett visst spel. 50% mer FPS, wohoo.

Permalänk
Medlem

Det här kan bli intressant...

Man får se om det är "mycket snack och lite verkstad" från AMD/ATi - om det verkligen ger en allmän ökad spelprestanda eller inte. Kul om de lyckas med det.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Mums

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Gah! Nice! Äntligen!

Detta var bra siffror. Skoj att AMD äntligen gör något riktigt bra. Synd bara att det kommer nu och inte tidigare men bra för de som har R600 kort. Great!

Kors i taket tänkte jag. Ska han skriva något positivt om detta men du lyckades få med något negativt i slutklämmen

Någon som vågar testa betan?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=159777

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Bull...........

Jag ångrar mig som fan att jag gick över från Nvidia till ATI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Ingen som vet i fall man bara kan installera över sin gammla version (kör 7.5) när man uppgraderar till 7.10 i Vista?

Eller är det inte att rekommendera?

Det är bara att ta hem den nya Drivrutinen från deras hemsida och installera. Det är inte gjort för att bli problem:D

Jag hoppas att det blir en ordentlig boost på AA och AF, då FPS:en droppar som en biljardkula, när dessa inställningar sätts på. Hoppas att R600 klarar av att köra Crysis på högsta/högsta bara på 1280x1024...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Tror inte det iaf nämner de det inte.

Aww sad face :´(

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så magnifika siffror som de försöker tutta i oss. Men det kanske ger en liten prestandaöking iallfall. är det hälften av de siffrorna som de påstår så är det ju rätt hyffsat ändå.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det här var ju skönt att läsa faktiskt och jag som nyligen byggde ihop en ny dator med ett 8800GTX kort. Men det är ju inte att jag har "bytt" till Nvidia utan jag ville bara bygga en ny system men ett bra grafikkort och fick bli ett 8800GTX. Får kanske gå tillbaka till ATI nästa år Det vore guld om de där siffrorna stämde! Men det enga spelet som behöver prestanda ökning i prestanda och optimering är STALKER faktiskt men det tyvär så finns det inte med här i listan.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jag har ett X1800XL, omfattas mitt kort av denna "revolution"?

Permalänk
Medlem

Såhär skall det se ut.
Nu fattas bara crossfire-stöd i WiC.

Permalänk
Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Har länge väntat på en ny catalyst-version som verkligen ökar prestandan i crossfire-läge. Väntar med stor spänning...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2193657,00.asp

Det är faktiskt en rätt stor prestandaökning, 20% med AA på är riktigt, riktigt bra. nu vill vi bara se fullständiga tester.

Permalänk
Medlem

Som jag tolkar detta bör det även ge en fin boost på mitt X1800 Mobility? Det vore ju inte helt fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Kors i taket tänkte jag. Ska han skriva något positivt om detta men du lyckades få med något negativt i slutklämmen

Någon som vågar testa betan?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=159777

Jag väntade nästan 5 månader på R600. Men det var ett jädrans tjat om drivrutiner. "Dom kommer", "Håll ut", "Ni ska få se". Ah, det var ena med det tredje och än idag är det i prinsip samma sak. Dock har AMD gjort ett lyft om man jämför med de första testerna där 8800GTS 320M åt upp HD2900XT.

Så detta var skoj tyckt jag, framförallt för de som har ett R600 kort....om det nu stämmer. Jag var nog lite snabb när jag skrev meddelandet och insåg precis som Datanusse med flera skriver att vi inte vet under vilka omständigheter de har ökat prestandan procentuellt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
SWEET!

Kan nån berätta för mig hur man gå tillväga om man vill uppgradera?

Sitter nu med 7.5 i Vista

Måste man avinstallera den gammla först innan man uppgraderar eller är det bara att uppgradera rätt av?

Om man måste avinstallera den gammla hur går man då tillväga?

Låter farligt att avinstallera en grafikdrivrutin:)

bara att ta uppdatera om inte de funkar så avinstalera från kontrollpanel

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h