Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
http://www.batterikungen.se/index.php?page=shop.product_detai...

kanske något att köpa?

orka med att den bli tjockare :S

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
http://www.batterikungen.se/index.php?page=shop.product_detai...

kanske något att köpa?

om man står ut med att telen blir ca 4-5mm tjockare så visst men annars orkar man väl inte konka runt på en modern tegelsten igen (så vida den inte är ämnad att vara en då;)

btw för nyfikna så funkar 6gb micro sdhc-kort utmärkt i tytn2 verkar vrit lite undringar runt det på nätet vad jag har sett (kör ett själv för kartorna till gps:en.)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
Massa text

Hur är det att ringa med den? Går det smidigt utan att ta fram pinnen o så? Man vill ju at det ska gå snabbt att ringa med en telefon Jag antar att det går att göra enkelt med knapparna?

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd

ingen fara

mycket med att ringa är anpassat för fingrar.
bara att trycka lyftlur-knappen så kommer siffrorna fram och dom är hyffsat stora 14*6,5mm ca.

när man skall ringa och slår ett nummer så får man upp ett antal alternativ i en egen liten ruta ifrån tidigare slagna nr samt ifrån teleboken så man behöver sällan knappra in hela nummret

telefonboken är lite pilligare men man klarar sig fint där me när man vant sig vid touchscreen igen.

mycket bra i luren ljud me, mycket högre än min k800 och likadant med stora högtalaren. ljudnivån i bt-headset beror på headset, allt jag kan säga att mitt låter mycket bra, klarar inte av högsta nivån utan att det slår lock för öronen. (har ett HBH-GV435a från sony ericsson)

någon mer fråga så skall jag försöka svara ^^

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Okej låter ju bra Hmm har några frågor till som jag kommer på nu Hur är kameran? Rädd för att man kanske kommer sakna n95ans kamera lite. Batteritiden hur är den?

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd

hmm kameran är väl inte den bästa (ärligt talat är den skit men jag är van vid systemkamera)
i jämförelse med k800i så ligger den ganska långt bak men man klarar sig bra med den så länge inte du eller objektet rör på sig.
2/5 i betyg bara för att den är slö som 17.
du kommer sakna n95 tror jag trots jag inte testat den något.

batteritiden. tja vad säger man o.0? det är en smartphone (pda/ppc) så om du har tur och använder den mycket måttligt så klarar du dig två dagar kanste två och en halv. så den är ganska dryg på den delen.

men om du använder gps i ca 2 timmar och lite random w-lan med några sms och ca 30min ringade utsprit under dagen så klarar du dig en dag kanske lite mer om du har tur. (min gårdag;)
har inte fått upp min batteritid till max ännu så det kanske blir bättre om en vecka eller så.
tror att om man inte använder bt, w-lan, gprs, 3g, ställer ner skärmbelysningen lite kan klara sig i tre dagar med måttligt ringade/smsande.

battreitid är en svår deal att bedöma men jag vill säga att den är average för en pda/ppc kanske lite över medel. 4/5 i betyg tar då med att det är en pda.

men rekomenderar ändå att du köper ett extra då man kan få slut när som helst under dagen men det får man ta när man köper batteridrivna muskler som kör windows XD

edit:
glömde säga att när du ringer så kan du stava dig till någon i din telebok då knapparna har det klassiska utseendet som en vanligt mobil.
som tex du trycker lyft-luren.
du vill ringa din morbror sven...
då trycker du 7836 då dessa siffror har dessa bokstäver (behöver bara trycka e gång per bokstav på varje knapp lite som t-9 om man vill jämföra det)
slut på edit

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

okej tack så mycket för infon, ska ta en funderare o se om man slår till Är ju rätt mycket pengar dock. Hur vet du att jag har en morbror som heter Sven? hehehe

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd

gör du så ^^ du kommer med största säkerhet bli nöjd om du inte är rädd för vad en pda presterar eller för att behöva ett extra batteri i fickan vid långresor.

om du vill se hur den presterar så finns det många videos på youtube om den (dock är alla prerelease) kan kanske skapa en bättre uppfattning om den. det är ju trots allt mycket pengar som du säger ^^)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Fick det precis bekräftat ännu en gång. Nokia N95 8GB kommer endast i 4000st exemplar till Sverige.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

ska ju finnas någe n-gage till nya n95 8gb. kommer det även släppas till våran "gammla"?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
ska ju finnas någe n-gage till nya n95 8gb. kommer det även släppas till våran "gammla"?

Japp, det kommer till "gamla" N95 också.

Nu har förresten N95 8GB börjat skeppas enligt Nokia: http://www.nokia.com/A4136001?newsid=1159826

Har plats 16 på Katshing, så det bör ju vara lugnt. Frågan är bara när Katshing får in sina ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Fick det precis bekräftat ännu en gång. Nokia N95 8GB kommer endast i 4000st exemplar till Sverige.

vart har du fått det bekräftat? för om det är sant så ska jag nog tänka på någon annan mobil!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vart har du fått det bekräftat? för om det är sant så ska jag nog tänka på någon annan mobil!

Pratade med en representant från Nokia som har hand om information som går ut till ÅF.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Står som nummer 2 på den på Katshing. Frågan är bara vilket pris den kommer att hamna på, blir den för dyr så struntar jag nog i den.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Står att den kostar 6 990 kr på Katshings hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Står att den kostar 6 990 kr på Katshings hemsida

Visst, men det priset är preliminärt.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Det lär sänkas eftersom rek.pris är 550€+skatter.
Men ja, december sägs det för Sverige. Frågan är om man ska beställa den från någiot annat land. Någon som vet var man kan göra det?

Permalänk
Medlem

spela upp divx-filmer

Hej,

vad använder ni för program att spela upp divx-filmer och tv-serier med?

//Palle

Permalänk
Medlem

Kan inte föra över musik via pcsuit programmet till n95an, via bluetooth då.. det går inte den resolut vägrar! Musiköverföringsverktyget i pcsuit vägrar acceptera n95an, och envisas även med att referara till den som nokia n73 (råkade döpa den fel vid första anslutningstillfället, hade en sådan innan) Har avinstallerat programmen, rensat gamla registervärden men icke det går inte. Kan föra över låtar via bluetoth om jag går in i filhanteraren och för över till telefon därifrån så fel på uppkopplingen är det defenetivt inte. Finns ju inte heller mycket valmöjligheter i programmet .. Fattar inte hur jag skall bära mig åt ..

Permalänk
Avstängd

finns det ingen som kan säga något positivt om mobilstackarn?

tycker det bara är folk som har problem av all dess slag här.

så någon snälla säg något positivt om den också.

^^; börjar nästan tycka synd om n95:an nu

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
finns det ingen som kan säga något positivt om mobilstackarn?

tycker det bara är folk som har problem av all dess slag här.

så någon snälla säg något positivt om den också.

^^; börjar nästan tycka synd om n95:an nu

tyvärr så måste jag säga att den "gammla" är inte värd å köpa men den har ju fortfarande en 5 meg kamera, gps å lite allt möjligt men att det piper ifrån skärmen å att den glappar gör att det inte är värd 6k! men jag har beställt den nya å ska få den under veckan så jag får se hur bra eller dålig den är men ser iaf lovande ut på pappret å så.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
...TEXT...

jag håller tummarna för att den håller måttet.
kanske man får höra något bra om den i alla fall.

den nya säljs bara i 4000 ex eller minns jag fel?

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
jag håller tummarna för att den håller måttet.
kanske man får höra något bra om den i alla fall.

den nya säljs bara i 4000 ex eller minns jag fel?

seriöst så tror jag inte på det...men tanke på att tre får typ ensamrätt till den nya n95 tills nyår(enligt mobil)...å de borde kunna sälja ett ex antal å sen kommer den ju efter nyår också, så jag kan tyvärr inte lita 100% till den källan.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
seriöst så tror jag inte på det...men tanke på att tre får typ ensamrätt till den nya n95 tills nyår(enligt mobil)...å de borde kunna sälja ett ex antal å sen kommer den ju efter nyår också, så jag kan tyvärr inte lita 100% till den källan.

låter ju bra det. hade varit taskigt att bara sälja 4000 ex av en förbättrad version.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Ingen som skaffat den nya svarta?!

Beställde min igår från 3 skickades idag . . .

Lääääängtar!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på en snabb recension av er som snart har testat den nya..

Permalänk
Hedersmedlem

RotateMe 2.0 e fan riktigt cool program asså!! fattar inte varför nokia inte la till detta funtion när de släppte n95an

http://dailymobile.se/2007/11/07/preview-rotateme-on-nokia-n9...

Permalänk
Medlem

Betyder det att det finns ett inbyggt gyro i N95 också?

Visa signatur

KaBoom

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

KaBoom