xbox360 premium vs. xbox360 premium hdmi

Permalänk

xbox360 premium vs. xbox360 premium hdmi

vilken av dessa två hade ni valt ? det självklara valet bör väl vara den sistnämnda ?!
men snackade med chippatvspel och dom sa att det är skit svårt att flasha hdmi varianten och att det hade kostat mkt mer ... undra varför ?! är det verkligen så?!
tänkte kolla med er om ni visste nått innan man köper ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Hmm är inte säker men tror de e benq läsare i de nya o de är svårare o flasha medans i äldre sitter det samusng och hitachi läsare, benq läsaren ska vara den tysta om jag fattar det rätt

Permalänk
Medlem

Har en med HDMI och läsaren är långt från tyst, lika högljud som min första med en samsung läsare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Har en med HDMI och läsaren är långt från tyst, lika högljud som min första med en samsung läsare.

Ok, då har jag väl fel men läst de nånstans tyst är den inte håller jag med om men vet inte hur de tidigare lät så

Permalänk

vilken tycker ni man ska välja av dom da ? att den låter mklt och sånt skit bryr jag mig inte om , för det låter inte precis som en traktor står utanför och är man inte MEGA känslig så kan man stå ut med ljudet ...

tänkte mest på att HDMI kanske ger löite bättre bild o så , men man kan inte flasha...
och den "äldre" har bara komponent men man kan flasha den ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

HDMI, palla att bli bannad från live..

Permalänk

spelar inte live så det är skit samma ......

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk

såg just den här nyheten http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=21824

Bara köpa en äldre version och en sån konverterare och vips så har du HDMI.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

vart kan man köpa en sån da ?
är det verkligen så stor skillnad med HDMI och Komponent ?

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
såg just den här nyheten http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=21824

Bara köpa en äldre version och en sån konverterare och vips så har du HDMI.

Hmm är det inte som vilken omvandlare som helst mellan Komponent och hdmi och kedjan är inte bättre än sin svagaste länk dvs komponent kablen ut till den dära adaptern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TigerDejan
vart kan man köpa en sån da ?
är det verkligen så stor skillnad med HDMI och Komponent ?

Generelt sett är det en liten skillnad, största delen är igentligen beroende på TV'n du har, T.ex. min TV stödjer inte komponent något vidare men HDMI har den riktigt stöd får, varav varför jag får mycket bättre bild med HDMI.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
såg just den här nyheten http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=21824

Bara köpa en äldre version och en sån konverterare och vips så har du HDMI.

Helt värdelös apparat för de flesta. Enda anledningen att skaffa en sådan är ifall man inte har några som helst andra lediga anslutningar förutom HDMI, bortsett ifrån det är den värdelös. Varför de fångar videon via komponent och inte VGA är ju dessutom en bra korkad fråga, du får inte ens ut 1080p via HDMI den vägen. Korkat och onödigt, minst sagt

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Är inte den nya med hdmi svalare också?? för mig jag läst det iaf är min med hdmi bara varm bakom konsollen själva konsollen är sval?? Alltså känns nästan kall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Ok, då har jag väl fel men läst de nånstans tyst är den inte håller jag med om men vet inte hur de tidigare lät så

Det är benq läsaren som påstås vara tystare. Alla nya xboxar har inte den, finns de med nån ny hitachi också tror jag.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Det är väl en ny kylfläns i premiumpaketet med hdmi.

Permalänk
Medlem

Det finns en ny hitachi med. Modell 0079FK och 0079FL. Dom skall inte gå att flasha direkt utan man måste löda på en passkey för att kunna flasha dom. Jag fick en sån hitachi på min X360 när jag köpte den. Men hellre den än en BenQ som inte går att flasha alls!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

HDMI konsollen är stabilare på det sättet att den har lägre chans att få red ring of death

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Geeks
SweClockers

Regel §7.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015