Permalänk

PCI-E kontakter???

Morrs, vill bara ha lite hjälp med en liten sak...

Har köpt ett XFX 8800GTX grafikkort & spelet Medal Of Honour Airborne laggar...
Skall det sitta 2st 6-pins 12V-kontakter i kortet?? Har bara en & det fungerar men inte tillfredställande! Kan detta vara problemet??

Vad annat kan vara problemet?

Spec.
E6850 3.0GHz
4GB Crucial Ballistix
XFX 8800GTX Extreme 768MB 600/1900 (Forceware 163.69)
Gigabyte P35-DS3
WD Raptor 74GB
Windows Vista 64Bit

Någon som vill och kan hjälpa mig med detta problem??

Permalänk
Medlem

kan inte tyvärr svara på det men stöder spelet Vsita 64bit???

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Om det finns 2 uttag för kontakter i grafikkortet så ska nog båda användas ja... Dock brukar det komma upp varningar i windows om inte grafikkortet får tillräckligt med ström men..

Och sen heter det HACKAR inte Laggar för guds skull!! Lagg är när internetuppkopplingen krånglar i online spel (Pingen är för hög). Som t.ex. i css när man har dålig ping och allt rycker å har sig, DET är lagg..
Rycker det och stannar pga hårdvaran så hackar det!

Visa signatur

AMD64 X2 6000+ OC | Asus M2N-E | Kingston 2x 1024 mb ddr2 ram (667mhz) | XFX Geforce 8800GTX XXX 768mb OC | ~1.4TB HDD

Permalänk

Truly noted, _hackar_ it is!

Kontakten kostar 20:- så wth... Värt ett försök!

Ingen annan som har testat detta kortet med bara 1 kontakt??

Tackar!

Permalänk
Medlem

Bra där att du lär dig

Om du väntar tills fredag så har jag ett likadant kort och kan testa med både en och två strömkontakter:P
Fast det kanske är värt 20kr att slippa vänta tills dess ^^ hehe

Visa signatur

AMD64 X2 6000+ OC | Asus M2N-E | Kingston 2x 1024 mb ddr2 ram (667mhz) | XFX Geforce 8800GTX XXX 768mb OC | ~1.4TB HDD

Permalänk
Medlem

Sänk anti-alaising till x2?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Bägge kontakterna ska vara i, använder man bara en får man kraftigt försämrad prestanda!
Vad för nätagg har du ?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack ggustavsson

Det var precis det jag ville höra!

Nätaggregatet jag har är ett Ace Raw Deal 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjseriksson
Tack ggustavsson

Det var precis det jag ville höra!

Nätaggregatet jag har är ett Ace Raw Deal 520W

Det där nätaggregatet kostar 315 kronor inkl. moms på dustin, så du har verkligen gjort ett kap om det klarar att driva din dator framgångsrikt.

Permalänk

Ok, nu har jag fått nog av alla smarta människor!

Tala om för mig vad pengar har för betydelse?? Om jag säljer detta aggregatet till dig för 2000:-, då kan jag ge mig fan på att du tror att det är hur bra som helst!

Så vitt jag vet har jag fått det gratis & då är det kanske lite mer än ett kap??

Jag sökte hjälp och fick det men det skall alltid finnas mindre begåvade som skall påpeka saker & ting utan eller av mindre betydelse...

Nu lämnar jag detta forum & hånflinar mig lycklig åt "Password"

Permalänk
Medlem

Saken är den att billiga nätaggregat oftast brukar vara rätt dåliga.. även om det står t.ex. 520watt på det, så är det inte alls säkert att den levererar just det, speciellt då på billiga nätdelar...
Det är STOR skillnad på ett bra 520watts nätaggregat och ett dåligt 520watts nätaggregat. Tyvärr är det så.. Så nätaggregat ska man absolut inte snåla med, för det förlorar man stort på i slutändan..

Visa signatur

AMD64 X2 6000+ OC | Asus M2N-E | Kingston 2x 1024 mb ddr2 ram (667mhz) | XFX Geforce 8800GTX XXX 768mb OC | ~1.4TB HDD

Permalänk

Man borde ha nätagg som tex Corsair osv.. Hellst över 520w kanske.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

de va en jävla tönt till TS. kan inte få höra att han köpt ett skitagg

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?