Permalänk
Medlem

The Witcher

Bara jag som tycker detta spel verkar sjukt intressant?
Miljöerna ser väldigt roliga ut och grafiken är tilltalande. En bra story på det
med en skön gameplay så kan det bli ett riktigt bra spel!

kika lite screens :

http://www.gamespot.com/pc/rpg/thewitcher/index.html

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Nejdå jag väntar ivrigt på det här liret, det är en väldig stämning i spelet av det jag sett. Och storyn verkar riktigt bra som du säger.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ja det ser väldigt bra ut. Ska bli roligt att spela

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vad härligt, några fler som man kan dela längtan med.
Någon som hört nåt närmare bestämt om release? enligt gamespot.com
är det q4 2007 som gäller. Dock kan de säkert skjutas upp mer, i vintras var det
q2 2007 som gällde.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Har väntat på detta sedan 2003 eller 2004 när du nu blev "offciellt".

Hoppas det kommer i år, men dom är iaf code complete nu så det borde inte vara så mycket kvar.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

okej härligt.. får sysselsätta sig med annat under tiden så inte längtan blir
outlidlig

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Release Date: Sep 14, 2007

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk
Medlem

Satt just och kollade om det skulle komma något roligt action rpg snart när jag plötsligt hittade The Witcher.

Det verkar kunna bli sjukt bra åtminstonde om sakerna i den här preview:n stämmer:
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=526

Sen att det ska släppas i september är ju inte helt fel det heller.

Edit/Officiell sida för The Witcher: http://www.thewitcher.com//Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Satt just och kollade om det skulle komma något roligt action rpg snart när jag plötsligt hittade The Witcher.

Det verkar kunna bli sjukt bra åtminstonde om sakerna i den här preview:n stämmer:
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=526

Sen att det ska släppas i september är ju inte helt fel det heller.

Edit/Officiell sida för The Witcher: http://www.thewitcher.com//Edit

Längst ned i previewen står det "Developed by CD Projekt and published by Atari, The Witcher is due out in October 2007." Så det kanske är uppskjuten några veckor. Men men vad är några veckor, jag hoppas spelet är relativt buggfritt när det släpps.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det var uppmärksamt av dej att se det!

Tur att det inte blev uppskutet sex månader eller liknande.

Edit/Har nu bokat detta spel, faktiskt det första spel jag någonsin förbokat./Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag säger bara fyfan vilket bra spel, grafiken, musiken, rösterna (dock har tyvärr Gerhalt som man spelar det sämsta röstskådespeleriet), storyn är helt underbara. Och fightingsystemet på hard med tangentbord och mus är verkligen ett upplyft. Nyaste versionen av Biowares Aurora motor är helt underbar, särskilt när det gäller animation. Redan vid det 10 min långa introt så fattar man att detta spel är ngt speciellt. Det är som att se en bra fantasyfilm. Spänning, kärlek och intriger Och världen är underbar, inte hjärnöda NPC:er som bara står om kring, världen lever verkligen. Och skillträdet, massor av välja.

Jag har bara kört i 2 timmar men CRPG på PC lever och frodas!!!

Enda nackdelen är att det kan vara väldigt ojämnt prestandamässigt jag kör allt på medium och jag har en FPS från 20-70 beroende på vad som händer. Det kräver mkt av datorn och nyttjar inte flera kärnor av CPUn. Kräver en hel del minne med.

Nu har jag inte "köpt" spelet på traditionella sätt men det blir ett givet köp. Jag förväntade mig ett bra hackNslash men fick ett riktigt bra RPG.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Skrev nyss om detta spel i ett annat forum på engelska, orkar inte skriva om de

Hoppas de är okej.

Are you sure this game is PC exclusive, i think it is that also but it doesnt feel lika a PC exclusive game?

Arguments:

The pathfinding is really locked, you cant even jump down a 1m stair. Its very stiff, feels very consolish if you know what i mean.

Then we have the movement who seems more addapted to some sort of gamepad rather than KB+mouse, tho im sure one can get used to it.

The menus/interface look like a port to me. Werid dimensions etc.

Then we have the combatsystem who seems to lack life. I though you was going to be abel to use many different attack and blocks etc. It seems there is like 1 attack x 3 differen attackmodes(?), i can really see how one will get boored with that after a few hours. ( im not sure if this is the case, i have only played like 1½ hour)

The we have something that isnt console typcial but the voices in this game is just laughable. The people who did the vocie acting have no feeling what so ever. And the script seems to be very uneven, sometimes pretty good and sometimes just plain awful.
Just one example is when the chief of the wicthers is calling that mage girl "babe"
Rolling Eyes

And also the loading takes to long imo. Its not the loading of maps that is the most time consuming problem, its the autosave that is.

On the positiv side:

The intro was one of the best i have seen in a long time.
The vocie in the intro is the same as in Knighs of Honour and his vocie have something that really creates a great atmosphere.

The mini clips ingame looks very nice!

The castle you start in look great and the atmosphere in the world seem dark and is really fitting for this game.

I have hopes for this game, but im not sure if it is as good as i hoped it would be. I was really hooked the first 15 min but the more i play it the more i see what it lacks.

Permalänk

Jag håller med. Detta är en av det bästa jag har spelat. Spelet kräver en del av pc:n . Jag kör på max men har em lite problem med detta spel den käkar virtuela minnet i vista vilket gör att spelet stängs av efter 1 timme ellr så.
Det finns någon patch på windows hemsida men jag kan inte installera den.
Jag får meddelande att patchen inte gäller för min dator...

Fick spelet några dar innan så jag har spelat det länge nu kanske 12-13 tim och det blir bara bättre o bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Det låter grymt bra.
Fick själv spelet i brevlådan precis och ska nu installera det.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag inte få mitt spel till att funka. Antagligen är jag inte den enda då spelet säger Please insert original DVD of "The Witcher"! *** så fort jag försöker starta spelet och andra har också rapporterat samma problem. Men ingen lösning hittils som verkar funka.

Känns lite surt. Förhoppningsvis kan jag fxa det utan att behöva ta till fula knep som folk använder för få piratkopierade spel att funka.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner patchen så det blir version 1.1?

Annars kan jag bara säga att här funkar det prima och jag är helt såld på spelet hittils...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jupp, jag gjorde det direkt. Har även läst att om man har Daemon Tools så ska det inte funka, men jag har testat att försöka med det avinstallerat. Ingen skillnad. Börjar bli något frustrerande nu.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt.

Själv har jag daemon tools installerat och det funkar för mej...
I och för sej har jag en rätt nyformaterad dator här med inte allt för många program installerade vilket kanske är bra...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroax
Jupp, jag gjorde det direkt. Har även läst att om man har Daemon Tools så ska det inte funka, men jag har testat att försöka med det avinstallerat. Ingen skillnad. Börjar bli något frustrerande nu.

Spelet får inte känna av några SCSI enheter som tex. deamontools skapar. Om du har några andra program som skapar virtuella drives så avinstallera dem.

Vet att om man "vill skapa en image" kräver spelet att man använder Deamonstools Pro och skapar en virtuell IDE och inte en SCSI som vanliga deamotools skapar.

Ring supporten om du inte får det att funka.

Shit vad striderna är svåra när man ska timea combos, parrera, dodgea och tänka på vilka man har i ryggen samtidigt. I Löööööv it!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nyaste versionen av Biowares Aurora motor är helt underbar, särskilt när det gäller animation.

Där får du ge lite credit till CD projekt, det är dom som modifierat NWN1 motorn "Aurora" till vad den är i detta spelet, alltså inte Bioware.

Spelet är förövrigt helt jävla underbart hitills. Har ingenting att klaga på.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ingenting att klaga på.

Shit du måste ha hittat de ultimata spelet!! Fan va tufft, synd att jag inte har samma spel som dig då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Spelet får inte känna av några SCSI enheter som tex. deamontools skapar. Om du har några andra program som skapar virtuella drives så avinstallera dem.

Ack! Jag hade glömt att starta om datorn efter att jag avinstallerat det! Hade inte tänkt på det om det inte var för det du skrev. Tusen tack!

Här ska spelas!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Shit du måste ha hittat de ultimata spelet!! Fan va tufft, synd att jag inte har samma spel som dig då

Ja visst är det?

Sen har jag spelat i kanske 2 timmar, så jag kanske hittar något att klaga på framöver, men jag håller mig gärna positiv just nu.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Absolut bästa spelet på länge!
Även om jag bara har spelat spelet kanske fyra-fem timmar.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket spel! Det var såhär nwn 1&2 skulle ha varit! Riktigt mysig känsla i miljöerna och handlingen, gillar även alla smådetaljer! Spöar Oblivion med hästlängder (även om det inte var något "riktigt" crpg) och kommer ända upp till BG serien tycker jag. Schysst kartong o art-book också, skulle var coolt om de hade slängt med någon liten figur till oss som tjackar limited dock. Helt lyrisk, tur det är helg.

Visa signatur

Var nöjd med allt som livet ger

Permalänk
Medlem

aa, hade också velat ha något att "ta på" ur limited edition förpackningen.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Själv förbokade jag spelet innan webbhallen hade lagt ut limited edition förpackning så jag sitter med snikvarianten...

Men jag har i och för sej också förbeställt game guiden också inte för jag tror jag behöver någon hjälp med spelet utan mest för kartor och stats på motståndare m.m.

Edit/ Är det föresten någon här som lyckats registrera sitt exemplar av spelet?

Själv sitter jag och väntar på en activation link per e-post som aldrig verkar komma. /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Tyckte ni det var "WOW vad kul" direkt när ni började eller kommer man in i det? Har precis dödat snubben i labbet i borgen precis i början av spelet. Tog ett tag innan jag fattade hur man dödar någon. För man ska väl klicka en gång på en fiende så han slår, sen vänta lite och klicka igen, sen vänta o klicka igen osv, eller?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Är detta spel ett Online spel? Eller spelar man det utan internet?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Tyckte ni det var "WOW vad kul" direkt när ni började eller kommer man in i det? Har precis dödat snubben i labbet i borgen precis i början av spelet. Tog ett tag innan jag fattade hur man dödar någon. För man ska väl klicka en gång på en fiende så han slår, sen vänta lite och klicka igen, sen vänta o klicka igen osv, eller?

Jag tyckte spelet var kul redan från början men sen blir det bara bättre och bättre jag lovar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Är detta spel ett Online spel? Eller spelar man det utan internet?

Nej det här går inte att spela på nätet alls!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]