Dataköp för 12 000 och behöver lite expertis

Permalänk

Dataköp för 12 000 och behöver lite expertis

Tjo! Nu är det så att jag är runt och checkar i stort sett dagligen på denna sida när det gäller köpråd av datorer. Inne och idlar lite på marknads forumet för att se om det är någon som kanske säljer en hyffsad spel dator för ett bra pris men ännu inte hittat något jag riktigt vill ha.

Så nu till vad det är jag vill ha ni har troligtvis hört detta förut men jag känner att jag vill kunna köra crysis. Det datorn jag har nu är old fasion. Försökte köra The witcher, Kunde knappt köra det i det absolut lägaste inställningarna och laddnings tiderna var inte att leka med, innan man ens fick se att man inte kunde spela spelet som man hade hoppats.

Nu är det ju så att jag kanske inte behöver köpa datorn direkt funderar på att vänta till december eller januari efter som då har mycket av de nya "budget" korten kommit som troligen kommer att pressa priserna lite grann.

Jag har iaf en budget på omkring 12 000.
Kommer inte lägga ut en länk på en dator delar utan det är det jag vill ha hjälp med. Jag känner att nu är det så mycket nytt på väg så det bara snurrar i mitt lilla huvud. Det jag däremot funderar mycket på om det inte är värt att iaf satsa på 8800 GT i SLI. Istället för att köra något GTX eller GTS kort utan SLI.

Mer än så har jag inte kommit fram till tyvärr. Så behöver ER hjälp med att hitta rätt i denna dator djungel.

Hoppas på positiva svar

PS: Vill gärna att ni bygger ihop burkar för kring 12 000 och ger mig länkar och förklarar varför jag just borde köpa det.

Permalänk
Medlem

vänta 1-2 månader om du kan säger jag bara!

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |