Permalänk

Byter wax

Hej! Efter en tid som långhårig har jag gått tillbaka till att bli lite korthårigare.
Använde till en början Dax wax, men efter att jag inte kunde tvätta ur det ur håret på flera dagar slutade jag. Testade igen och denna gången badade jag i klorvatten i 2 timmar, och duschade sedan, men inte ens detta räckte.

Jag tänker därför byta!

Jag har fastnat för Fudge P.g.a de fräscha lukterna.

Vilken sort ska man använda för hår som är 5 cm långt i snitt och två cm polisonger?

Jag vill inte ha en riktigt flottig look, utan vill mer bara fixera håret åt sidan.
Jag har ganska tunnt hår så jag vill inte använda något som klibbar ihop väldigt många hårstrån och gör att jag ser ännu tunnhårigare ut.

Jag vill bara ha ett lite styvare hår som ser aningen tjockare ut än det gör nu.

SKa gå till en frisörsalong nu i veckan, men tänkte kolla med alla metrokillar här.

Permalänk
Medlem

Iofs, jag har långt hår men kan tipsa om ett wax jag har iaf.
Det heter D;fi och det jag har är en grön burk, dvs mellanhårt, det är ett torrt wax som också stelnar lite lite samt att det även är redigt mycket stadga i det.
Kostar runt 160kr/burken.
D:fi finns i blå,grön,orange i ordning från mjukt till jättehårt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Fudge, D;Fi och Maria Nila är vaxerna som jag använt mest. Maria Nila är bäst i förhållande till vad det kostar.

Egentligen är det inte så jättestor skillnad, skulle väl vara att D;Fi är lite lättare att smeta in i håret än Maria Nila (var jättelänge sedan jag använde Fudge).

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

D,fi har jag och det funkar döbra Det ser inte ens ut som man har haft i wax för det torkar liksom och blir inte kladdigt. http://kolback.dontexist.com/uploads/DSC01621.JPG
så ser mitt ut om ni är intresserade ^,^

Permalänk
Medlem

Använd hårlera ! det är precis vad du letar efter

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

Prova svart eller grå burk H&M gel-wax(olika doft bara), det funkar ypperligt tycker jag. 34 spänn för en burk, mycket billigt och räcker länge. Lätt att tvätta ur, bra hållbarhet (han som tipsade mig för evigheter sen hade långt hår och det gel-waxet, och det funkade finfint.)

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Använd hårlera ! det är precis vad du letar efter

Wella Clay'N'Play Go Matt borde du prova. Mörkgröna burkar med vitt lock. Kostar typ 40kr burken. Kan rekommendera.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Allt du behöver!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag kör med d:fi blå, det funkar jätte bra, torkar in snabbt och du ser inte mer tunnhårig ut. Tänkte testa en aningen hårdare version (grön?) nästa gång bara för skojs skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Prova svart eller grå burk H&M gel-wax(olika doft bara), det funkar ypperligt tycker jag. 34 spänn för en burk, mycket billigt och räcker länge. Lätt att tvätta ur, bra hållbarhet (han som tipsade mig för evigheter sen hade långt hår och det gel-waxet, och det funkade finfint.)

Erik

Jepp, det funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem

D:fi eller Urban Elements, de e bra grejjer. Urban Elements luktar ruggit coolt.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Prova svart eller grå burk H&M gel-wax(olika doft bara), det funkar ypperligt tycker jag. 34 spänn för en burk, mycket billigt och räcker länge. Lätt att tvätta ur, bra hållbarhet (han som tipsade mig för evigheter sen hade långt hår och det gel-waxet, och det funkade finfint.)

Erik

Det ska jag testa. varit i wax eran men gick över till gelé efter håret blev längre och nu har jag kapat det igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det ska jag testa. varit i wax eran men gick över till gelé efter håret blev längre och nu har jag kapat det igen

gör det! Denna gelen är bra mycket bättre än den som finns i vanlig butik med, mer fast och hård (heter ju gelwax så.. ), så mixar man den med lite vatten eller lite blött hår så kommer det stå sig bra som fasen.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Prova svart eller grå burk H&M gel-wax(olika doft bara), det funkar ypperligt tycker jag. 34 spänn för en burk, mycket billigt och räcker länge. Lätt att tvätta ur, bra hållbarhet (han som tipsade mig för evigheter sen hade långt hår och det gel-waxet, och det funkade finfint.)

Erik

Detta underbara gel-wax, jag kan inte leva utan det. Det är det ENDA som funkar för mitt hår, har provat ALLA ALLT och dyra saker.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

äh, vax är för töntar! man kör ju med karlssons klister! mer stadga än så behövs inte gott att sniffa också!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
äh, vax är för töntar! man kör ju med karlssons klister! mer stadga än så behövs inte gott att sniffa också!

..rolig kille

Rekommenderar också d:fi, testa vilken färg som du tycker passar dig bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Detta underbara gel-wax, jag kan inte leva utan det. Det är det ENDA som funkar för mitt hår, har provat ALLA ALLT och dyra saker.

Same here! Tvättas ur lätt med, vilket är bra. Och står sig finfint hela dagen, billigt och mycket för pengarna. fem tummar upp!

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Detta underbara gel-wax, jag kan inte leva utan det. Det är det ENDA som funkar för mitt hår, har provat ALLA ALLT och dyra saker.

Jag kör också med detta vax, den gråa burken rekommenderas, det åker ut håret bara man skäljer håret under vatten typ

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Har testat alla möjliga Wax sorter

Allt från saker som kostar 500kr till 20kr, den jag kan rekomendera om du vill ha de lite medel starkt är H&Ms Claywax, kostar 39kr funkar hur bra som helst. Lätt att tvätta ur, luktar inte dåligt, lätt att applicera och billig. TESTA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
D,fi har jag och det funkar döbra Det ser inte ens ut som man har haft i wax för det torkar liksom och blir inte kladdigt. http://kolback.dontexist.com/uploads/DSC01621.JPG
så ser mitt ut om ni är intresserade ^,^

Nice frojl!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa vaxet heter Matt Paste och tillverkas av Toni&Guy. Går inte att köpa nån annanstans än en Toni&Guy butik.

http://www.toniandguy.com.au/labelm.php?ProdId=23

Alternativt kan man köra på en havs-salt spray.

http://www.toniandguy.com.au/labelm.php?ProdId=19

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

var köper man d:fi waxet och vad kostar det på ett ungefär?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8bergsson
var köper man d:fi waxet och vad kostar det på ett ungefär?

De flesta hårsalongerna har det, vet ej om det finns på varuhus. Pris ca 150 spänn

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Jag använder Maria Nilas Creator och Creator Extreme. Tror de kostar 150kr, får mina gratis då vi lastar där varje dag

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
D:fi eller Urban Elements, de e bra grejjer. Urban Elements luktar ruggit coolt.

Lägger också min röst på Urban Elements, lätt det bästa jag provat och som sagt luktar det riktigt gött!

Permalänk
Medlem

D:fi blå när jag är korthårig och grön när jag är långhårig. Kan säga att jag har ganska tjockt hår och kör därför den gröna (hårdaste?) då för att få allt att funka. Det finns en orange och en gul också som ligger där ngnstans mellan de alternativen jag kör. Störtnöjd iaf.

Permalänk

jag kör på Fudge Hair Putty nu, och det är styrka 5. Vilken ska jag då köra på i D:Fi serien och vad luktar vaxet?

Permalänk
Medlem

Gelwax by H&M vet inte hur gammalt det är, använder inte vax tillräckligt ofta. Men det är det bästa jag har prövat! Har alltid tyckt vax varit otäckt, specellt om man inte kunnat tvätta ur det. Men H&M's vax tycker jag klarar det kravet, det känns inte otäckt och det går att tvätta ur!...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker det ær en viktig tråd.

Varje gång jag klipper mig så får frisøren panik, han kan inte fixa mitt hård med sina produkter. Det går inte hitta något som H&M har, fattar inte det ærligt ...

Jag har typ rætt tungt och och tjock hårt, inte jætte lockigt men vågit. Med H&M kan jag bara dra det som jag vill ha det.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Maria Nila Mud Wax är det bästa tycker jag, haft en hel drös med massor av vax o skit, men inget har varit så bra som det! 140 kr eller något ligger det på men fan så bra är det! Rekommenderas starkt !

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^