Permalänk
Medlem

Speldator 10k kr!

Är det här en lyckad speldator?

Cooler Master Elite 330 MidiTower
Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
Intel E6850 3.0Ghz
Corsair HX 520W
Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB
Corsair XMS2-6400 5-5-5-12 Xtreme 4x1024MB 800MHz with Heatsink
Samsung HD321KJ 320GB 7200rpm 16MB SATA2
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Bulk (utan tillbehör)
Pioneer DVR-112D Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 18X DVD+R 8X DVD+RW 18X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW WHITE/BEIGE bulk IDE

www.datorbutiken.com

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Hedersmedlem

X-Fi Xtreme Audio är inget X-Fi utan den bara heter så bara så du vet och det ger problem om du skall köra i Vista. Själv kör jag med det inbyggda ljudet i mitt Gigabyte kort och det är helt ok så testa det först innan du köper ett ljudkort. CL4 minnen hade också varit bra men det gör mycket liten skillnad dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Funderar faktiskt på att köra på det inbygda ljudkortet för att spara 500kr och ifall det skulle suga vilket jag knappast tror så köper jag något bättre.
Det där med CL4 och CL5, är första siffran i det här man kollar 5-5-5-12?
Dessa minnen som jag funderar på att köpa kostar 620kr för 2Gb 800Mhz, där av att jag fastnade för det.

Rekomendera gärna ett par minnen som är CL4...

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förkortar till CL 4 för så gjorde man förr.

Dessa är bra men det kostar lite mer.
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBTWXD2...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hittade också dom, kanske blir ett par sådana.

Killen jag pratade med på DB.com sa att jag borde hoppa upp med 100W till 600W, känns lite overkill.
Hur starkt nätagg har du?
Vad tror du om Windows Vista Home Premium 64-bit DVD Svensk OEM?
Kör bara nya spel och program.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Håller själv på att plocka ihop en speldator för 10 000kr (den enda skillanden är jag redan har en brännare). Min tråd är lite längre ner här på sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Som du ser så har jag samma fundering kring minnen som du, men för min del blir det nog C4 minnerna som kostar 740:-. De är lite mer än 100kr dyrare, men borde ju vara snabbare.

Vi har nästan valt samma moderkort, skillanden är att mitt även stödjer DDR2 och DDR3, för endast 150kr mer. Det verkar vara ett mycket trevligt moderkort, då det fått en hel del positiva reviews. Tex. http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=2326&cid=6&p...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Hittade också dom, kanske blir ett par sådana.

Killen jag pratade med på DB.com sa att jag borde hoppa upp med 100W till 600W, känns lite overkill.
Hur starkt nätagg har du?
Vad tror du om Windows Vista Home Premium 64-bit DVD Svensk OEM?
Kör bara nya spel och program.

Det nätagget är mer än nog och 620W är bra om du hade 2st 8800GT kort men inte nödvändigt då heller.

Skall du upp på Vista 64 så borde du köpa 4GB om du vill spela. Jag har nu kört Vista 64 i några dagar och allt fungerar helt perfekt men jag har inte testat så många spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorken
Håller själv på att plocka ihop en speldator för 10 000kr (den enda skillanden är jag redan har en brännare). Min tråd är lite längre ner här på sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Som du ser så har jag samma fundering kring minnen som du, men för min del blir det nog C4 minnerna som kostar 740:-. De är lite mer än 100kr dyrare, men borde ju vara snabbare.

Vi har nästan valt samma moderkort, skillanden är att mitt även stödjer DDR2 och DDR3, för endast 150kr mer. Det verkar vara ett mycket trevligt moderkort, då det fått en hel del positiva reviews. Tex. http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=2326&cid=6&p...

Nice, jag köper ett likadant, förlänger livslängden med DDR3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det nätagget är mer än nog och 620W är bra om du hade 2st 8800GT kort men inte nödvändigt då heller.

Skall du upp på Vista 64 så borde du köpa 4GB om du vill spela. Jag har nu kört Vista 64 i några dagar och allt fungerar helt perfekt men jag har inte testat så många spel.

Bra då blir det 64-bitars, börjar med 2Gb och köper 2Gb någon månad efter.
Vad är det för skillnad mellan OEM och Retail?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Hedersmedlem

Retail kan du flytta mellan vilka datororer du vill så länge den bara är installerad på en dator i taget medan OEM låser man till en dator. Man skall även få bätttre support med retail versionen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM