Permalänk
Medlem

Bluescreen, kanske RAM-fel

Hejsan jag sitter på en dator med ett jätte problem. det är nämnligen så att jag får helt plötsligt bluescreens, (jag ehöver inte göra något ansträngande för att få de räcker jag sitter i windows. Jag har testat med lite olika saker.

-Formaterat datorn, och bara precis lagt in de viktigaste drivisarna. (problemet kvarstår).

-Körde "memtest" visar 9 errors på RAM-minnena, kan detta vara problemet. Och isåfall hur vetjag vilket minne där e fel på, (jag har 4 st i datorn) så jag kan skicka in, för jag har livstidsgaranti.

Hoppas ni kan hjälpa mig, kan inte sitta på laptopen länge till (för den ska skickas in o få ett fel rättat).

OBS inga dumma svar tack, som t.ex, felet e att du använder Windows, kör linux

Permalänk
Medlem

du får ploacka ut alla minnen och testa ett i taget med memtest.

Prova oxå att ladda bios med "default" eller "safe" eller något sådant så du inte har trollat bort dig där.

Extremfallet är att du har ett för dåligt nätaggregat, det har hänt förr att aggen ställer till med bluescreens.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, skall testa med ett minne i taget.

BIOS har jag testat med både safe o default men det hjälpte inte.

Nätagget är det nog inte fel på, det är iaf inte för svagt, jag har ett lika dant som dig.