Så här såg min XPS M1330 ut när jag fick den..... :-(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wardancer
Det Dell gör är att antingen skicka ut en tekniker som byter de defekta delarna, eller så tillverkar de en ny dator som de skickar ut och du får behålla orginal datorn medans dom gör det. Så ser inte vad problemet är. Sen är det ju inte direkt 100% av XPS'arna som är så misshandlade när de skickas ut, min hadde t.ex. bara ett eller två mindre skönhets fel som jag hade kunnat leva med men dell skicka en tekniker dagen efter och fixade det.

Och eftersom du lovordar Mac så mkt så kan jag ju tala om att en kompis fick sin macbook med döda pixlar på skärmen vilket Apple inte ville byta. Så han fick häva sitt köp och beställa en ny.

Inga företag är felfria men med Dell har jag än så länge blivit riktigt nöjd då deras support var trevliga och snabba. Visst lite segt att behöva ringa till Irland för XPS supporten. Men spela roll engelska bör fan alla kunna i dagens samhälle.

Pixelfel är inget som behöver vara en garantisak (beroende på hur många man har döda). Dock är det lite taskit av Apple att inte byta ändå, så där gjorde de dålit. Men det jag menar är att det verkar ju va de flesta XPS som har nått fel, jag är en sån som inte godtar ett skönhetsfel när jag köper nått nytt. Det ska vara kvalité! Annars skulle jag kunna gå och köpa en jäkla renault som bil, men det kommer ja aldrig att göra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Skit i Dell - usla produkter och support. Det är värt 500 kr bara för att slippa deras skitdator. Köp dig ex. en Zepto 6224W (skitbillig just nu, och ungefär samma storlek), eller en vaio om du vill lägga ut en massa onödiga pengar.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Trist att få en bärbar i det skicket som du har fått.

Hur kollar man om skärmen har ljusläckage? Är det vanligt? Hur mycket får man acceptera? På vilket sätt påverkar det?

Vad innebär Cpu-wine?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Skit i Dell - usla produkter och support. Det är värt 500 kr bara för att slippa deras skitdator. Köp dig ex. en Zepto 6224W (skitbillig just nu, och ungefär samma storlek), eller en vaio om du vill lägga ut en massa onödiga pengar.

Vaio är inte onödiga pengar. Bara att kolla på t.e.x SZ serien, värd var enda krona om man nu tycker en dator e värd mycket pengar Man får vad man betalar för

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Kantarell
xealman: Jag är betydligt äldre än dig och egen företagare. Jag kan även tänka mig in i andras situationer vilket du inte kan.

Varför kan inte jag tänka mig in i andras situationer?
Vad är betydlig äldre, du har skrivit det nu mer än en gång men inte skrivit hur gammal du är. Egen företagare kan man bli om man pluggar i ett gymnasie och går i 2an inom sam/ekonomi/entrepenör inriktning.

Betyder inte ett skvatt att du är äldre och en egen företagare, försöker du skryta med det och tro att du är smartare än andra. Töntigt att skryta väx upp.

Citat:

[i]Vidare ang. Xealman:
Det du snackar om ang. komplett är ju ett garantiärende alt. bytesrätt vilket är en helt annan sak än ångerrätt. Här tjänar fortfarande företaget något på kunden till skillnad från Dells fall då trådskaparen antagligen inte köper något annat ifrån dem. [/B]

Han kunde få datorn tillbaka skickad gratis och han behövde inte handla från dem. Men han gjorde det i alla fall. Det viktiga är att de förstog sig på hur kunden kände.

Permalänk
Medlem

OJOJOJ vilken härlig diskussion det blev det här då...

Iallafall har jag och kundtjänst kommit fram ill att jag ger dell en chans till att rätta till detta, men får jag en till xps med fel på .. då blir det åberopande av ångerrätt.

under tiden kan ni ju roa er med att kolla min video om mina högtalare på datorn...

http://www.youtube.com/watch?v=1n6ABV6N0w0

Lyssna på det härliga skrapande och sprakandet som gör det omöjligt att se på film på den dessutom..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Det känns som om alla går emot Dell nu bara för att det har blivit en grej.
Om det nu är så att Dell har dessa garantiavtalen, så måste det ju faktiskt stå där.
Om killen hade läst garantiavtalen så hade det inte varit några problem. Han hade vetat att det kostar 500:- att skicka tillbaka den om han ville ha pengarna tillbaka.

Datorn kom i ett dåligt skick. Illa, men alla kan göra fel och här har det tydligen brustit i Dells tillverkningsprocess. Det kan hända alla.

Alltså är det trådskaparen som har fel. hade han läst avtalen så hade han vetat vad som gällde från början. Klart att det känns tråkigt att paya ut 500:- för ingenting, men han blev erbjuden en ny dator.

Att klaga på saker som att det är dålig kvalité på datorns tangentbord är ju bara löjligt. I alla fall jag testar allltid en produkt innan jag beställer den. Hade du testat datorn innan så hade du vetat att det var ett tangentbord som du inte tyckte om.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Det känns som om alla går emot Dell nu bara för att det har blivit en grej.
Om det nu är så att Dell har dessa garantiavtalen, så måste det ju faktiskt stå där.
Om killen hade läst garantiavtalen så hade det inte varit några problem. Han hade vetat att det kostar 500:- att skicka tillbaka den om han ville ha pengarna tillbaka.

Datorn kom i ett dåligt skick. Illa, men alla kan göra fel och här har det tydligen brustit i Dells tillverkningsprocess. Det kan hända alla.

Alltså är det trådskaparen som har fel. hade han läst avtalen så hade han vetat vad som gällde från början. Klart att det känns tråkigt att paya ut 500:- för ingenting, men han blev erbjuden en ny dator.

Att klaga på saker som att det är dålig kvalité på datorns tangentbord är ju bara löjligt. I alla fall jag testar allltid en produkt innan jag beställer den. Hade du testat datorn innan så hade du vetat att det var ett tangentbord som du inte tyckte om.

JAHA.. och vilken planet kommer du ifrån??

HUR skulle jag kunnat testa denna dator INNAN jg beställde den?? Har dell butiker man kan gå in i o känna på datorn?? Även OM dom hade hafft det... tror du dom hade ställt fram en dator med dessa fel på??

Skärpning!

HUR kan du anse att felet är mitt??? MAO, är det mitt fel att jag får en kass dator, usel och sur support? Det enda jag gjort är beställt och betalat

Jag visste att jag skulle batala 500 kr om jag ångrade mitt köp.. MEN DET GÄLLDE JU OM DATORN HADE VARIT HEL!

LÄS TRÅDEN, SKUMMA INTE BARA IGENOM OCH DRA EGNA FELAKTIGA SLUTSATSER!!!!

Med din komentar.. skulle jag vilja se hur du hade reagerat om det var DU som hade fått denna dator, innan du skriver en liknade komentar tänk efter lite, för det är VÄLDIGT enkelt att uttala sina tankar när man själv inte är drabbad!

Hur kul tror du det är att ta med datorn till en kompis eller på ett tåg eller liknande där dom ser hur tgb ser ut även om dom sitter en bit bort fast bredvid? Dom hör et konstant tjutljud, och ser att det lyser mycket ljusare från toppen av led-skärmen.

Skulle vara kul o se hur du hade kunnat testa datorn oxå INNAN du köpte den, ingen annan som kan.

SEN TYCKER JAG VIST OM TGB:ET, MEN DET ÄR JU VÅGIGT, rätt illa dessutom, inget som hör hemma ens på acer:s billigaste datorer!!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
JAHA.. och vilken planet kommer du ifrån??

HUR skulle jag kunnat testa denna dator INNAN jg beställde den?? Har dell butiker man kan gå in i o känna på datorn?? Även OM dom hade hafft det... tror du dom hade ställt fram en dator med dessa fel på??

Skärpning!

HUR kan du anse att felet är mitt??? MAO, är det mitt fel att jag får en kass dator, usel och sur support? Det enda jag gjort är beställt och betalat

Jag visste att jag skulle batala 500 kr om jag ångrade mitt köp.. MEN DET GÄLLDE JU OM DATORN HADE VARIT HEL!

LÄS TRÅDEN, SKUMMA INTE BARA IGENOM OCH DRA EGNA FELAKTIGA SLUTSATSER!!!!

Med din komentar.. skulle jag vilja se hur du hade reagerat om det var DU som hade fått denna dator, innan du skriver en liknade komentar tänk efter lite, för det är VÄLDIGT enkelt att uttala sina tankar när man själv inte är drabbad!

Hur kul tror du det är att ta med datorn till en kompis eller på ett tåg eller liknande där dom ser hur tgb ser ut även om dom sitter en bit bort fast bredvid? Dom hör et konstant tjutljud, och ser att det lyser mycket ljusare från toppen av led-skärmen.

Skulle vara kul o se hur du hade kunnat testa datorn oxå INNAN du köpte den, ingen annan som kan.

SEN TYCKER JAG VIST OM TGB:ET, MEN DET ÄR JU VÅGIGT, rätt illa dessutom, inget som hör hemma ens på acer:s billigaste datorer!!

Nu ska vi ta det lite lugnt här.
Jag har inte skummat igenom tråden, har följt den hela tiden.

Du skulle kunna känna på en Dell genom att kolla på en kompis som kanske hade den. Och om du som jag, tycker att det handlar om ganska mycket pengar, så hade jag valt en annan dator om jagi nte kunnat känna på den.

"Jag visste att jag skulle betala 500 kr om jag ångrade mitt köp... MEN DET GÄLLDE JU OM DATORN HADE VARIT HEL!"
Nu var inte den datorn du fick hel, men du skulle fått en ny. Då är ju din dator som du väljer att häva köpet med förhoppningsvis hel.

Om jag hade fått en dator i detta skicket, hade jag tyckt att det hade varit surt. Väldigt surt då man ofta väntar ganska länge på att den ska komma. Och jag förstår att du är ledsen att detta hände dig. Men ärligt talat, så många datorer som Dell (och alla andra datortillverkare) tillverkar, är det inte konstigt om det blir fel på några stycken.

Det är självklart inte kul att äga en dator i detta skicket, men du blev fortfarande erbjuden en ny, helt enligt alla avtal.

En grej har jag inte förstått med dina inlägg. Om det är dålig kvalitét på tangentbordet på alla datorer av denna modellen, eller om det bara var på din modell?

EDIT: Jag kommer från samma planet som du, Jorden.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Det känns som om alla går emot Dell nu bara för att det har blivit en grej.
Om det nu är så att Dell har dessa garantiavtalen, så måste det ju faktiskt stå där.
Om killen hade läst garantiavtalen så hade det inte varit några problem. Han hade vetat att det kostar 500:- att skicka tillbaka den om han ville ha pengarna tillbaka.

Datorn kom i ett dåligt skick. Illa, men alla kan göra fel och här har det tydligen brustit i Dells tillverkningsprocess. Det kan hända alla.

Alltså är det trådskaparen som har fel. hade han läst avtalen så hade han vetat vad som gällde från början. Klart att det känns tråkigt att paya ut 500:- för ingenting, men han blev erbjuden en ny dator.

Att klaga på saker som att det är dålig kvalité på datorns tangentbord är ju bara löjligt. I alla fall jag testar allltid en produkt innan jag beställer den. Hade du testat datorn innan så hade du vetat att det var ett tangentbord som du inte tyckte om.

Du var ju inte bara ignorant, du var ju rent ut sagt korkad med. Dell har inga platser du kan kolla datorer. Dells "garantiavtal" spelar ingen roll, är lagen som gäller.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Dells erbjudande tycker jag är helt ok faktiskt.
Sedan alla foton på skärmen från sneda vinklar, ja du det är faktiskt så LCD-paneler ser ut från sidan, datorskärmar i bärbara har ofta en mycket snäv tittvinkel på 20-30 grader sedan blir skärmen ljus och färgerna tappas.
Pricken på skärmen är däremot inte acceptabel.
Jag förstår inte heller bildenm på den utstickande fjärren, det är ju så den är designad dvs inget man kan göra åt det.
Låt Dell skicka ut en tekniker och fixa datorn eller acceptera de 500:- säger jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
OJOJOJ vilken härlig diskussion det blev det här då...

Iallafall har jag och kundtjänst kommit fram ill att jag ger dell en chans till att rätta till detta, men får jag en till xps med fel på .. då blir det åberopande av ångerrätt.

under tiden kan ni ju roa er med att kolla min video om mina högtalare på datorn...

http://www.youtube.com/watch?v=1n6ABV6N0w0

Lyssna på det härliga skrapande och sprakandet som gör det omöjligt att se på film på den dessutom..

Så sparkar mina högtalare också när jag har högre volym och kollar film.
Det låter förjävligt, men hur bra kvalite har laptop högtalare egentligen?

Permalänk
Medlem

Denna tråden är så mycket swecklockers i ett nötskal så det knappt är sant

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Det finns klara defekter på OP:s dator, men samtidigt så har OP haft för höga förväntningar, vilket är mycket vanligt hos konsumenter idag. Vi förväntar oss perfektion och allt som avviker från den stör oss. Internet har gjort att vi kan dels uttrycka vårt missnöje till alla som vill och inte vill lyssna, men också att vi får reda på små imperfektioner (som de flesta ingår i tillverkarens acceptabla feltolerans) som andra hittar och då kan en tidigare haussad produkt falla i popularitet mycket snabbt.

Jag tycker att Dell hade kunnat skött det smidigare men inser också att de som ett vinstdrivande företag inte kan agera hur som helst. Accepterar de ett återköp av OP:s dator så förlorar de avansen på produkten och måste ändå stå för de kostnaderna som köpet har medfört för dem. I t.ex. USA är det vanligt att man inte bara får stå för returfrakten utan får betala en "restocking-fee" på allt mellan 5 och 25%. I USA är det olagligt att sälja en öppnad vara som ny.

Mitt råd till OP är att svälja kostnaden för returfrakten eller acceptera en reparation eller utbyte.

Permalänk
Medlem

Visst kunde man beställa med ett draft-n nätveksskort tidigare? Har dell tagit bort möjligheten, eller gömt den?
Och t7300 är borta för alltid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Visst kunde man beställa med ett draft-n nätveksskort tidigare? Har dell tagit bort möjligheten, eller gömt den?
Och t7300 är borta för alltid?

Se svar i rätt tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du var ju inte bara ignorant, du var ju rent ut sagt korkad med. Dell har inga platser du kan kolla datorer. Dells "garantiavtal" spelar ingen roll, är lagen som gäller.

Läste du ens mitt inlägg?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Läste du ens mitt inlägg?

Ja, du dillar om dells garantiavtal, Dells garantiavtal kunde inte spela mindre roll, stora frågan är vad lagen skulle säga i detta ärende.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja, du dillar om dells garantiavtal, Dells garantiavtal kunde inte spela mindre roll, stora frågan är vad lagen skulle säga i detta ärende.

Jag förutsätter ju att de följer lagen.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis

Med din komentar.. skulle jag vilja se hur du hade reagerat om det var DU som hade fått denna dator, innan du skriver en liknade komentar tänk efter lite, för det är VÄLDIGT enkelt att uttala sina tankar när man själv inte är drabbad!

Just därför låter man inte anhöriga till t.ex. mordoffer bestämma straffet på förövaren...

Permalänk
Avstängd

Förstår trådskaparen till 100%

Skulle ni betala för att bilfirman ska ta tillbaka en krockad bil som leverantörerna krockat? kanske redan fabriksskadad..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Dells erbjudande tycker jag är helt ok faktiskt.
Sedan alla foton på skärmen från sneda vinklar, ja du det är faktiskt så LCD-paneler ser ut från sidan, datorskärmar i bärbara har ofta en mycket snäv tittvinkel på 20-30 grader sedan blir skärmen ljus och färgerna tappas.
Pricken på skärmen är däremot inte acceptabel.
Jag förstår inte heller bildenm på den utstickande fjärren, det är ju så den är designad dvs inget man kan göra åt det.
Låt Dell skicka ut en tekniker och fixa datorn eller acceptera de 500:- säger jag.

öhh.. jag har ingen LCD panel.. jag har en LED panel i min, jag kan sitte från sidan och läsa vad som står, kan vrida datorn 90 grader och fortfarande klart se vad som står!!

Kommer INTE att acceptera dom 500 kr i retur om det visar sej att utbytes datorn har liknande eller samma fel!

Bomber3: Tack för att du förstår. Verkar inte vara många som vill förstå, eller så har dom inte följt tråden..

Skall bli kul och se hur fort ... eller jag menade hur länge jag kommer att få vänta på den nya datorn....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Det många verkar ha missat är att Dell's replacement system är inte är nya system, utan returer som dom "lagat" och skickar ut igen. I fallet med CPU-whine verkar dom inte ens byta moderkorten utan bara skicka vidare datornerna och hålla tummarna att nästa person som får den inte är så petig. Därför borde dell utan tvekan erbjuda 100% refund till missnöjda köpare.

Sedan ser min fungerande LED-skärn INTE ut som den på trådskaparens bilder, det är uppenbart att ljus läcker igenom från toppen av hans panel.

Permalänk
Avstängd

Men snälla. Om du inte vill ha datorn varför köpte du den?

"MEN AJG VILLE HA EN HEL DATOR!! HORDELL!! !AHHHHH!!!"

Ja och du kommer få en hel, ny dator om du bara väntar lite. Om du inte vill ha den modellen, varför köpte du den från första början? Klart som fan dom inte kommer ersätta dig för att du inte vet vad du vill ha.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Mr.Axis vet du äns vad LED display betyder? Det är fortfarande en helt vanlig LCD display men istället för vanliga lysrör som lyser upp skärmen är det LEDs. Dvs Betraktnings vinkel osv är fortfarande samma sak som en vanlig LCD av liknande kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
öhh.. jag har ingen LCD panel.. jag har en LED panel i min, jag kan sitte från sidan och läsa vad som står, kan vrida datorn 90 grader och fortfarande klart se vad som står!!

Kommer INTE att acceptera dom 500 kr i retur om det visar sej att utbytes datorn har liknande eller samma fel!

Bomber3: Tack för att du förstår. Verkar inte vara många som vill förstå, eller så har dom inte följt tråden..

Skall bli kul och se hur fort ... eller jag menade hur länge jag kommer att få vänta på den nya datorn....

Men snälla du..

Du behöver inte betala något för att få en ny dator hemskickad!

Du får endast betala 500 kr om du åberopar ångerrätten och vill ha pengarna tillbaks.

Det är väl inte särskilt svårt att förstå? Det är ju ganska sjävklart att om köparen ångrar sig och inte vill ha produkten så ska han stå för frakten tillbaks till företaget. Det är ju knappast välgörenhet Dell sysslar med.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Varför har det blivit ett sådant himla gnällande? Dell erbjuder ju dig en helt ny dator, gratis, på grund av fabrikatsfel, var nöjd med det. Och sen om du väljer att inte behålla datorn på grund av egna anledningar, då är det klart att du måste kompromissa och i detta fall betala frakten tillbaka till deras fabrik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Men snälla du..

Du behöver inte betala något för att få en ny dator hemskickad!

Du får endast betala 500 kr om du åberopar ångerrätten och vill ha pengarna tillbaks.

Det är väl inte särskilt svårt att förstå? Det är ju ganska sjävklart att om köparen ångrar sig och inte vill ha produkten så ska han stå för frakten tillbaks till företaget. Det är ju knappast välgörenhet Dell sysslar med.

Är du dum på nått sätt? Har jag sagt att jag får betala 500 kr för att få en ny dator hemskickad?

Jag vill inte ha en ny dator efter att ha sett hur sopig den är, pga alla trasiga delar, och urkassa byggkvalite, men nu vart jag tvingad att ta emot en ny för att SEN kunna ÅNGRA mitt köp, istället för att dell som skickat en ur sopig dator ursäktar sej och ger mej pengarna tilbaka och ber om ursäkt.

Om du går in på siba, köper en bärbar dator för sej 20.000 kr, kommer hem och ser att den är defekt, dålig bild, glappar lite varstanns, skrapar i högtalarna och knastrar oberoende vilken volym du har på ljudet, känns slö, tangentbordet uktar i varje hörn och på mitten osv, om du tar med dej den datorn tillbaka och visar den för siba så får du 2 alternativ! Alternativ 1 är att dom genast byter den mot en ny likadan.... Men hur skulle du tänka då? Nja... jag provar nog en annan vet jag att VÄLDIGT många skulle tänka...

Alternativ nummer 2 är att du får tillbaka pengarna till fullo, trots att det står att vid retur av dator tas en avgift ut om 600 kr för återställning. Men du får tillbaka ALLA pengarna efterssom datorn var defekt vid leveransen. Detta har jag vait med om 2 ggr själv

Här får man som kund alltså 2 val... ny likadan eller pengarna tillbaka till fullo.

Tror ni dell gör så?

Näää.. varför ska dom det, vi skickar ut en ny till han.. fast han inte vill ha en, sen kan vi skylla på ångerrät när han skickar tillbaka den nya som inte ens kommer bli uppackad, och DÅ kan vi punga ut en straffavgift för att han
inte ville ha våran halvdanna b-dator.

LYSSNA NU..... hade datorn vart helt hel första gången HADE jag behållt den och varit nöjd, förmodligen riktigt nöjd.

Nu var så inte fallet utan jag fick nått helt annat än vad jag betalade för, jag fick en dåligt ihopsatt dator med massa trasiga delar på, varpå mitt ska vi kalla det förtroende försvann och jag inte vill ha affärer med detta företag om man nu kan kalla det för det.

En del av er är så j**** trångsynta att det är skrämmande, varför skall JAG betala för att dell inte kan se till att skicka mej en hel dator?

Denna tråd hade alldrig funnits om inte dell hade fuckat upp som dom nu gjort, både genom att skicka mej en urusel dator samt klimakterie kossan på kundtjänst.

Den ENDA på dell som verkligen försökt hjäla mej är killen jag köpte datorn av... Ola. Hade det vart fler som han på kundtjänsthad saken vart ur världen för länge sedan

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
LYSSNA NU..... hade datorn vart helt hel första gången HADE jag behållt den och varit nöjd, förmodligen riktigt nöjd.

Nu var så inte fallet utan jag fick nått helt annat än vad jag betalade för, jag fick en dåligt ihopsatt dator med massa trasiga delar på, varpå mitt ska vi kalla det förtroende försvann och jag inte vill ha affärer med detta företag om man nu kan kalla det för det.

En del av er är så j**** trångsynta att det är skrämmande, varför skall JAG betala för att dell inte kan se till att skicka mej en hel dator?

1. Och du kommer få en hel dator också. Trist att den första var trasig. Min MacBook hade gul plast och problem med flimrande display. Jag har bytt ut den två gånger. Men till saken hör att det var ett fabrikationsfel (alltså inte en feature som du verkar tro) och sånt får man ha hänsyn till.

2. Och du tror alltså att det här är något som var planerat från Dells sida?

3. Tänk för att du inte betalar ett skit. Vad har du betalat? Du får betala 500 om du vill byta datorn, vilket du faktiskt har gått med på i kontraktet.

Lyssna nu: Det är DELL som betalar nu. DOM betalar för att ta emot din trasiga dator, DOM betalar för att fixa den, DOM betalar för att skicka ut en ny till dig. Du betalar inte ett skit. Om du inte ville ha datorn skulle du inte köpt den. Men du köpte den, alltså ville du ha en (fullt fungerande såklart). Nu är det så oturligt att den du fick inte fungerade, men då betalar dom allting så att du ska få en ny likadan som funkar.

Om DEN inte funkar, DÅ kan du börja snacka om ersättning, full retur osv osv. Men håll för fan inte på och gnälla som en liten unge när allt har gått rätt till enligt avtalet du har gått med på.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst denna tråden och sett MR Axis otrevliga stil (som borde få honom avstängd från forumet) så måste jag säga att det värmer i hjärtat att han fått en sådan defekt dator och jag hoppas att Dell står på sig och absolut inte ger vika hur mycket han än låter som en pubertal liten pojke som har käkat konstiga piller och känner sig arg.

Vad du måste förstå MR Axis är att hela värden inte snurrar runt dig och att dell behandlar dig som alla sina andra miljoner kunder och det spelar ingen roll hur mycket du står och stampar och skriker som en bortskämd snorunge som inte får godis av sina föräldrar på konsum. Du kommer endå få betala dom där 500 kronorna och vi som avskyr din attetyd och ditt pubertala sätt att uttrycka dig kommer sitta och gotta oss framför våra skärmar.

Det är upp till dig att veta vad som gäller när du köper en dator, vad händer om den är defekt? jo... den blir utbytt/reparerad. Om det var en viktig fråga för dig så borde du kolla upp innan vad som händer om varan är defekt och du vill häva köpet. Att bli arg på Dell för din egen oförmåga att undersöka något som tydligen var så viktigt för dig är bara löjligt.