Permalänk
Medlem

Men kör man spelet på low i 800x600 så försvinner själva poängen med spelet. Farcry i högre inställningar ser då mycket bättre ut.

Permalänk
Medlem

Det GÅR att köra Very High i DX9 (WinXP) genom att man editerar nån fil. Tyvärr har jag inte tillgång till den länken men det fanns nånstans i forumet på http://www.crysis-online.com/

Känns mer o mer som Very High och DX10 grejen bara är till för att locka folk att köpa Vista och DX10 kort

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

För mycket snack om FPS, så länge det är runt 30 så är det bra.. enligt mig

Ögat noterar bilden och skickar vidare impulsen till hjärnan. Hjärnan registrerar bilden, men därmed inte sagt att du har sett den.

Om jag spelar upp 200 bilder för dig under en sekund, sen tar jag bort en bild, kommer du att märka det då? nej.

Ett litet offtopicinlägg till; 100 Hz ger INTE 100 fps.

AMD Opteron 170 @ 3,0GHZ
Hyper-X 2GB
X1900XT 512 @ XTX Toxic
ASUS A8R32 MVP-DELUXE
2 x 250GB SATA 2

CRYSIS.

1400x1050
HIGH PÅ ALLT.
Förutom shadows.. och två saker till...

Och för mig plus en kompis så laggar det ingenting ngn stans!
E så nöjd, å det är så snyggt!
Ska kolla upp vad jag har för FPS, med CRYSIS inbyggda FPS test

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

100Hz betyder att skärmen visar 100 bilder sekund vad jag hört. sen ändras ju Vsync "stoppet" från 60-100 om du ändrar Hz från 60-100 ^^..

Men crysis är knappast krävande tycker jag, kör med mitt 7600gt i 1024x768 allt på medium förutom physics som är på high. å jag har runt 25-40 fps brukar inte gå under 30 dock.

fick förövrigt 39 fps i gpu bench med dom inställningarna

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Nej det är inte för mycket snack om fps, snarare för lite. Det är fortfarande inte rimligt att folk med high end maskiner får typ 25 fps eller liknande. Spelet behöver absolut optimeras.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Nej det är inte för mycket snack om fps, snarare för lite. Det är fortfarande inte rimligt att folk med high end maskiner får typ 25 fps eller liknande. Spelet behöver absolut optimeras.

Spelet är gjort för high-end-maskiner som finns ute nästa vinter människa.

Permalänk
Medlem

Haha om man maxxar allt ja. Men det flyter dåligt utan AA och på high, i förhållandevis låga upplösningar dessutom. Tror inte det är meningen

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Jag är mycket besviken. Själv har jag 15-20 fps i både medium och high, samma sak. Very High ska vi inte ens snacka om...
Amd dual core X2 5000+, 3gig ram 667, 8800 gts 640.,har även testat sänka upplösning blir inte mycket bättre.

Hoppas att de fixar prestandan lite innan det släpps. Jag minns att far cry var dåligt optimerat i demot men fulla spelet var det stor skillnad på.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweguardian
Personligen tycker jag det är ascoolt att jag med min dator *kolla på signaturen* kan köra Crysis på lägsta videoinställningarna icke klockat utan lagg Jga kör med XP ofc. Men iaf good job crytek. Är det någon som håller med? Är det helt annat resultat med ATI?

Min svärfar som har en p4 på 2.4-3 ghz, 1024 DDR1-ram samt 7600gt agp påstår att han kör det med nästan allt satt på högsta.. Är det ens möjligt med lägsta upplösningen? Det kan det fan inte vara :S

Permalänk
Medlem

Fps för mig så vill jag minst ha en stabil 60. Blir eftersläpningar annars när man siktar och sånt är riktigt irriterande i fps, speciellt i snabba fps som ut och quake.

Fast sen har jag då kompisar som inte är så kräsna som klarar sig bra på ~15fps och hackar till när en fiende kommer fram.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har levt med ett GeForce4 MX440 i tre år tycker jag att allt över 20 är bra FPS, oavsett typ av spel. Så jag kan gott köra singeplayer demot på 1280x1024 med de flesta settings på medium (physics och volumetric på low, texture, water och shaders på high) och det rullar på finemang. Det är dock inte mycket snyggare än FarCry, ska testa att ändra i den där filen och se hur det ser ut. Flyta lär det dock inte göra då...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

jag kör allt på medium i 1680x1050, det flyter väl inte helt optimalt men tillräckligt för mig Sätter man på high eller tweaker till very high får jag bara flimmer och spelet dör. Vet inte riktigt vad det är för fuffens men det spelar ju mindre roll när det iaf inte går att spela på de inställningarna.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Det är olika i olika spel hur låg fpsen kan vara innan det blir "hackigt"
Det beror på spelmotorn, testa spela cs med 30fps och jämför med spiderman 3 eller kanske lost planet så är det enorm skillnad.

Vissa spel flyter på 30-40fps andra flyter inte förns det är runt 50-60+ fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Eh.. skojjar du? På low-settings så ser spelet värre ut än Farcry...

Permalänk
Medlem

1680x1050

Allting på Very high i xp ( modd)

Flyter på fint. 25-40 fps. Helt spelbart.

I dx10= totalt ospelbart för långa perioder. 10min perioder bara för att dreggla går bra på höga inställingar sen blir det jobbigt.

Kräver kraft men men. Så är det väll. Om det blir mer optimerat när det kommer ut på riktigt blir jag glad, men jag klarar mig nu med

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar tror ni jag klarar av att köra med mitt system som kommer om 2 veckor?

Se signatur..

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Avstängd

Verkar som många med AMD bör installera Duald Core optimizer"

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Känns konstigt. Jag klarar köra 1280 x 800 (tror jag det är, nåt liknande iaf) i medium och 2x AA o det flyter på rätt bra, inte perfekt.
Men testar jag 1024 x 768 klarar jag också bara medium. Borde man inte klara köra high på nån upplösning med mitt system i sign?
Kan tilläggas att jag kör med vista o DX10

Permalänk
Medlem

Låter som crysis är lite före sin tid. kommer ihåg när man sa att comondore 64 hade bättre grafik än spektrum och tvärt om. orden "bättre grafik" borde ramas in.

Permalänk

Och spelglädjen/storyn är bra hahaha gnäll gnäll

Permalänk

Jag installerade crysis-demot här om dagen. Men det är något som inte är som det ska, texurerna försvinner allt eftersom jag spelar. har testat alla möjliga inställningar från absolut low till det högre, men det blir samma visa hela tiden. har ett Radeon x1800xt. Någon som vet vad som kan vara på tok?

Mvh

Visa signatur

Pints of Guinness makes you strong.. oh, and YOU look like I need a drink.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Min svärfar som har en p4 på 2.4-3 ghz, 1024 DDR1-ram samt 7600gt agp påstår att han kör det med nästan allt satt på högsta.. Är det ens möjligt med lägsta upplösningen? Det kan det fan inte vara :S

Visst är det möjligt men jag antar då att han inte spelar demot utan endast njuter av stillbilder av spelet:D

Citat:

Arzei Eftersom jag har levt med ett GeForce4 MX440 i tre år tycker jag att allt över 20 är bra FPS, oavsett typ av spel. Så jag kan gott köra singeplayer demot på 1280x1024 med de flesta settings på medium (physics och volumetric på low, texture, water och shaders på high) och det rullar på finemang. Det är dock inte mycket snyggare än FarCry, ska testa att ändra i den där filen och se hur det ser ut. Flyta lär det dock inte göra då...

Hmm man vill ju som minnas att Farcry ser skitsnyggt men det har ju gått ett tag sen man spelade det nu.
Kollade in lite screenshots från farcry och det ser ju bedrövligt ut i jämförelse med crysis:)
crysis ligger ljusår framför farcry i grafikväg vilket är helt förståligt annat vore knas.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]