Permalänk

papphammar skrev Ett annat vanligt fel är skorrande hörsnäcka i högtalaren. Det har jag(vid vissa samtal)

Samma här värkar som nästan alla har det problemett. tror inte på spräckt, jag skulle gissa mer på någon typ av skyddsplast tejp eller någott annat pappersliknande som kan ge från sig små vibrationer som får det att låta som spräckt högtalare vid vissa basljud. någon som öppnat sin o kollat om det finns sånt bakom högtalaren eller närheten. annars är det ny firmware som drar ner högtalarens bas toner efter som den inte klarar ljupare bas isåfall.
------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer ett litett test foto med ISO64 ISO100 ISO200 och ISO400
Det är beskurett men i orginalupplösning och orört i kvalite
Använd aldrig ISO200 eller ISO400. vill kameran använda det så gå in o välj ISO100 manuelt isåfall.

Lägger en länk. för bilden är ganska stor och skulle slöa sidan endel

http://hem.bredband.net/wermag/k850/k850_iso.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
papphammar skrev Ett annat vanligt fel är skorrande hörsnäcka i högtalaren. Det har jag(vid vissa samtal)

Samma här värkar som nästan alla har det problemett. tror inte på spräckt, jag skulle gissa mer på någon typ av skyddsplast tejp eller någott annat pappersliknande som kan ge från sig små vibrationer som får det att låta som spräckt högtalare vid vissa basljud. någon som öppnat sin o kollat om det finns sånt bakom högtalaren eller närheten. annars är det ny firmware som drar ner högtalarens bas toner efter som den inte klarar ljupare bas isåfall.
------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer ett litett test foto med ISO64 ISO100 ISO200 och ISO400
Det är beskurett men i orginalupplösning och orört i kvalite
Använd aldrig ISO200 eller ISO400. vill kameran använda det så gå in o välj ISO100 manuelt isåfall.

Lägger en länk. för bilden är ganska stor och skulle slöa sidan endel

http://hem.bredband.net/wermag/k850/k850_iso.jpg

Mja kanske högtalarproblemet är pga av vad du säger.
Ska lämna in min telefon, som är död, och se om dom kan "tvångsinstallera" firmwaren igen och på så sätt få liv i luren. Om dom har fått hem ny högtalare, vilket dom troligtvis inte har än, så ska jag be dom ta en närmare titt på det problemet också. (orkar inte sitta med en död telefon och vänta med att lämna in den tills dom fått hem högtalare)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Högre Iso ska man väll använda under dåliga ljusförhållanden och inte i fullt dagsljus!?

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem min k850. Behöver ett minneskort och såg att datorbutiken sålde micro sdhc 6gb kort för 456kr. Är dock osäker på om detta funkar då jag läst att den inte tar mer än 4gb och inte heller sdhc. Samtidigt läste jag någonstans att detta kort skulle funka med k850. Nån som kan bekräfta eller vet hur det ligger till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Espo
Har precis fått hem min k850. Behöver ett minneskort och såg att datorbutiken sålde micro sdhc 6gb kort för 456kr. Är dock osäker på om detta funkar då jag läst att den inte tar mer än 4gb och inte heller sdhc. Samtidigt läste jag någonstans att detta kort skulle funka med k850. Nån som kan bekräfta eller vet hur det ligger till?

Ja, det fungerar. Källa: egen användning.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk

Japp SDHC korten funkar har 6gb. Kommer komma i upp till 32gb. 8gb korten kommer nu också. finns på dustin nu.

Permalänk
Medlem

hur får man den blåa rutan att lysa ? har försökt allt, förstår inte hur man gör..någon som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiggy
hur får man den blåa rutan att lysa ? har försökt allt, förstår inte hur man gör..någon som kan hjälpa mig ?

Vilken blå ruta? D-paden lyser i vitt om det är den du menar.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Vilken blå ruta? D-paden lyser i vitt om det är den du menar.

men det ser inte ens ut som det på bilder

http://mobiltelefon.ru/i/other/june/16/sony_ericsson_k850i_li...

ser ju blått ut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiggy
men det ser inte ens ut som det på bilder

http://mobiltelefon.ru/i/other/june/16/sony_ericsson_k850i_li...

ser ju blått ut!

Aha men det där kan vara en testmodell. Min lur lyser vitaktigt mest.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Aha men det där kan vara en testmodell. Min lur lyser vitaktigt mest.

Jaha okej, men va dåligt =/ jag ville ha gröna men den fanns inte.. så jag bara tog blåa, trodde självklart att det skulle vara samma belysningstyrka men det vare ju inte.. nehe får väl nöja mig med den haha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiggy
Jaha okej, men va dåligt =/ jag ville ha gröna men den fanns inte.. så jag bara tog blåa, trodde självklart att det skulle vara samma belysningstyrka men det vare ju inte.. nehe får väl nöja mig med den haha.

Visst den svart-gröna kanske är snyggare men jag tycker inte den blå är ful alls. Sedan så kan man ju byta skal själv kanske när det svart-gröna kommer ut men jag tycker personligen att det inte är värt pengarna.
Ljusstyrkan du nämner är säkert densamma på alla lurarna.

HALLÅ, är det nån´som vet om det finns krusell classic case till K850 att köpa eller beställa från/i Sverige? Katshings preliminära lervansdatum är det 16:e nov men jag vill ha den nu!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Det skulle vara fint om någon med K850i kunde skrivit ihop en liten recension med bilder på och av den samt säga vad ni tycker lite mer precist. Det är alltid roligt med en recension. Ska förmodligen investera i en på lördag om allt vill sig väl!

Permalänk

+Bra högtalare på baksidan.
+Bra bilder (om man inte är foto freak och väldigt petig)
+Video 320x240 30bs bra kvalite
+Kannon bra display

-Hörlurs högtalare (på höggsta volym låter den lite spräckt i vissa toner.inge stort men skorrar lite)
-lite seg i Media menyn (specielt med mycke musik när man bläddrar där)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
+Bra högtalare på baksidan.
+Bra bilder (om man inte är foto freak och väldigt petig)
+Video 320x240 30bs bra kvalite
+Kannon bra display

-Hörlurs högtalare (på höggsta volym låter den lite spräckt i vissa toner.inge stort men skorrar lite)
-lite seg i Media menyn (specielt med mycke musik när man bläddrar där)

Displayen ser faktiskt onekligen bra ut och vad jag har sätt är kamera också helt klart bra (för en mobilkamera). Hur är kvaliteten på mobilen i övrigt? Känns den solid och bra och är den plastig? På min W800i som, har t.ex. joysticken helt pajat. Tur att det inte är det på K850i:an. Är det någonting som du känner att ''här kan det gå sönder/slitas lätt''?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oyfr
Displayen ser faktiskt onekligen bra ut och vad jag har sätt är kamera också helt klart bra (för en mobilkamera). Hur är kvaliteten på mobilen i övrigt? Känns den solid och bra och är den plastig? På min W800i som, har t.ex. joysticken helt pajat. Tur att det inte är det på K850i:an. Är det någonting som du känner att ''här kan det gå sönder/slitas lätt''?

Ja en del klagar på knakigt nere vid batteriluckan, jag har klarat mej från det. K850 ÄR en fingeravtrycksmagnet och jag anser att en väska(helst då krusell's classic case) är helt nödvändigt. Jag tycker inte att telefonen som sådan verkar dåligt/klent byggd. Damm kommer gärma in innanför glaset(kameran) men det åker man till service centret å får fixat. Finns lite barnsjukdomar såsom skorrande ljud i telefonen när man pratar i den(i mitt falla var det ett metallspån som låg i högtalaren) En del har haft problem med att kameraluckan ej öppnar sej. Lite fel å småbrister som sagt men tyvärr är det ju så att i princip alla telefoner har fel när dom är nysläppta.
En del saker blir säkert bättre efter nästa firmware-släpp.

Jag tycker att den är så godis, fast att jag har haft fel på den. Bra kamera och bra musikspelare(megabass å allt)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ja tycker knappsatsen är lite halvklumpig och touchknapparna är inte alls lika smidigt som på 800. I övrigt känns den som sagt plastig och drar till sig fingeravtryck som satan den är även rätt seg i de flesta menyer speciellt när den behöver data från minneskortet (mediaspelaren framförallt då).

Där har du det negativa så är allt annat på topp helt enkelt Ett riktigt nice köp tycker jag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket K800i kan vara värd om man byter in den i butik? Funderar på att skaffa denna K850an nu.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Någon som vet hur mycket K800i kan vara värd om man byter in den i butik? Funderar på att skaffa denna K850an nu.

Fråga i butiken eller kolla på t.ex blocket vad dom går för.

Jag frågar igen: Är det nån´som hittat nåt´ställe som säljer Krusell's classic case till K850 i Sverige(butik här eller svensk hemsida) Jag vill köpa den nu alltså. Inte om två veckor.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Fråga i butiken eller kolla på t.ex blocket vad dom går för.

Jag frågar igen: Är det nån´som hittat nåt´ställe som säljer Krusell's classic case till K850 i Sverige(butik här eller svensk hemsida) Jag vill köpa den nu alltså. Inte om två veckor.

Ok, men tror nu att jag kommer ta den på avbetalning fast det inte är lönt i det långa loppet men hellre att det försvinner 30€ i månaden än allt på en gång.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hur fasen byter man låt när knapplåset är på?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Hur fasen byter man låt när knapplåset är på?

Håll ner volymknappen någon sekund.
Någon som vet om det går att pausa med knapplås på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19

Någon som vet om det går att pausa med knapplås på?

Det ska gå om du har headsetet i .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Håll ner volymknappen någon sekund.
Någon som vet om det går att pausa med knapplås på?

Okej.. tackar

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Har just beställt denna ljuvliga skapelse, eller det hoppas jag att den är för kommer ge min K800i till brorsan. Beställde från cdon.com då det är vad jag vet den billigaste återförsäljaren i Finland av K850i.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Vafan jävla touchknapp. Prata telefon idag och när jag la på så hadde den skickatt SMS till första personenn i telefonboken. När man håller telefon mot öratt nuddar touchknappen öratt oxå och Mitten touchknappen trycker man flera gånger på den så skickar den SMS till första namn i telefonboken. tänk på det håll ut mobilen så ni inte håller den helt mot öratt.. MYCKE DÅLIGT.

Måste man ha knapplås på när man pratar oxå eller.

Nu måste man lägga in en NONAME utan telnr som första person i telefonboken för den skickar mess när man pratar.

Permalänk
Medlem

Står i valet och ska skaffa en ny "lek" mobil. Står och väljer mellan P1 och K850i. Vilken tror ni man blir mest nöjd med i överlag? K850i verkar ganska nice om man ska digga musik påväg någonstans men WLAN i P1 står ganska högt upp på min önskelista. Dock är batteritiden katastrofal i P1 har jag märkt när jag lekt med en på jobbet.

Vilken bör jag ta?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Någon som köpt från cdon? Hur länge tog det till ni fick telefonen? Allstå generellt hur snabba är de?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Står i valet och ska skaffa en ny "lek" mobil. Står och väljer mellan P1 och K850i. Vilken tror ni man blir mest nöjd med i överlag? K850i verkar ganska nice om man ska digga musik påväg någonstans men WLAN i P1 står ganska högt upp på min önskelista. Dock är batteritiden katastrofal i P1 har jag märkt när jag lekt med en på jobbet.

Vilken bör jag ta?

Det vet du bara själv!

Gör en "skall och bör lista" Där du gör en rubrik med "skall" där du skriver ner funtioner som telefonen SKALL ha. Sedan gör du en annan rubrik med "bör" där skriver du saker som telefen "BÖR" ha- alltså inte absulut måste ha.
När du sedan benat ut vad som är viktigast och halvviktigt så matchar du det mot dom olika telefonmodellerna. Lite tankeverksammhet innan kräver ju dessa listor- alltså du måste bestämma dej om du t.ex kan leva utan W-lan eller inte. Och så vidare. Man jobbar ofta efter denna modell i den offentliga upphandlingen för att få fatt på essensen och det mindre centrala av det man verkligen är ute efter för typ av produkt. Kör hårt!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk