"Fps drops" i spel och film

Permalänk
Medlem

"Fps drops" i spel och film

Hejsan, mitt problem startade för några dagar sedan då jag satt och spelade World of warcraft och jag märkte att fps:en började sjunka frekvent var sjätte sekund till runt 10, ligger annars runt 50-60, och detta sker med ett jämt mellanrum med 6 sekunders intervaller. Det är inte bara i WoW det strular, utan precis alla spel jag testat, allt från Unreal Tournament 3 till Age of Empires. Jag har inte överklockat eller något sånt, tycker att det är jävligt skumt att det bara händer så där utan anledning. Har även lagt märke till att det kan bli fps drops i en del filmer man kollar på numera, och de varar bara i cirka 1 sekund, men det är nog så jobbigt då de händer med så jämna mellanrum.
Mitt system: Geforce 7900GS, AMD s939 2.4 ghz, 2gb ramminne. Har originalkylare till allting, och tempen ligger på normal nivå. Datorn har aldrig strulat förut, så kanske är något virus/spyware som spökar :x?
Kan tillägga att det fungerar bra i windows, får inga drops där, bara i grafikkrävande sammanhang.