Hetaste märket på grafikkort?

Permalänk
Medlem

Hetaste märket på grafikkort?

Vilket är det just nu hetaste märket på grafikkort? BFG? XFX? Annat?

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Medlem

Vilket är det hetaste bilmärket, ungefär samma fråga men jag säger Asus.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det var ne rolig fråga:P Men Hetaste är billigaste. Vill du ha hetaste köp det som är dyrast. Ger mest status! Palit harju gjort lite egen lösning (det var väl palit?) så de är ju rätt heta.!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Vilket är det hetaste bilmärket, ungefär samma fråga men jag säger Asus.

Njae... finns väl alltid något märke som folk tycker är lite hippare än de andra. Är det BFG eller XFX eller kanske båda som överklockar sina kort?

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk

Skulle vilja säga de kort som säljs med vattenkylning och snabbare minnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Skulle vilja säga de kort som säljs med vattenkylning och snabbare minnen.

Ok, vilka märken erbjuder det?

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att club 3d är hett, eftersom att deras kort är stilrenare (jag syftar på nVidia främst) , inte en massa gubbar och figurer på dem, också låter ju club 3d lite "finare" enligt mig, fast de egentligen inte är några speciella kort.

Permalänk
Medlem

Håller alltid på Asus, i vått och torrt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

De som levererar utan kylning

Nä men smaken är som baken - delad

Byggar man kort utifrån samma komponenter spelar det mindre om man märker dem A eller B.

Om man nu föredrar att ha ett A eller ett B på sitt kort är helt upp till dig.

Självklart som konsument spelar en uppsjö andra orsaker in när man ska köpa ett grafikkort. Återförsäljare, pris, lagerstatus etc.

När vi väl är ute och fiskar på djupare vatten kan vi börja diskutera om vad hett egentligen innebär.
Design, finesser, kvalité, kylsystem, support, alternativa lösningar men kanske framför allt prestanda.
Och då är vi tillbaka till ruta ett. Samma komponenter presterar identiskt oavsett man kallar de A eller B.

Hur var det nu. Om jag köper till en bättre kylare så är väll kortet "hetare"? Eller...

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk

Leadtek! Det är stilrent och snyggt kolla in detta gf kortet så förstår ni

http://www.forum3.ru/pick_image.aspx?width=300&height=300&cod...

Stilrent

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem

Leadtek , snyggaste

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Foxconn är teh shit.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Gainward så klart, för de har en riktigt snygg brud på kartongen i nuläget.

Själv har jag ett gammalt 7800 med tillhörande kartong, där är det nån random japansk manga-brud, sån jävla let down när jag köpte det av min polare och fick se kartongen. :/

Men Leadteks variant av kylaren som det var bild på ovanför här var fin annars.

Visa signatur

««« »»»