CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Absolut, fasen vad STALKER skulle mått bra av CryEngine2-motorn.

Nej jag menar inte på det sättet, stalker har fortfarande fin grafik (självklart inte lika bra som crysis då) men att man moddar anomalierna in i crysis. Du vet de där oförklarade fenomenen som finns överallt i stalker och dödar saker fort när de utlöses. Det tycker jag skulle vara mycket kul. Det finns ju tornador i crysis, och anomalier bygger lite på samma idé. Så det skulle vara möjligt och iinte så svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
kör du med nya beta drivrutinen är det ju inte så lustigt +7% i prestanda pga sämre grafik

Sämre grafik myass. Visa mig före/efter screenshots, annars tar jag det med lika mycket salt som allt snack om "Image Quality" mellan drivers
Det räcker inte om nån forumit hävdat att de hittat nån ny hård texturoptimisering, det ska vara nåt som tydligt märks ingame annars spelar det ingen roll ju

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

finns flera trådar om det, kolla deras bilder, jag ser ialafal skilnad

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Skicka länk då

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Skicka länk då

Kanske inte ska vara så lat och, sedan hitta saker på egen hand, smartass? Är ju till o med nyheter på många datorsiter.

Permalänk
Medlem

Ursäkta, smartass? Ni kanske ska testa fakta själva istället för att glo på screenshots..
Det där hade jag hört om förut, det är optimeringar som nvidia byggt in i sina senaste drivers för just Crysis.exe, som man för övrigt inte ser en dugg skillnad på, förutom en enda sak.. Vattnet uppdateras toklångsamt.
Anledningen att jag bad om länk va för att han bara skrev att jag skulle kolla på screenies utan att ens ge en källa, rätt meningslöst.

Ändrar man namn på Crysis.exe till typ bajs.exe används inte de där optimeringarna, och vattnet uppdateras on-the-fly som sig bör. Men gissa vad, det är tillochmed ÄNNU mer smooth då

Så ni kan ju ta era "7% sämre grafik för 7% mer prestanda" upp i era egna smarta ass, eftersom det inte gör nån skillnad what so ever förutom just vattenuppdateringen, som för övrigt inte ger någon prestandasänkning alls när det inte är optimerat så, på mitt system iallafall. Kan ju inte kommentera om hur det är för er andra.
Sen kanske ni vill hitta på nåt annat som att det ALLTID är aktivt med de nya driversen (vilket det inte är), då kan jag tillägga att jag testat med mycket äldre drivrutiner också, och det är ändå smooth.

Too bad för er, kul för mig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Hej och hjälp!

Jag sitter med en sprillans ny burk och får FPS som är helt åt skogen. Jag tweakat lite hit och dit men får inte koll på läget...

PC:
Vista 64bitars
GeForce 8800 Ultra (drivare 169.04)
2 GB ram
Intel E6850 3.0 GHz
Raptor disc 10000 varvare

Nu har jag ställ ner allt till medium och stängt av AA samt ställt upplösningen till 1280x960 och har bara högst 20 FPS!!!

Nån som kan hjälpa mig att förbättra detta??!

Tack på förhand!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickehallgren
Hej och hjälp!

Jag sitter med en sprillans ny burk och får FPS som är helt åt skogen. Jag tweakat lite hit och dit men får inte koll på läget...

PC:
Vista 64bitars
GeForce 8800 Ultra (drivare 169.04)
2 GB ram
Intel E6850 3.0 GHz
Raptor disc 10000 varvare

Nu har jag ställ ner allt till medium och stängt av AA samt ställt upplösningen till 1280x960 och har bara högst 20 FPS!!!

Nån som kan hjälpa mig att förbättra detta??!

Tack på förhand!

Testa att installera om alla drivare, alltså grafik, ljud och sånt. _INTE_ moderkortets dock.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Hmm, hur lägger man till karaktärer i Sandbox2?

AI soldater osv alltså

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

BTW, Får ni inte igång sli så byt namn på cyrsis.exe till utgame.exe har funkat på allt jag testat hitills

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Testa att installera om alla drivare, alltså grafik, ljud och sånt. _INTE_ moderkortets dock.

Har testat att lägga på senaste för ljudkortet och grafikkortet. Dock ej för hårddiskkontroller, moderkort mm.

Inget hjälpte...

Men visst borde det gå och köra i högre FPS med den prestandan jag har i burken?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickehallgren
Har testat att lägga på senaste för ljudkortet och grafikkortet. Dock ej för hårddiskkontroller, moderkort mm.

Inget hjälpte...

Men visst borde det gå och köra i högre FPS med den prestandan jag har i burken?

ja självklart, testa att installera om spelet. Får du rimliga fps i andra spel?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att köra dx9 i Vista?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Hur gör man för att köra dx9 i Vista?

Jag går in i spelmappen och högerklickar på crysis iconen så kan man välja.

La upp en skärmdump tidigare i tråden, här är den:

http://pici.se/145318/

Permalänk
Medlem

ah komplicerat ju Nu kanske man kan spela på low utan att det laggar Vad är det för skillnad mellan dx9 och dx10 i low\medium? "bättre optimerat" i dx10?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Jag går in i spelmappen och högerklickar på crysis iconen så kan man välja.

La upp en skärmdump tidigare i tråden, här är den:

http://pici.se/145318/

Eller så lägger man till -dx9 i shortcuten för er som inte har nån shortcut på start menyn som jag.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Det här verka bli bästa FPS spelet sedan HL2 och farcry. Har nog aldrig spelat ett demo så mångar gånger om som crysis.
Ser verkligen fram emot retail. Hoppas bara det håller i sig i minst 10 h.

Sen tycker jag man mer och mer accepterar de låga 25-40 FPS. För faktiskt till skillnad från andra spel, så flyter det på rätt fint i 30 måste jag säga nu i efterhand. Men desto lyckligare hade man varit om man fick uppleva det i high/veryhigh @60+

Men men hursom kommer inte jag köpa nån ny hådvara bara pga crysis för att tjäna ynka 10-15 fps. Får hoppas på bättre prestanda med nya nvidia drivisar samt release patchen gör susen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=32bc...
Brief Description
The Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86) installs runtime components of Visual C++ Libraries required to run applications developed with Visual C++ on a computer that does not have Visual C++ 2005 installed.

Ladda ner det där
Du ska ju redan ha det installerat "automatiskt", men ibland kan det ju bli fel, så

danke... men jag får följande felmeddelande när jag försöker installera C++ 2005..

BLÄ på vista problem!

VILL spela demofan med mitt nya 8800GTX och DX10 DAMMIT!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Bokade ett ex av Crysis i förrgår. Längtar som fan, har inte fått möjlighet att lira demon än Finns det några nycklar ute?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

SP demot är och har alltid varit gratis

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Ursäkta, smartass? Ni kanske ska testa fakta själva istället för att glo på screenshots..
Det där hade jag hört om förut, det är optimeringar som nvidia byggt in i sina senaste drivers för just Crysis.exe, som man för övrigt inte ser en dugg skillnad på, förutom en enda sak.. Vattnet uppdateras toklångsamt.
Anledningen att jag bad om länk va för att han bara skrev att jag skulle kolla på screenies utan att ens ge en källa, rätt meningslöst.

Ändrar man namn på Crysis.exe till typ bajs.exe används inte de där optimeringarna, och vattnet uppdateras on-the-fly som sig bör. Men gissa vad, det är tillochmed ÄNNU mer smooth då

Så ni kan ju ta era "7% sämre grafik för 7% mer prestanda" upp i era egna smarta ass, eftersom det inte gör nån skillnad what so ever förutom just vattenuppdateringen, som för övrigt inte ger någon prestandasänkning alls när det inte är optimerat så, på mitt system iallafall. Kan ju inte kommentera om hur det är för er andra.
Sen kanske ni vill hitta på nåt annat som att det ALLTID är aktivt med de nya driversen (vilket det inte är), då kan jag tillägga att jag testat med mycket äldre drivrutiner också, och det är ändå smooth.

Too bad för er, kul för mig.

Nej lita på mej, vattenreflektioner drar lätt så mycket prestanda, Prestandan bör nästan dubbleras om man tar bort vattenreflektioner öht (De skulle dock behöva vara samma som din skärmupplösning då, vilket de inte är) pga att man måste rendera hela miljön en gång till upp och nedvänd, sedan bara visa den bilden ovanför vattenytan (under vattnet blir det havsbottnen som reflekteras på vattenytan). Så mindre uppdateringar lägger nog till 7% i prestanda. Och som vi kan se på bilderna så är det mycket fulare med utsträckta reflektioner.
Ang. dina prestandaökningar så tror jag inte ett skvatt på dem, och jag vill se mer pålitliga källor till det.

Sen så använder Crysis DX10-shaders, så man får bevisligen bättre bildkvalitet i DX10-läge.

Permalänk
Medlem

Är grafikinställningarna i Sandbox samma som man har i demot?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sqd
Är grafikinställningarna i Sandbox samma som man har i demot?

Nej jag använder tweakade inställningar så det ser nästan ut som very high i själva demot, men i sandboxen så ligger inställningarna ändå på high. Dessutom används inte bloom på vissa saker då.

Permalänk
Medlem

Ah okej :/ det går inte att ställa in den i Sandbox?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

Tack för din beställning på Electronic Arts BV. Det datum då den förbeställda produkten ska lanseras har ändrats.
Den produkt som beställningen nedan gäller kommer att lanseras den 9 november 2007

Beställnings-ID: xxxx
Produkt-ID: xx
Produktnamn: Crysis

YES!!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

D åhar du ca 30minuter kvar av den första dagen med Crysis eller?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara en Pre-Release som inte går att låsa upp än

edit: eller inte, har fått upplåsningskod, tankar crysis nu, klart om ~3h

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sqd
Ah okej :/ det går inte att ställa in den i Sandbox?

Jo, gå in på config spec, där gårm det att ställa in LOW, MEDIUM, HIGH, samt VERY HIGH. Om du har XP så kan du max ha HIGH.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxxx
Verkar bara vara en Pre-Release som inte går att låsa upp än

Står det upplåsningsdatum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxxx
Verkar bara vara en Pre-Release som inte går att låsa upp än

edit: eller inte, har fått upplåsningskod, tankar crysis nu, klart om ~3h

Förstår inte riktigt varför det skulle släppas nu bara, nog för att de svenska butikerna har lite olika datum men Crysis egen sida listar den 15/11 som release.

Men kollat lite nu och du är ju inte ensam direkt.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower