PC-Spel med grym story

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Fan blir ju skitförbannad när det inte funkar att installera skitspelet.

Om du menar dreamfall så installerade jag det nyss (64 bit vista) . Som Dvärgen sa också, vampire spelat är underbart också. Speciellt som malkavian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Om du menar dreamfall så installerade jag det nyss (64 bit vista) . Som Dvärgen sa också, vampire spelat är underbart också. Speciellt som malkavian.

Men då hade du inte en windowspartion med mindre än 7 gb ledigt på.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Hade man bara kunnat installera det trots att ma har en systemdiskC:\ som bara har 10 gb så hade det kanske kunnat vara bra. SÄMSTA INSTALLERN GENOM TIDERNA. Jag kan inte installera den trots att jag ändrar i regedit. Funkar inte med mitt windows 64 bit:/

Hade du bara itne varit lat så hade du fått reda på vad problemet var, aka använt google.

Gå till google skriv: dreamfall install problem, tryck på jag har tur.

tada: http://forums.longestjourney.com/showthread.php?t=2037

Var svårt att hitta lösningen till problemet.

Förövrigt rekommenderar jag att ni spelar igenom The Longest Journey före Dreamfall dock inget måste.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hade du bara itne varit lat så hade du fått reda på vad problemet var, aka använt google.

Gå till google skriv: dreamfall install problem, tryck på jag har tur.

tada: http://forums.longestjourney.com/showthread.php?t=2037

Var svårt att hitta lösningen till problemet.

Förövrigt rekommenderar jag att ni spelar igenom The Longest Journey före Dreamfall dock inget måste.

Satt och googlade närmare en timme. Hittade den länken också. Dock funkade inte den lösningen. Såg ju att det fungerade för en med ett winxp pro x64 men samma sätt fungerade inte med mig. För man skulle ju inte behöva starta om datorn stod det. Och jag vill inte gärna starta om datorn efter att ha ändrat programmappar i reg.

SÅ anta inte bara en massa lille du.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Gears of War

Really? Lirade just igenom det och jag fattade verkligen inte varför man direkt slogs... det var ju så många frågor man inte fick svar på. Jag kanske har missat något, men men

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Rent storymässigt kan jag ju inte rekomendera Gears of War som vissa andra här, och som en tidigare person undrade, varför tidsbegränsningen? de storymässigt bästa spelen är de gamla godingarna man aldrig glömmer bort.
Just nu finns det ju inte mycket annat med bra story, the witchers är underhållande och helt okay, men inget man går i taket för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Bioshock

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tja riktigt bra storys finns i:

Mafia
Grim Fandango

/ ops sorry missade tidsbestämmelserna, låter mina favoriter stå kvar ändå.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Really? Lirade just igenom det och jag fattade verkligen inte varför man direkt slogs... det var ju så många frågor man inte fick svar på. Jag kanske har missat något, men men

Jag var inte så värst seriös, tycker Gears of War har en fullständigt värdelös story. Man kliar sig i huvudet när man är klar och undrar va fan som hände.^^

Mafia har extremt engagerande story så det måste man spela.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundsten
Tja riktigt bra storys finns i:

Mafia
Grim Fandango

/ ops sorry missade tidsbestämmelserna, låter mina favoriter stå kvar ändå.

Såna spel finns inte längre... ehm felformulerat... såna spel skapas inte längre. Monkey Island-serien har en grymt bra (kanske lite vriden och humoristisk) story...

I nutid så är väl det nyaste spelet i Nancy Drew-serien ett av de få jag tycker är lite fängslande... "Legend Of The Crystal Skull". Ett spel där man för omväxlings skull får använda hjärnan och tänka rejält.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Still Life, bra spel med bra story

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Jag har spelat hur många spel som helst, har ca 17 års spelerfarenhet.

Vad har detta lärt mig? Det finns många bra spel, men det finns inte många fängslande spel. Inte ifrån 2006+ iaf.

Bra, fängslande spel som inte är så värst gamla:
*Kotor1
*NWN1
*Morrowind
*Paper Mario (GC)

Sen finns det många andra bra spel som WoW osv, men dessa kommer jag på nu, som inte är stenåldersspel.

Permalänk
Medlem

Såg att Kotor har nämnts flera gånger i tråden.
Rekommenderar ni att man spelar båda spelen eller kanske bara uppföljaren?

Permalänk
Medlem

Både spelen.

Permalänk
Medlem

Mafia helt klart, sedan om du vill ha tung RPG baulder gate och ice windale. Men the witcher har en underbar stämmning och handling.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11