Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Mjo men hans ban är ju ingenting värt. Du vill ju förmodligen inte spela med/mot honom igen ändå? Och hans ban hamnar inte på någon annans lista ändå:)

Ah där ser man

Permalänk
Medlem

Banlist

Har inte läst alla inlägg, så det är stor chans att detta inlägg redan finns, men enligt mig så finns det många som missbrukar dedär med att "lagga ut".

Det finns ju många som "pluggar" dvs. drar ut sin internetsladd, enbart för att
få folk o visa barmhärtighet med sin banlist.
Du tror att personen laggar ut, men i själva verket har de dragit ur sin sladd.

Men håller med om att detdär med banlist är svårt.
Om någon otrevlig, tråkig dotanörd bannar en så har man ingen chans att försvara sig. Jag vet själv att jag har blivit bannad när jag dragit från ett game, men detta efter att två redan har dragit. Man brukar säga 3v5 = Free to leave.
Men alla håller inte med om detta. Det är ju upp till en själv, tyvärr.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

IRL kompis till mig använder banlist hej villt. Läste hans anledningar.

"Noob"
"Can't hook"
"Spirit Walker retard"

Jag mycket roligt man skrattar när man läser en del av hans bans

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
"Noob"
"Can't hook"
"Spirit Walker retard"

Det är så det brukar vara för det mesta

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Man vill ju möta folk som kan spela och är lika bra eller även lite bättre än en själv

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tson
Jag är imot banlist. Visst har det sina fördelar men när en 11-årig tysk skitunge bannar en bara för att man inte är tillräckligt bra på dota så har det gått för långt. Att köpa ett spel för att ha KUL och sen bli bannad av en nästan 10 år yngre skitunge är bara för mycket...

Feeders ska bannas^ (typ 1-8 i stats) joina noob games istället =P

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

snudd på necropost?

"pro" är ju relativt. Joinar man ett pro game så finns det inget som säger att man inte åker på råstryk även om man ser sig själv som en "pro".

började spela DOTA nu igen efter ett långt upphåll, var glad att se att det finns assists. Spelar man ett game och har som du sa Laars (1-8) i stats men med 18assist så är det ju inte dåligt, snarare otur

Permalänk
Medlem

Att joina ett "pro"-game på battle.net är som att be om att inte få spela klart matchen. För övrigt kan -apem aldrig vara "pro", jag skulle vilja säga att undvika spel med "pro" eller "em" i namnet är det bästa sättet att njuta av dota, för det första möter man trevligare spelare som ofta accepterar folk som inte stigit över den relativt höga inlärningskurvan (jag är en av dom så ni är alltid välkomna :>), plus att det är mindre leavers och noobs i allmänhet.
För det andra slipper man obalansen mellan hjältarna som finns i -em, folk kör ju nästan uteslutande carryhjältar eftersom det är så sjukt lätt att farma till sig bra items.

Nej, public kräver egentligen ingen egentlig skill utan det handlar helt om fiendens och ens lag intelligens, jag har sett mig själv förlora (som är mer skillad än dom flesta på b.net) allt för många gånger mot folk som egentligen inte är särskilt duktiga.

Att joina -lc rekommenderar jag också, mycket lättare att lasthitta och denya utan lagg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
dotapickup solves.

Visa signatur

○ Citera

Permalänk
Medlem

Banlist suger till allt förutom att joina games ^^,
Spelar så lite dessa dagar så jag orkar inte bry mig om leavers, dock måste jag ta av mig hatten för dom som spelade i mina 2 games idag då ingen leavade.