Ingen signal till skärm efter byte av moderkort..

Permalänk
Medlem

Ingen signal till skärm efter byte av moderkort..

Hej,

Jag bytte mitt moderkort på datorn för ett litet tag sedan och skruvade dit alla komponenter som sig bör. Startade sedan upp datorn och det såg bra ut. Efter tag kom ett meddelande om "warning, new CPU installed", efter det gick jag in i BIOS för att ändra tid och datum. När jag sedan sparade inställningarna och avslutade BIOS blev skärmen svart och jag har inte fått igång den sedan dess. Jag har provat att rensa BIOS, byta plats på minnen, demontera alltihop och montera det igen samt kollat kabeln mellan grafikkort och skärm, allt utan gott resultat. Har också kollat skärmen på annan datgor och den är det inget fel på. Det enda jag inte gjort är att kolla grafikkortet men det är också det enda.. Kan man mäta på det för att se om det fungerar? Känns långsökt att grafikkortet skulle paja av att jag ändrade datum i BIOS..

Datorn startar upp och fläktar går igång, däremot hörs inget pip whatsoever. Ska det inte göra det om allt är grönt?

Setup:
Moderkort: ASUS K7N8X E Deluxe
Processor: AMD 2400+
Minne: 2x512 mb kingston DDR400
Grafikkort: ATI Radeon 128mb
m.m.

Jag behöver verkligen hjälp så jag är tacksam om ni tar er tid att läsa detta! Skulle vara sååå skönt om det var något enkelt jag missat, blir så jobbigt och dyrt annars!!

MVH,
Emil

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem ... Allt startar fläktar/cdrom/hd/lampor men skärmen är svart och jag hör aldrig processor pipet. Inget av mina delar är nya utan den slutade bara fungera en dag. Har själv rivit i och ur allt kopplat löst allt man kan koppla löst flyttat på minnena resettat CMOS testat skärmen på en annan dator samt köpt ett nytt nätagg och grafikkort. Men problemet kvarstår! Börjar bli lite desperat här Please help!