Permalänk

HP notebook mystiskt fel

Hejsan. Flickvännens HP Pavilion dv5009ea började bli seg och jag tyckte det var dags att formatera om den. Jag lade in win XP pro sp2 vilket gick smärtfritt som vanligt.
Efter ominstallationen lade jag in ganska basic program. antivirus, word men även Photoshop och Illustrator.
Jag tänkte att nu när hela datorn ändå var nyformaterad och fräsch så passade jag på att uppdatera bland annat bios. Jag aktiverade dessutom "komprimera enheten för att spara diskutrymme" på hårddisken och defragmenterade hårddisken.

Nu till det mystiska problemet!

Vid ett flertal tillfällen har datorn blivit svart och släckts helt utan att det går att få liv i den igen. Men själva datorn, processorn, hdd och allt rullar på som innan. Det visas inget felmeddelande. När man startar om är allt som vanligt igen.

Inga särskilda program har körts vid tillfällena.

Tack på förhand!

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem

"komprimera enheten för att spara diskutrymme" slöar ner, skulle inte rekomendera att ha det på. Kanske inte är orsaken till ditt fel, kör en kontroll på minnet med tex Ultimate boot cd (som innehåller bla memtest)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

mm ok ska testa det. det är inget med grafiken då? la in HPs egna drivrutiner men ändå :/

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l