Permalänk

Ftp?!

Hejsan. Har en gammal hederlig DI-624+ med senaste firmware. Jag vet att den inte är någon höjdare men skulle någon kunna guida mig på ett enkelt sätt för att sätta upp en enklare FTP?
steg för steg för en nybörjare. Hur gör man?

Tacksam för svar!

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Inaktiv

Tvivlar på att den routern har någon FTP inbyggd. Det du behöver (och kanske menar) är en FTP server på din dator, och ställa in Portforward på routern.

Det finns en uppsjö av enkla FTP servrar som är gratis på Internet. Kolla på www.download.com eller googla. På www.portforward.com kan du läsa en step-by-step guide hur man portforward för just din router.

Lycka till

Permalänk

Jo alltså den har ftp o så som man kan aktivera i routern, men då måste man ange en adress. Jag vill dela ut min portabla hårddisk i vårt nätverk som en ftp. det måste väl gå? och ja jag har modem innan routern. Zyxel ngt..

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem

Den har väl bara ftp för att skicka in ny firmware. Om inte din portabla hårddisk har en inbyggd FTP så kan du nog glömma din idé.

Permalänk
Medlem

Kk, modemet kan ha en del med i varför det inte går att köra FTP..

Men om det är en portabel, är det inte lättare att införskaffa ett extra par kablar och flytta mellan datorerna?

Permalänk
Medlem

Senast jag testade en sådan D-Link så fanns det ingen inbyggd ftp (Däremot så finns det funktioner för att forwarda ftp trafik igenom den) så jag tror att du missuppfattat det hela. Eller så kanske jag missuppfattat dig ? Om du vill dela ut din hårddisk så måste den har någon inbyggd ftpserver funktion.

Permalänk
Medlem

Om modemet gör vad det ska dvs inte delar ut ipadresser och har sig så är det ju enkelt att fixa, installera en FTP server på datorn, fixa konton och tillgång till den portabla hårddisken sen portforwardar du ftp portarna till din burk.

Portarna är 20 och 21, du behöver även se till så att din burk får samma ipnummer helatiden, enklast är att confa routern så den ger dig samma varje gång burken begär ett nummer.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]