World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

för du får globalcooldown från din första stance byte.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

aww.. så var de bekräftat då.
"Drysc has confirmed that moving the Arena Season 1 gear to the honor vendor is part of the Season 3 event and has therefore been delayed along with Season 3. This means that you will be able to purchase Season 1 gear with honor on November 27th when Season 3 begins or on November 28th for European servers."

www.wowinsider.com

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
för du får globalcooldown från din första stance byte.

finns det nån lösning på detta? har många macro som bygger på den funktionen :/ det funka ju innan patchen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
finns det nån lösning på detta? har många macro som bygger på den funktionen :/ det funka ju innan patchen

Klicka flera gånger kanske?

3 gånger för det macrot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Klicka flera gånger kanske?

3 gånger för det macrot.

,

det har alltid fungerat innan men nu så spammar jag bara zerk stance byter aldrig till battle :S

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson

min specc ser fortfarande exakt likadan ut ner till Sweeping i fury och ner till MS i arms den enda skillnanden för mig är i princip disarm skiten eller skit o skit ganska kul när man kan dissa de flesta warriors nuförtiden

Du är ju arms, lite tråkigt för dom som kör dualwield och får ha sweeping strikes och massa annat skit!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk

någon som får:

The file "C:\Program\World of Warcraft\Data\patch.MPQ" could not be renamed to "C:\Program\World of Warcraft\Data\patch.MPQ.Trash". (ConflictManager::ResolveConflicts/3)

efter 98% när man patchar? och vet vad man gör åt saken? gjort en post på blizzards tech support forum men faan dom ger ingen lösning : /.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
,

det har alltid fungerat innan men nu så spammar jag bara zerk stance byter aldrig till battle :S

testade ett macro för byta till zerkstance, sen zerk rage. då fick jag klicka 1 gång för att byta till zerkstance, sen igen för zerkrage. peppra jag bara så fick jag zerkstance helat iden, va tvungen att vänta tillz GCD gått ur innan jag kunde trycka igen,

sket dock i att använda macrot för det va bara jobbigare tycker jag gillar ite riktigt macron

Permalänk

hur ska jag överleva all stance dance nu när mina macron sviker mig! må macro uppdaten i patch 2.3 brinna i helvetet!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hur ska jag överleva all stance dance nu när mina macron sviker mig! må macro uppdaten i patch 2.3 brinna i helvetet!

Du får överleva lite extra knapprande i tangentbordet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerolav
Om man kan spela då vill säga. Hur ska en warrior eller rogue döda en warlock med resilience cappad, pvp trinket, 13k hp, voidwalkerx2 och soul link? Skulle jag gärna vilja veta.

Rogue:
PvP trinket, wound+crippling poison,cloak of noobs etc. Inga problem alls.

Warrior:
Skillherald,spamstring,MS etc. Går ju inte att feara heller.

Gillar det här inlägget på WoW-Europe forumet. How to kill a Warrior

Citat:

If you are skillguard spec, its also a good idea to skilltercept with the skillguard after the warrior has skilltercepted you, then apply curse of skills while trinket out of skilltercept stun and skillstring.

Nu låter det som att jag är en whiner, men så är det absolut inte. Är en ganska casual PvP'er som ligger runt 1800 rating, trivs bra med att spela Warlock och grinar inte över 2.3 heller. Min gear är inte den bästa, ligger runt 300 resilience just nu, så man blir hårt ägd av Warriors/rogues ibland men sånt får man ta.

Permalänk
Medlem

Har en kort fråga.
Någon som vet om de kommer att sänka priset på Veteran's Band of Dominance när S3? Skulle kännas dumt att köpa den ny så sänker de priset den 27 :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripped
Har en kort fråga.
Någon som vet om de kommer att sänka priset på Veteran's Band of Dominance när S3? Skulle kännas dumt att köpa den ny så sänker de priset den 27 :/

Ja dom kommer sänka priset på alla veterans delarna.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Du är ju arms, lite tråkigt för dom som kör dualwield och får ha sweeping strikes och massa annat skit!

Jag håller med, har bara använt sweeping strikes 1 eller 2 ggr på hela ssc raid idag, kan ju inte WW eller cleave hur som helst när man har sheeped och cced mobs när man röjer genom trash och på bossarna det är bara one target..min dps sög som helvete.

Saknar deathwish

Permalänk
Medlem

Jag är glad att deathwish försvann, nu kan warlocks fear:a igen!
Hatade när man skulle feara och det står IMMUNE! :<
Men jaja lirar knappt lock i PvP mera, Draenei Shaman ftw <3
HEROISM!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Längtar tills man fixar upp lite mer armorpenetration. Räknade lite på det, och med exec-procc så skulle man teoretiskt sett kunna ha 1900 armor penetration.

Som jämförelse har min lvl 56 shaman 1400 armor, vilket equals 22,25% physical damage reduction.

Ja, ni förstår nog vart jag vill komma Kommer bli kul att se lite nya siffror framöver.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

När jag lirade min warrior för ett år sen var klassen riktigt uselt balanserad i pvp. Utan uber gear var vi chanslösa.
Har balansen i pvp förbättrats på ett år? Har warriors fått nån buff i pvp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tson
När jag lirade min warrior för ett år sen var klassen riktigt uselt balanserad i pvp. Utan uber gear var vi chanslösa.
Har balansen i pvp förbättrats på ett år? Har warriors fått nån buff i pvp?

Precis som vanligt när en expansion kommer, så fixar man ny gear, och när warriors fixade sin gear och visade att warriors verkligen kunde göra ont, så kom också nerfen. Vi var dock inte de enda (druids blev rätt nerfade också mfl). Men med bra gear så kan vi givetvis ta de flesta klasser, vi kan också ta noobs såklart även fast dom har en klass som frostmage och så vidare.

I BG's dödar man allt, men det är ju inte pga av klassen, utan individuell skicklighet eller allmän zerg, samt gearskilnad. Det gör du nog som hunter, lock, whatever.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Jag är glad att deathwish försvann, nu kan warlocks fear:a igen!
Hatade när man skulle feara och det står IMMUNE! :<
Men jaja lirar knappt lock i PvP mera, Draenei Shaman ftw <3
HEROISM!

Det var ju bara fury pve warriors som tappade den och dom är inte så farlig i pvp.
PvP arms warriors fick ju den lättare nu så du kommer ju se deathwish i pvp mer nu änn förr.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Berserker Rage stoppar också fear ju!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Rogue:
PvP trinket, wound+crippling poison,cloak of noobs etc. Inga problem alls.

Warrior:
Skillherald,spamstring,MS etc. Går ju inte att feara heller.

Gillar det här inlägget på WoW-Europe forumet. How to kill a Warrior

Nu låter det som att jag är en whiner, men så är det absolut inte. Är en ganska casual PvP'er som ligger runt 1800 rating, trivs bra med att spela Warlock och grinar inte över 2.3 heller. Min gear är inte den bästa, ligger runt 300 resilience just nu, så man blir hårt ägd av Warriors/rogues ibland men sånt får man ta.

Stackars lilla Lollock... Kan du inte döda allt med en knapptryckning längre?

Hihi, lollocks suger och cloak of noobs som du kallar det äger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Stackars lilla Lollock... Kan du inte döda allt med en knapptryckning längre?

Hihi, lollocks suger och cloak of noobs som du kallar det äger.

Har jag klagat på det eller?

Permalänk
Medlem

Fördelen med warrior i PvP är att man oftast står i fokus för eventuella healers.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Fördelen med warrior i PvP är att man oftast står i fokus för eventuella healers.

Synd bara att healers ofta inte bryr sig om att heala warriorn. En warrior med healer i bg är ruskigt bra men inte många som bryr sig
Men när man väl får heals är warrior ruskigt jäkla kul att lira i bg

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att det är ruskigt jäkla kul att heala i BGs!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
aww.. så var de bekräftat då.
"Drysc has confirmed that moving the Arena Season 1 gear to the honor vendor is part of the Season 3 event and has therefore been delayed along with Season 3. This means that you will be able to purchase Season 1 gear with honor on November 27th when Season 3 begins or on November 28th for European servers."

www.wowinsider.com

Gäller det bara i 1 dag eller kommer det vara så hela tiden framöver? Har knappt någon Honor alls, har precis blivit 70 med min druid och har hittils 15k honor bara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Gäller det bara i 1 dag eller kommer det vara så hela tiden framöver? Har knappt någon Honor alls, har precis blivit 70 med min druid och har hittils 15k honor bara..

kommer gälla hur länge som helst i princip

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag kan ej logga in på min server Perfekt timing när man har en raid att delta i.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Jag var inne på Frostmane och min kompis påpekade detta som Clowiser sa så jag skulle prova med hans account och kom fram till att det inte gick att logga in. Tänkte då aja jag hoppar in igen! ELLER INTE vaaaa fan! Blåsning nr1 nu sitter man också vid datorn utan att komma in.

Hoppas det löser sig snabbt!

Permalänk
Medlem

Mm!
Jag hade precis tänkt skapa en alt för att kolla hur mycket 1-60 hade förbättrats i 2.3, och så möts jag av en "authenticating"

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami