Geforce 8800 GTS med G92 avbildad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Lite rädd ibland? Över hur folk bryr sig om hur saker ser ut? Det spelar ju sin roll i det absolut mesta - inom datorvärlden har det viss betydelse för oss som gillar att vara lite show-off och kör på chassis med fönsterpanel.

Jag är nog lite old-school. När jag köpte min första dator fanns inte fönsterpaneler Jag känner nog bara någonstans att det inte finns något estetiskt värde i en massa datorkomponeneter, utan det värdet är väl snarare vad som kommer fram på skärmen. Jag har förtryckt datornörden i mig i en sex-sju år men nu tänkte jag köpa en dator och gama lite igen över vintern, men jag blev rätt förvånad över att folk nuförtiden bryr sig hur datorn ser ut inuti, fanns inte när jag var med senast

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Jag är nog lite old-school. När jag köpte min första dator fanns inte fönsterpaneler Jag känner nog bara någonstans att det inte finns något estetiskt värde i en massa datorkomponeneter, utan det värdet är väl snarare vad som kommer fram på skärmen. Jag har förtryckt datornörden i mig i en sex-sju år men nu tänkte jag köpa en dator och gama lite igen över vintern, men jag blev rätt förvånad över att folk nuförtiden bryr sig hur datorn ser ut inuti, fanns inte när jag var med senast

Du är inte ensam om att vara old-school. Du vet, det är billigare att köpa coola lysande plastbitar i massa olika fäger än att köpa rejäla grejer som presterar bra. Bling bling är det som gäller idag. Själv vill jag lägga ner så lite pengar som möjligt med så mycket prestanda som möjligt. Jag kan ta mitt chassi som exempel, ett gammalt Aopen HX08 (säkert 7 år gammalt chassi) som funkar ypperligt för mig. Jag skulle för allt i världen inte lägga några pengar på ett nytt chassi i första taget, verkligen inte när det redan finns bra luftgenomströmning i det jag har nu. Sen är det lite coolt med gamla chassin som funkar bra också, bara för att visa att det går

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker dom ska göra om ATX formfaktorn så den är mer igenomtänkt. skulle själv inte ha nåt imot ett moderkort i utförande om 2st pcb:s med ett par bussar imellan (sladdar). då kan man lägga grafik,cpu och minne på ena och optimera det utan att behöva ta hänsyn till de andra komponenterna. Lägga all kringutrustning på den andra pcb:n (sata,pata,usb,firewire,ljud,osv). ganska oftopic men iaf.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Du är inte ensam om att vara old-school. Du vet, det är billigare att köpa coola lysande plastbitar i massa olika fäger än att köpa rejäla grejer som presterar bra. Bling bling är det som gäller idag. Själv vill jag lägga ner så lite pengar som möjligt med så mycket prestanda som möjligt. Jag kan ta mitt chassi som exempel, ett gammalt Aopen HX08 (säkert 7 år gammalt chassi) som funkar ypperligt för mig. Jag skulle för allt i världen inte lägga några pengar på ett nytt chassi i första taget, verkligen inte när det redan finns bra luftgenomströmning i det jag har nu. Sen är det lite coolt med gamla chassin som funkar bra också, bara för att visa att det går

Ja precis, det är ju det som är utmaningen: bäst prestanda för minst pengar Även om man har mkt pengar är det ju alltid kul att få mycket för lite och kunna lägga pengarna på annat

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem

LOL http://www.blocket.se/vi/14263515.htm?ca=2_s

Hoppas ingen faller för den här, killen lär bli stenrik på någon dag

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
LOL http://www.blocket.se/vi/14263515.htm?ca=2_s

Hoppas ingen faller för den här, killen lär bli stenrik på någon dag

Haha, shiit vilken blåsning. Smart att annonsera någonting som är så stor brist på, dock jävligt puckat att ta så lite betalt. Luktar ju blåsning på långa vägar. Han måste ju ha fått den precis i början efter lansering om han inte ens har ångerrätt kvar!
Felköp liksom! Haha, vad ska han ha blandat ihop den med ? Ville han kanske ha ett 8600gt(s) och råkade köpa den här istället, eller ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Finns det någon anledning att inte visa bilden?

Ja, att den är extremt ful!!!!!!!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Tycker dom ska göra om ATX formfaktorn så den är mer igenomtänkt. skulle själv inte ha nåt imot ett moderkort i utförande om 2st pcb:s med ett par bussar imellan (sladdar). då kan man lägga grafik,cpu och minne på ena och optimera det utan att behöva ta hänsyn till de andra komponenterna. Lägga all kringutrustning på den andra pcb:n (sata,pata,usb,firewire,ljud,osv). ganska oftopic men iaf.

Går ju liksom inte att föra in några fysiska ändringar i ATX - ska man göra radikala ändringar måste Alla lådor byggar om och hela konstruktioner måste målas om.