Första bilderna på Optimus Maximus

Permalänk
Medlem

jag antar de vore en bättre sak att donera 17 lök till behövande i denna värld ^^

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Varför länkar du till den skiten? Som att jämföra en Bugatti Veron med en Volvo 240

Precis... varför slösa pengar när det duger med det billigare?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Nej tack. Hade inte ens köpt det om det kostade 1 000. Bara irreterande.

Permalänk
Medlem

Själv är jag grymt intresserad av det här tangentbordet och hade mer än gärna köpt ett om det hade kostat 5-6000 men i dagsläget har jag bara inte råd att ge 10 000 för ett tangentbord.

Sen alla som inte kan förstå vad man ska ha detta tangentbord till och säger att dom ändå inte tittar på tangenterna så kan jag säga att visst när jag skriver tittar inte jag heller på tangenterna men om jag jobbar i t ex photoshop och använder macron så tittar jag offtast på tangenterna och det är i såna här lägen ett sånt här tangentbord är guld värt inte när du skriver ett inlägg på sweclockers.

Sen kan det vara väldigt häftigt (om än inte lika nödvändigt) att få upp alla snabbtangenter i spel istället för det vanliga qwerty-layouten...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Men GRABBAR! Vem i gällivare sitter och glor på tangenterna när de sitter vid datorn?

Hänger det bara 14-åriga gamers som skriver 3 ord i minuten här eller?

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Precis... varför slösa pengar när det duger med det billigare?

Problemet är att Microsofts skit inte duger till någonting.
Eller jo kanske, ha brevid att slå på när datorn krånglar.

Permalänk
Medlem

Om detta bara kostade 1000 kr hade jag lätt köpt det!

Jag tror helt klart att man kan hitta över 10 000 intresserade för det här tangentbordet även om det kostar 10-20 000. Sen finns det nog en del företag som faktiskt skulle se en praktisk användning för detta, och då är inte 10 000 några pengar att tala om. Sätt det i perpektiv vad det kostar att betala hyra, löner, övrig kontorsutrustning osv. för en anställd så blir 10 000 en droppe i havet över en 5-årsperiod.

Permalänk
Medlem

Hmm lite för mycket negativa kommentarer på Microsofts tangentbord här tycker jag

Köpte mig ett för snart 2år sedan för 200kr, och det har alltid funkat bra, inte haft några problem och då är det främst fps spel och wow jag sitter och kör.
Det luktar förutfattade meningar här

Tål att få vätska spillt på sig också, mer en vad man kan säga om de där dyra plastbitarna med alla små gay blinkade saker

Permalänk

De jag tror kan vara intresserade av ett sånt här t-bord är de som har offentliga datorterminaler.
Tänk er någon dator på t.ex. en flygplats. Att en användare kan enkelt ställa om till sin teckenuppsättning. Eller på bibliotek.
Jag tror att de lugnt kan lägga 2-3000 på ett sånt här, och då köpa in i volymer också.

Permalänk

Tycker det var överhängande barnsliga och naiva inlägg i den här tråden. För att klargöra för alla er som uppenbarligen endast porrsurfar och spelar wow; optimus gör att man slipper lära sig hundratals kortkommandon i olika program, för att ge exempel: Cubase, Photoshop, Word. Genom att du ser exempelvis en sax på en tangent så slipper du lära dig ctrl + x. DÄRFÖR "glor" man på tangenterna

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Jo det vore ju helt klart intressant. Men lite dyrt än.
Tycker att logitec dinovo edge är lite dyrt än och det kostar 1400kr.
Blir nog ett Logitec Ultrax Flat, Igen. Blir det 4de jag äger då.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Känner tangentbordet automatiskt av ikoner för alla hotkeys, eller måste program stödja ett sånt här tangentbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Tycker det var överhängande barnsliga och naiva inlägg i den här tråden. För att klargöra för alla er som uppenbarligen endast porrsurfar och spelar wow; optimus gör att man slipper lära sig hundratals kortkommandon i olika program, för att ge exempel: Cubase, Photoshop, Word. Genom att du ser exempelvis en sax på en tangent så slipper du lära dig ctrl + x. DÄRFÖR "glor" man på tangenterna

Fast 10k för att slippa lära sig några enkla kortkommandon känns allt lite dumt det också

Permalänk

SJUUUKT COOLT! =O

Permalänk
Medlem

Suck.

Alla som bräker ur sig "öööh vem fan kollar på tangentbordet?!?", inse att ni inte tillhör målgruppen och låt bli att skriva en massa onödiga inlägg.

Edit: Mustard här ovan har t.ex inte heller tänkt till. Om de anställda på ett företag jobbade dubbelt så effektivt (eller bara lite effektivare) med ett sånt här tangentbord, tror du inte ledningen skulle se såna här tangentbord som en investering, och inte en utgift?

Permalänk

Fy fan vad läckert! dedär är något man kan skryta med!

Hade jag haft endel pengar som jag inte visste var jag skulle göra av, då hade jag suttit o skrivit på dedär tangentbordet nu, inget snack om den saken.

Permalänk
Medlem

Hur är det med pixelgaranti på tangentbord?

De skulle ha kört med CRT istället...

Permalänk

vilket tangentbord
dom får göra en version för fattiga där man kan skriva ut ikoner på papper å lägga under knapparna

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Haha skojj o råka slå sönder när man total dampar på Cs eller liknande

Permalänk
Medlem

Faktiskt snyggt, men lite dyrt bara. Kanske skulle ge en 2000kr o få en 5års garanti eller nåt. För garanti vill man ju gärna ha en lång tid med såna där knappar, lär ju vara jobbigt om en knappt slocknar eller som andra här tar upp om man spiller.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Discokungen

Jag tänker bara på Gladiator när jag läser namnet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GURRKi
Haha skojj o råka slå sönder när man total dampar på Cs eller liknande

Eller så kan man växa upp och lära sig att det inte hjälper att slå sönder saker.

Visa signatur

Sugen på en tråkig ordvits?
Fråga mig!

Permalänk
Medlem

Inget tangentbord jag vill ha.

Tangentbordet jag vill ha är en "skärm" helt fullt ut där man valfritt kan placera valfria tangenter och object. Med programvara kan man sedan få vilken slags layout och vilka knappar som helst på denna "tangentbords skärm", man ska också kunna se och använda den som touchpad eller som vanlig skärm. Tex att man ser i backgrunden en del av det område musen kanske är på så man kan också använda det som interaktivt ritbord/skärm också. tryckkänslighets sak och sedan kanske nokias "clickbara känsla" teknologi på det hela när man använder det som tangentbord så att det känns som ett riktigt vanligt tangentbord.
Så kort ett secundär skärm som är tryckkänslig men med speciell mjukvara för att få den att vara som tangentbord istället som vanlig skärm. Den ska naturligtvis stå där vanligen tangentbordet skulle ha stått.

Så där ja. Informera mig när den är i produktion.

Jag skulle kunna köpa en vanlig touchscreen och göra egen mjukvara till den så att jag har något påväg till det, men då har ju jag inte ribords eller tryckkäsnlighet etc samt inte rätt format. Tror inte det finns en skärm i storlek och form av ett tangentbord heller. Men att kanske köpa 2st 10" widescreen touchscreens skulle inte kosta i närheten av 10000kr kanske runt 5000kr. Sedan får jag sitta och skapa mjukvaran för att få dem verka som tangentbord
Ritbord är väldigt dyra. ritbord/skärm är många gånger dyrare(15000kr->30000kr). Om man skapade ett i allt liknande min önskan så skulle priser kunna pressas väldigt mycket och väldigt många skulle tänka nog sig att kunna ha en sådant här tangentbord om det dök up i bra pris.
Då all teknologi finns för att skappa dessa så kommer de ju kanske dyka up vid något tillfälle dock nog väldigt dyra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Nej tack. Hade inte ens köpt det om det kostade 1 000. Bara irreterande.

What?

Ar du galen,varfor?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

@ Nighthog: Är det nåt sånt här du tänker på? http://www.chproducts.com/retail/mfp.html
En platta du kan placera knappar på lite hursomhelst, skriva ut ett papper med en fin bakgrund och programmera in diverse kortkommandon till varje knapp och kanske en del annat som jag inte vet...

Angående nyheten, det var ett häftigt tangentbord och jag skulle inte tacka nej om nån ville ge mig ett sånt, men jag skulle inte köpa ett, dels för priset och för att jag har en hög med gamla tangentbord jag måste slita ut först. Men jag hoppas såna här blir vanligare och framförallt billigare.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofredrik
@ Nighthog: Är det nåt sånt här du tänker på? http://www.chproducts.com/retail/mfp.html
En platta du kan placera knappar på lite hursomhelst, skriva ut ett papper med en fin bakgrund och programmera in diverse kortkommandon till varje knapp och kanske en del annat som jag inte vet...

Nope långt ifrån...

Tänk så här:

Placera din lcd skärm där ditt tangentbord liger (om du nu skulle ha en lcd skärm) och tänk denna som ett tangentbord.

Inga "fysiska" knappar, de finns där på skärmen som man kan tänka på Apple's iphone. Lägg till funktioner som tryckkänslighet etc som jag nämnde och forma den rätt så den är "avlång" för att passa mer idén av tangentbord.
Nokia's teknologi med clickkänsla på skärm kan vara ett stort plus och nästan ett måste. Det måste kännas att man liksom "clickar" forfarande fastän tangentbordet är en stor avlång platt platta man har händerna på i praktiken. Tryckkänslighet är ett måste också för att kunna skilja på "click" och inte bara att man har handen på "skärmtangentbordet" så att det registrerar detta som click på eventuella knappar som skulle kunna finnas på det område man hade handen på.
Kunna använda denna som ritbord samtidigt följer med tryckkänslighet osv.

Permalänk
Medlem

Äsch.. folk lägger liknaden summor på kläder och prylar till bilen, så varför inte. Kommer säkert sälja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Känner tangentbordet automatiskt av ikoner för alla hotkeys, eller måste program stödja ett sånt här tangentbord?

Rent gissningsvis så stöder mjukvaran som följer med en handful av de vanligaste windowsprogrammen och några typiska OS-shortcuts. I övrigt så måste användarna skapa profiler för alla olika program de vill utnyttja annorlunda layout för. Program kommer aldrig någonsin stödja tangentbordet på så sätt att det följer med layoutinställningar eftersom det här är en nischprodukt. Det bästa tillverkaren kunde göra vore att starta en tjänst där användare kan ladda upp och ner profiler för olika program, annars kommer det vara väldigt tidsödande att få ut vettig funktionalitet ur produkten.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Sitter själv väldigt mycket i Cubase och anser själv att det här tangentbordet vore kanon. Om jag tjänade pengar på min musik skulle jag lätt se det här som en bra investering sålänge de förbättrad kvaliten på displayerna. Talades ju förut om ganska lite antal timmar.

Kan förstå att majoriteten av Swecs besökare inte ser någon funktionalitet i det hela men som sagt, när man smidigt vill memorera hundra snabbknappar för att kunna vara så kreativ som möjligt så är det jättebra. Lägg därtill bra möjligheter för makron.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Är det bara jag som inte är imponerad av sådant här? Vad har man den till liksom? Det lär ju vara coolt första gångerna man byter bild på någon knapp men vem fan orkar sitta som en idiot och byta bilder på sitt tangentbord. Även om jag hade haft en miljard kronor att lägga på tangentbord så skulle jag nog inte köpt det där.

Det är inte alla som endast använder datorn till att surfa på SweClockers eller Aftonbladet.
Det finns massvis med program som är riktigt tunga och använder sig av mångfalden hotkeys. Hade kunnat tänka mig ingenjörer med sina CAD-program, eller grafiker med photoshop/Maya/3Dstudio likaså hade uppskattat ett tangentbord där tangenterna skiftar till funktionerna så man får skärmen "ren" från iconer och liknande skit.

Men jag håller med om att det är kanske inte helt den rätta vägen att gå. Helst hade jag sett inte enorm pekskärm vilket hade gjort att man inte hade varit bunden till knapp-typen. T ex hade alternativ för olika scrollar och andra grejer kommit otroligt sjukt till hands.