Radeon HD 3850 siktat

Permalänk

Haha, jag ska försöka med bedriften att lyckas balansera ett kommande HD3850/8800GT på ett 400W NorthQ-nätaggregat, så för mig handlar det inte om prestandan, bara om strömförbrukningen

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Grafikminnet är inte så förbannat viktigt - trodde ni lärt er det vid detta laget. En 8800GTS på 640MB presterar fortfarande sämre än en 8800GT på 512MB, med både AA och AF och höga upplösningar, finns andra lite bättre alternativ att välja bland.
Sedan funkar ju en 2900XT bättre i höga upplösningar än 8800GTS 640MB trots att allting säger emot detta om man ser på minnets kvantitet.

Men HD3850, precis om 8800GT, kommer i olika versioner - en 256MB version för avrundat 1800-2100kr och en 512MB version på dryga 2200-2450kr. Sedan är 256MB inte begränsat till max 1280x1024, beroende på applikation så är ju 1920x1060 inte allt för klurigt att åstakomma, sålänge resten av tekniken är solid.

Sedan ser det lovande ut med tanke på 55nm tekniken - då har vi, från AMD, ett billigt och superpt energisnålt system; Phenom X2 GE(?) på 45W och en energisnål HD3850-maskin - kan tänka mig att HD3850 kommer funka som smort på en 400W nätdel utan problem, då det är svårt att hitta nätdelar under just det nu för tiden.

Permalänk
Medlem

hmm men som dom flesta säger blir intressant, när mer fakta kommer om detta kort med benchmark osv så man får en uppfattning vad det presterar

Visa signatur

ll AMD Ryzen 7 1700X ll GA-AX370-Gaming 5 ll RX480 4GB ll Corsair 32GB DDR4 ll MSI Core Frozr L ll Corsair Carbide Air 540 Cube ll Acer Predator XF240H ll Windows 10 64bit

//pedrosso

Permalänk

det jag menade var att dem optimerade gpun under tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThatSammyBoy
Tror tyvärr inte ett företag skulle kunna vara konkurenskraftigt med en sådan stil. Som A.N'Doja säger så tar det väldigt länge att ta fram nya kretsar. Och om man då bara väntar på att se vad konkurenten tar fram för att sedan utifrån det skapa något snäppet bättre så kommer de alltid att ligga efter.
Det blir som en greyhound som jagar den där kaninen men aldrig fångar den.
Så fort de slutligen kommit ut med en krets som kunde konkurera med Nvidias senaste så har först och främst många redan köpt Nvidias nya kort, och för det andra så är då Nvidia inte långt ifrån att släppa en ny igen och då måste ju ATI börja om.

Verkar bara vara att Nvidia har "fått upp farten" ordentligt och ATI har lite svårt att hänga med.

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra